Za jízdy chcípá motor Wv Golf 1Z

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

h0nza
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 25 zář 2006, 09:28
Odpovědi: 0

Za jízdy chcípá motor Wv Golf 1Z

Příspěvek od h0nza »

Zdravím,

stává se mi, že mi za jízdy chcípne motor, je to Golf III TDI, 1Z motor, najeto 256 tkm.

Když to chcípne, tak mi okamžitě spadne ručička rychloměru na nulu, otáčkoměr taktéž, i když mám zařazenou rychlost a jedu (tuhle se mi to stalo na dálnici ve 120) Sice většinou nemám moc času v tu chvíli sledovat kontrolky a budíky, ale zdá se, že se rozsvítí natrvalo kontrolka žhavení. Většinou se mi to podařilo odstranit tak, že jsem nechal zařazenou rychlost, otočil jsem klíčkem na vypnuto a jakoby znovu nastartoval (bez toho, že bych otočil klíčkem až do polohy startování). Občas se ale stává, že mi to nenajede hned napoprvé a musím to zkoušet několikrát.

Tuhle se mi to stalo při dojezdu na křižovatku, musel jsem hodit všechny blinkry a zkoušel jsem nastartovat, ale vždycky mi to nechalo rozsvícenou kontrolku žhavení a motor nechytil, chytil snad až tak na desátý pokus (nic moc...). Zkoušel jsem se dívat po motoru, zdá se, že kablíky jsou všechny zapojené (zástrčky nejsou volné). Akorát mi přišlo (nevím ale, jestli to není správně), že je hodně teplá váha vzduchu, dokonce že to teplo jde po celé hadici až nad motor, ale směrem od váhy vzduchu hadice chladne...

Jinak váha vzduchu je Pierburg a auto je rok výroby '94.

V jednom servisu mi radili, že může být špatné hlavní relé motoru (pokud si dobře pamatuju, tak něco okolo 90, nebo 99). Toto relé jsem vyměnil asi před měsícem a půl...

Co byste radili?

Děkuju za pomoc.

Zdraví
Honza Marek
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1054
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Odpovědi: 0
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

co snimac poctu otacek klikove hridele ? a co pise wag ?
h0nza
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 25 zář 2006, 09:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od h0nza »

Na VAG to půjde v pondělí. Ten snímač otáček: kde ho najdu? Nekde okolo rozvoďáku? Můžu na něm udělat něco jiného, než zkontrolovat, zda z něj není vypadlý konektor?

Zdraví
Honza Marek
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1054
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Odpovědi: 0
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

je na prevodovce smima otacky na setrvaku
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Prvni udělej VAG.
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Jo a ten snímač otáček je na bloku motoru ze předu, dole, částečně pod olej. filtrem.
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

co rele 109 to je rele řídící jednotky,pokud tím nebylo myšleno to 90 či 99
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
h0nza
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 25 zář 2006, 09:28
Odpovědi: 0

Po VAG-u

Příspěvek od h0nza »

Zdravím,

tak v řídící jednotce nebylo nic. Mechanik to odhadl na spínací skříňku... Uvidím přístí týden.

Díky a mějte se...

Honza
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od octavia_66_tdi »

Jednou jsem zazil to same, porad to vypadalo na 109, nebo spinacku, ale nakonec to byla mala krabicka original alarmu v leve casti pod spinacem svetel.

Stacilo rozkuchat a proletovat ( nejhorsi je hledani, ktere bylo fakt dlouhe).

Byl to G3,tdi 94 a original alarm pres ktery slo napajeni k 109.
h0nza
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 25 zář 2006, 09:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od h0nza »

octavia_66_tdi píše:Jednou jsem zazil to same, porad to vypadalo na 109, nebo spinacku, ale nakonec to byla mala krabicka original alarmu v leve casti pod spinacem svetel.

Stacilo rozkuchat a proletovat ( nejhorsi je hledani, ktere bylo fakt dlouhe).

Byl to G3,tdi 94 a original alarm pres ktery slo napajeni k 109.
Diky za radu, necham proverit...

Honza Marek
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Taky bych tipnul to relé 109. A k té rychlosti se domnívám, když na ŘJ motoru není napětí, nemůže předávát informaci o rychlosti do ŘJ přístrojů.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Beck5
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 09 črc 2007, 11:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Beck5 »

Nop ja som mal ten isty problem a ale u motora kde je snimac otacok na prevodouke ktori snima medzeru na ozubenom venci zotrvacniku bol tam vylomeny zub
Audi A3 (8V) 2.0 TDi 110 kW, DSG
h0nza
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 25 zář 2006, 09:28
Odpovědi: 0

Dalsi info

Příspěvek od h0nza »

Tak spinaci skrinka snad byla OK, ale dnes se mi zase stalo, ze mi zdechl motor a nesel nastartovat. Navic jsem zjistil, ze se mi vyrazne hreji dve rele: 109 (to jsem menil, pripomenul jsem si to dle pozice, kde to rele je a navic to, co mi prodali, ma cislici napsanou vzhuru nohama) a taky 18. Predpokladam, ze to je spatne. :(

Pro upresneni: je to rv 94. Pokud by nekdo potreboval pozici rele, tak rele jsou tam ve dvou radach a osazeny jsou takto:

nic, 109, 18, nic, 21
99, 36, nic, 53, 103

Dekuju za rady.

Jeste mam v planu kontrolu toho alarmu... Ale treba se mi to timto lepe lokalizuje...

Dekuje a zdravi
Honza Marek
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

syncon píše:co snimac poctu otacek klikove hridele ? a co pise wag ?
Domnívám se, že kdyby vypadnul snímač otáček klikové hřídele, ŘJ si vezme náhradní inforaci ze snímače zdvihu jehly a jede normálně dál. ŘJ sníží plnicí tlak a dávku paliva při plném zatížení, jelikož nedostává informaci z čidla 4× za otáčku, ale pouze 1× za dvě otáčky. Pokud ale při tomhle nějakým způsobem motor vypneš, anebo zhasne, není na 100% zaručeno, že se ti podaří motor znovu nahodit, ale pokud by odešel i snímač zdvihu jehly, je to KO úplně.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Matrix píše:Taky bych tipnul to relé 109. A k té rychlosti se domnívám, když na ŘJ motoru není napětí, nemůže předávát informaci o rychlosti do ŘJ přístrojů.
řekl bych, že nejdřív to jde do budíků a pak do jednotky, ale i snimač rychlosti je napájen 15kou, takže zkusit jít po tý 15ce
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“