Peugeot 106 1.4D záměna motoru z ax problém
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Peugeot 106 1.4D záměna motoru z ax problém
Zdravim,mám problém s tímto uvařeným motorem.Sundal jsem těsnění pod hlavou,dal nové,hlava se nechala stáhnout a nakonec když jsem to složil a motor bezchybně vrčel jsem zjistil že je prasklý blok těsně pod výfukovýma svodama,tak jsem sehnal motor bez čerpadla z citroenu ax.Na první pohled byl stejný a na motoru je i kód K9Y který maj ty 1.4d,ale po porovnání motorů jsem zjistil,že ten motor je jak 1.5d a to je problém.Rozvodový řemen který tam byl má jen 136 zubů oproti 1.4D která má 142 zubů,hlava má žhavičky nad vstřikama jako 1.5D a tím pádem řeším problém co to je vlastně za motor,jestli to je mezityp,nebo co a jestli by tam šlo to čerpadlo a převodovka z 1.4D.Díky za odpovědi.
VW golf III 1.9TD cabriolet,T4 2.5TDI, audi a4 b5 afn
Žádný mezityp, ale v prvopočátku stvořili 1,4D s hliníkovým blokem, který po přehřátí byl na vyhození. Zkroutil se blok a bylo vymalováno...Tak stvořili motor 1,5 D s litinovým blokem, protože jim konečně došlo , že pořádný motor musí mít litinu na bloku..Takže je tam mnoho změn, řemenem počínaje... 

nepropadat panice...
Díky za odpověď,nakonec jsem se rozhodl tam ten motor posadit a je další problém,nasadil jsem na motor čerpadlo,nastavil rozvody a doufal,že všechno bude v pořádku.Motor chytne na otočení a oproti té 1.4D jde krásně měkce,ale asi po půl minutě začne vynechávat a kouřit.Zkoušel jsem dát přívod nafty přes jinej filtr a do kanystru,abych vyloučil problém v přívodu,ale to nepomohlo,v hadičkách je vidět,že jde čistá nafta,tak už nevim kde by mohl bát problém.Po pročítání různých příspěvků mě napadlo jestli nebude problém ve ventilech,že by při malé vůli po ohřátí nedovírali.
VW golf III 1.9TD cabriolet,T4 2.5TDI, audi a4 b5 afn
Tak vyzkoušej kompresi po ohřátí, ale bývá to obráceně, po ohřátí se vůle zvětší..Kouří to bíle, že? Možná zkontrolovat přepad, zda přepadem jde dost nafty a není napěněná..To čerpadlo je Lucas, že? Po nastartování stáhni tu malou hadičku z přepadu čerpadla a musí z toho přepadu na čerpadle /té slabé trubičky/jít čistá nafta..A také prohlédni holendr přepadu, zda funguje, možná tam máš ventilek../a možná taky ne/ 

nepropadat panice...
moje zkušenost, napřed jsem zaslepil odvzdušňovací ventilek zezadu na filtru, částečně pomohlo, dále jsem půl dne prohlížel hadice, vyzkoušel průtok přes PET lahev, až jsem těsně před filtrem našel mikroskopickou trhlinu, na unik nafty malá na vzduch dostačující, poté přestali jít potrubím mikro bubliny.Balonék po delší době byl pořád plný, ale stejně to dělalo to co tobě, tak jsem na radu kámoše s 306 ve stavu vonoběhu odpojil páku co je mezi pákou plynu a něčím ?? (nevím na co to je) a zajistil v poloze jako při volnoběhu. Od té doby to nekouří, neškube a jede jak z praku
co ta páka dělá nevím ale když to zapojím zpět problém se vrací tak jezdím bez toho
jinak čerpadlo mám Lucas, vstřiky napřed Lucas pak něco Bosch prostě co jsem našel, víceméně je to všechno stejný, čep stejný a tlaky podobný, teď tam mám myslím Lucas z nějaké 1.9 , je to předkomora tak je to jedno

jinak čerpadlo mám Lucas, vstřiky napřed Lucas pak něco Bosch prostě co jsem našel, víceméně je to všechno stejný, čep stejný a tlaky podobný, teď tam mám myslím Lucas z nějaké 1.9 , je to předkomora tak je to jedno
Samozřejmě Lucas má rozdílné jak díry v trubkách tak i vyšší tlak vstřikovačů, ale jede to i na Bosche. Vosic psal, že dal nové přívody a zkoušel to z kýblu/vyřadil filtr/, aby vyřadil přisávání, takže už toho moc nezbývá/, ale je jasné, že největší viník přisávání je mimo filtru hadice nezi filtrem a čerpadlem. Tu chce preventivně zahodit.. Tady je divné, že po chvilce motor vandruje, až chcípne..Ale je jasné, že jakmile to kouří bíle, je to nespálená nafta a ta vznikne buď malou kompresí, nebo zavzdušněnou soustavou, popřípadě malým předvstřikem..Zkusil bych ještě naklonit čerpadlo k motoru , zda se situace nezmění.. Jde i o zvuk, jakmile je motor až moc tichý, je třeba "zvednout obočí".. 

nepropadat panice...
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Kdysi jsem viděl AX 1.4D (Lucas) s čerpadlem z Una 1.3D (Bosch), protože mu Lucas odešel. To samé platí pro Felicii 1.9D. Dej tam jiné čerpadlo a zkus sehnat radši Bosche a uvidíš. Myslím, že to čerpadlo ale může klidně být i z dvoulitra, protože dá maximálně víc nafty, kterou nepoberou trysky a tak půjde zpátečkou zpět do nádrže. Důležité je, aby to čerpadlo neteklo a nemělo vyběhanou vstřikovací hlavu, jinak je to asi celkem jedno.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000