Stránka 1 z 2
Zaslepený EGR na 1.9 BXE - hůř se ohřívá ??
Napsal: 04 pro 2013, 20:40
od Biimbo
Už před měsícem si mi táta stěžoval, že strašně dlouho trvá než se ohřeje a než začne topit. Dneska jsem mu auto vezl domů z práce, pohodově 1km město, pak 90-100-110 rychlost na pětku a rafika kolmo na budíku 90° byla až po 19km, což mi přijde dost,po zastavení na Climatroniku nastaveno 23st. a manuálně otáčky větráku na druhý stupeň (ze 7) a asi po 1-2 minutě rafika začala padat. Hadice od termostatu(před 2 roky nový origo) do chladiče studená. Pak jsem to zkusil prohnat cca 10km a situace se po 3 minutách opakovala..
Mohl by to dělat zaslepený EGR a tím pádem prakticky vyřazený chladič spalin? Že to je znát jsem slyšel a trochu i čekal, ale že by až takhle?
Re: Zaslepený EGR na 1.9 BXE - hůř se ohřívá ??
Napsal: 04 pro 2013, 21:46
od ThrashTheTrash
Biimbo píše:Už před měsícem si mi táta stěžoval, že strašně dlouho trvá než se ohřeje a než začne topit. Dneska jsem mu auto vezl domů z práce, pohodově 1km město, pak 90-100-110 rychlost na pětku a rafika kolmo na budíku 90° byla až po 19km, což mi přijde dost,po zastavení na Climatroniku nastaveno 23st. a manuálně otáčky větráku na druhý stupeň (ze 7) a asi po 1-2 minutě rafika začala padat. Hadice od termostatu(před 2 roky nový origo) do chladiče studená. Pak jsem to zkusil prohnat cca 10km a situace se po 3 minutách opakovala..
Mohl by to dělat zaslepený EGR a tím pádem prakticky vyřazený chladič spalin? Že to je znát jsem slyšel a trochu i čekal, ale že by až takhle?
Je tu toho dost, sám sem to řešil na III GOLFU TDI,ale to je dávno, známej s tím jezdil v zimě a prej zahřálo se mi to z kopce po 10 km a topilo to už i před tím. Po zaslepení EGR dojel, a prej že to nemůže ohřát po 20 km, jenže cesta do práce u nás je furt z kopce, takže to se lechtá 5tka bez plynu

tak se není čemu divit, ale prostě je to terén kde jsou i rovinky a sem tam malinkaty kopečky

ale absolvoval jsem to s ním a s EGR ON to topilo po 10 km, s EGR OFF to topilo až po 20 KM. Řešilo se to tu všemožně a někdo mi to potvrdil, že EGR má vliv na ohřívání motoru v zimě. Nechť to někdo odborně opět rozsekne. Zkus jedině odslepit EGR, a udělat jako já test takovej.
Napsal: 04 pro 2013, 21:59
od libor.98
u O1 je to celkem dost znát když je zaslepenej ohřívá se to v zimě déle ale potom mi to už drží na 90 a rafika nepadá
Napsal: 04 pro 2013, 22:02
od Fulltank
Dela to ten zaslepeny EGR, jelikoz ten chladic spalin celkem hodne pomaha pri ohrivani motoru. Byl jsem na tom stejne na BLS, ted mam bufik.
Napsal: 04 pro 2013, 22:15
od tukydydes
Jak jsme dneska o tomhle mluvili po telefonu. Tak jsem zavola starýho kmeta s jeho Superbábou II taky BXE (zaslepeno). A prej z garáže kde je cca 15C tak to vohřeje na 90C po 15km (volná jízda kolem 100km/h) když bylo venku -6C. Takže ten chladič tomu určitě hodně pomáhá. Ale potom tu 90C to drží furt.
Chce to holt bufóna

Napsal: 04 pro 2013, 22:30
od xshreck
libor.98 píše:u O1 je to celkem dost znát když je zaslepenej ohřívá se to v zimě déle ale potom mi to už drží na 90 a rafika nepadá
Co je ta delší doba? Změřit, dokázat. Samotnýho mě to zajímá.
Napsal: 04 pro 2013, 22:40
od Biimbo
tak zaslepím a uvidím co bude hlasit. U O1 jsem to skoro nepostřehnul ze je zaslepenej. U aut s chladicem to je na kokot asi no. Asi mu namontuju bufika jestli se mu to nebude zdat

Napsal: 05 pro 2013, 20:23
od Tunningkiller
Je to naprosto jednoduche, jelikož si motor nasava studenej vzduch z venku a ne horky spaliny kdyz je EGR otevrenej tak se logicky motor musi dyl zahrivat. A pri studenym motoru je EGR otevrenej často. Není potřeba nic dokazovat je to tak. To je jak stím akvárkem a rybičkama. Ja mam Webasto a 90stupnu mam po cca 5km

(doporučuju)

Napsal: 05 pro 2013, 20:41
od Tiger23
Kedy sa otvára EGR ventil ? Čo má na to vplyv ?
Ja mám 90°C rýchlo keď sa mi spustí regenerácia

Z cca 60°C vylezie na 90°C behom jedného km a to bol vonku 1°C. Ale to je trocha mimo tému

Napsal: 05 pro 2013, 21:09
od Tunningkiller
Tiger23 píše:Kedy sa otvára EGR ventil ? Čo má na to vplyv ?
Ja mám 90°C rýchlo keď sa mi spustí regenerácia

Z cca 60°C vylezie na 90°C behom jedného km a to bol vonku 1°C. Ale to je trocha mimo tému

EGR je namapovanej v jednotce, je otevíranej v závislosti na zatížení otáčkách, teplotě
Napsal: 05 pro 2013, 21:14
od Tiger23
Pri natočení lopatiek turba na maximálne prúdenie výfukových spalín "stav dosiahnutia maximálneho plniaceho tlaku", vtedy je EGR zavretý?
Napsal: 05 pro 2013, 21:43
od Tunningkiller
Tiger23 píše:Pri natočení lopatiek turba na maximálne prúdenie výfukových spalín "stav dosiahnutia maximálneho plniaceho tlaku", vtedy je EGR zavretý?
tim si nejsem moc jistej ale myslim ze tak na 80procent je plne zavrenej
Napsal: 05 pro 2013, 21:51
od xshreck
Dle vagu je EGR při plném kotlíku otevřený na 4,8%.
Ale pořád nechápu, jak teplý spaliny můžou ohřát rychleji motor.
Nejsem chemik, ale co obsahujou výfuk. plyny? oxidy dusíku, páru. nějaké oxidy uhličité, jestli i saze... Ale podle mě "vyhořený" vzduch nebude podporovat takové teploty při hoření, jako když tam naženeš víc kyslíku.
Jedině že by ty plyny procházely přes kus motoru, kde se průchodem ohřeje materiál. Ne jen kus sání.
Mechanici určitě poradí víc. Podle mě je to +- stejný. A pod plynem si tam může být co chce, stejně je zavřenej a auto se ohřeje stejně s otevřeným i zavřeným egr.
Tak a do mě

Já bych byl pro, aby to vyzkoušel někdo, kdo tam má jen podložku. Vyzkoušel bych, ale trubku jsem hodil do řiti a vedu jen podložky

Napsal: 05 pro 2013, 21:56
od Jirka Kužel
spaliny přece ohřejvají vodu v tom výměníku neboli chladiči

Napsal: 05 pro 2013, 23:33
od xshreck
Tady se tahaj už jiný motory, který to nemaj.
Pokud je tam výměník tak to jo.
