Stránka 1 z 3

Octavia 2.0 Tdi chrastí při startu-spojka?

Napsal: 25 srp 2014, 13:25
od creater
Zdravím všechny a prosím o radu, řeším u dvojkový oktávky 2.0 Tdi BKD chrastění při startu, zvuk je podobný, jako když je špatný starter, vyzkoušeny 3, je tam teď daný nový Valeo, s každým starterem byl zvuk jiný, teď jsme zjistili, že je v autě daná jednohmota, je možné že nesedí zuby starteru na setrvák? po přiložení starteru to laicky vypadá, že zapadají dobře...
http://youtu.be/j8QXJl1mznY

Re: Octavia 2.0 Tdi chrastí při startu

Napsal: 25 srp 2014, 19:33
od MadMar
creater píše:Zdravím všechny a prosím o radu, řeším u dvojkový oktávky 2.0 Tdi BKD chrastění při startu, zvuk je podobný, jako když je špatný starter, vyzkoušeny 3, je tam teď daný nový Valeo, s každým starterem byl zvuk jiný, teď jsme zjistili, že je v autě daná jednohmota, je možné že nesedí zuby starteru na setrvák? po přiložení starteru to laicky vypadá, že zapadají dobře...
http://youtu.be/j8QXJl1mznY
nevím, dvouhmotu neznám, video mi nejde mám mobilní inteátrnet, jen změř úbytek napětí mezi baterkou a kostrou motoru ale tím to nebude. pak zkus připojit plus od baterky přímo na ovládací solenoid startéru - ten tenčí drát

Napsal: 25 srp 2014, 20:08
od slovacek.milos
a točil jsi setrvákem a zub po zubu jsi kontroloval?

Napsal: 25 srp 2014, 20:20
od creater
Děkuju za odpovědi, zuby se kontrolovaly a všechny vypadaly normalně, teď už auto chytne tak jednou ze tří pokusů, jinak se s chrastěním točí jen starter. Připadá mi to, jako by byl setrvák o kus na průměru menší a zuby se jen lízaly po kraji, auto bylo takhle koupeno s tim, že je to starter..

Napsal: 25 srp 2014, 20:25
od slovacek.milos
creater píše:Děkuju za odpovědi, zuby se kontrolovaly a všechny vypadaly normalně, teď už auto chytne tak jednou ze tří pokusů, jinak se s chrastěním točí jen starter. Připadá mi to, jako by byl setrvák o kus na průměru menší a zuby se jen lízaly po kraji, auto bylo takhle koupeno s tim, že je to starter..
u nás máme elektroopraváře veme lupu mrkne na zuby a řekne problém asi měl být spíš zubařem ;)

Napsal: 25 srp 2014, 20:30
od creater
Bych ho potřeboval pujčit elektroopraváře s lupou :D divný je,že to s každým starterem dělalo zvuk jinej a ten poslední je tam 3 dny a dnes už byl problem ji nastartovat.

Napsal: 25 srp 2014, 20:34
od MadMar
slovacek.milos píše:
creater píše:Děkuju za odpovědi, zuby se kontrolovaly a všechny vypadaly normalně, teď už auto chytne tak jednou ze tří pokusů, jinak se s chrastěním točí jen starter. Připadá mi to, jako by byl setrvák o kus na průměru menší a zuby se jen lízaly po kraji, auto bylo takhle koupeno s tim, že je to starter..
u nás máme elektroopraváře veme lupu mrk
ne na zuby a řekne problém asi měl být spíš zubařem ;)
zuby nevím ale teoreticky je tam možnost že to nevysune pastorek tak jak by mělo - ohnutá vidlička, bordel někde v solenoidu, co já vím. ale zase to by nedělaly 3 startéry na jednom autě že :-) pak jedině pozice startéru přebejvá tam nějaká podložka? asi ne že. kolikrát přehlídnu uplnou kravinu...
zuby jsou svině.

Napsal: 25 srp 2014, 20:35
od creater
Chápu jakžtakž princip jednohmoty a dvojhmoty, ale nemohl tam čistě hypoteticky někdo napáchat setrvák, který tam nepatří?! Je mi jasný,že je to tak na věšteckou kouli (crazy)

Napsal: 25 srp 2014, 20:38
od creater
Starter to dělal původní, nový starline i nový valeo, podložka žádná nikde není, zkoušeli jsme i slabou dát mezi starter a přírubu a nezasunul vubec.

Napsal: 25 srp 2014, 20:50
od creater
A ještě jedna věc, s tim původním starterem byl ten zvuk slabší a starter měl 11 zubů, oba nový objednaný podle kodu motoru a VINu mají zubů 10, na netu píšou, že je to jedno, ale nemohl tam někdo dát starter, co tam nepatří, ten s 11 zuby, ten naku..il věnec a teď s tím novým je to ještě horší?

Napsal: 25 srp 2014, 21:10
od Biimbo
já bych tu jednohmotu hlavně vyhodil ven. S tím šestikvaltem to nedělá dobrotu nikdy. 10 nebo 11 je jedno, aspoň u 5Q převodovek jak u OI tak OII.

Napsal: 25 srp 2014, 21:14
od MadMar
zajede ten pastorek nebo narazí do zubu setrváku a začne se otáčet? není tam vidět zkus to natřít křídou a uvidíš kde se křída setřela tam byl pastorek.
nebo zkus přijít na lepší metodu nic mě nenapadá, natři to barvou, nevím.

princip činnosti většíny startérů je následující:
přijde šťáva od klíčku, zapne se solenoid, vysune pastorek do záběru. pokud narazí na zub, startér se pootočí naprázdno a na prvním zubu by měl zapadnout a začít zabírat, jsou tam nějaký pružiny žejo. nebo se pletu?
jsou i jiné principy více méně opuštěné prosvé nevýhody

další tip vem žárovku a dej jí na startér tlustej drát od baterky proti kostře motoru. měla by svítit skoro stejně při startování i v klidu.
pokud bude svítit polovičatě nebo poblikávat, je někde vakl.

nic lepšího mě nenapadá tohle bude mechanickej problém jak píše miloš

PS pro rejpaly pokud se pletu ať uvedou jak je to správně :-)

Napsal: 25 srp 2014, 21:19
od creater
Jojo, tohle je mechanický problem, sázim na tu jednohmotu, ale praští to se mnou, až to celý rozkopu, dám novou sadu s dvojhmotou a ono to bude stejný :-D

Napsal: 25 srp 2014, 22:34
od MadMar
pokud jsi si jistý že tam máš jednohmotu tak zkoušels startér z jednohmoty? počet zubů je asi fakt buřt, jenom musí sedět tvar ozubení což by snad u koncernu mělo.... poslední co mě napadá pokud máš startér navíc, rozdělej ho, nech jen tu část s pastorkem a zkus to přišroubovat a mrknout jak to do sebe sedí, jinak fakt už nevím.

Napsal: 25 srp 2014, 23:01
od roman1648
jednohmoty namísto dvou montujeme běžně a nikdy problém nebyl, musí být špatně něco jinýho
to se už koupilo s tou závadou jakože je KO starter jsi psal ?
možná se dopátrat toho kdo to dělal a proč, jestli tam nenapizdili něco jinýho
BKD má spojku 240mm tak jestli tam třeba nedali tu menší co je na BXE třeba ? nevím jestli je to proveditelné, jen se dohaduju..