Za jízdy chcípá motor Wv Golf 1Z
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Za jízdy chcípá motor Wv Golf 1Z
Zdravím,
stává se mi, že mi za jízdy chcípne motor, je to Golf III TDI, 1Z motor, najeto 256 tkm.
Když to chcípne, tak mi okamžitě spadne ručička rychloměru na nulu, otáčkoměr taktéž, i když mám zařazenou rychlost a jedu (tuhle se mi to stalo na dálnici ve 120) Sice většinou nemám moc času v tu chvíli sledovat kontrolky a budíky, ale zdá se, že se rozsvítí natrvalo kontrolka žhavení. Většinou se mi to podařilo odstranit tak, že jsem nechal zařazenou rychlost, otočil jsem klíčkem na vypnuto a jakoby znovu nastartoval (bez toho, že bych otočil klíčkem až do polohy startování). Občas se ale stává, že mi to nenajede hned napoprvé a musím to zkoušet několikrát.
Tuhle se mi to stalo při dojezdu na křižovatku, musel jsem hodit všechny blinkry a zkoušel jsem nastartovat, ale vždycky mi to nechalo rozsvícenou kontrolku žhavení a motor nechytil, chytil snad až tak na desátý pokus (nic moc...). Zkoušel jsem se dívat po motoru, zdá se, že kablíky jsou všechny zapojené (zástrčky nejsou volné). Akorát mi přišlo (nevím ale, jestli to není správně), že je hodně teplá váha vzduchu, dokonce že to teplo jde po celé hadici až nad motor, ale směrem od váhy vzduchu hadice chladne...
Jinak váha vzduchu je Pierburg a auto je rok výroby '94.
V jednom servisu mi radili, že může být špatné hlavní relé motoru (pokud si dobře pamatuju, tak něco okolo 90, nebo 99). Toto relé jsem vyměnil asi před měsícem a půl...
Co byste radili?
Děkuju za pomoc.
Zdraví
Honza Marek
stává se mi, že mi za jízdy chcípne motor, je to Golf III TDI, 1Z motor, najeto 256 tkm.
Když to chcípne, tak mi okamžitě spadne ručička rychloměru na nulu, otáčkoměr taktéž, i když mám zařazenou rychlost a jedu (tuhle se mi to stalo na dálnici ve 120) Sice většinou nemám moc času v tu chvíli sledovat kontrolky a budíky, ale zdá se, že se rozsvítí natrvalo kontrolka žhavení. Většinou se mi to podařilo odstranit tak, že jsem nechal zařazenou rychlost, otočil jsem klíčkem na vypnuto a jakoby znovu nastartoval (bez toho, že bych otočil klíčkem až do polohy startování). Občas se ale stává, že mi to nenajede hned napoprvé a musím to zkoušet několikrát.
Tuhle se mi to stalo při dojezdu na křižovatku, musel jsem hodit všechny blinkry a zkoušel jsem nastartovat, ale vždycky mi to nechalo rozsvícenou kontrolku žhavení a motor nechytil, chytil snad až tak na desátý pokus (nic moc...). Zkoušel jsem se dívat po motoru, zdá se, že kablíky jsou všechny zapojené (zástrčky nejsou volné). Akorát mi přišlo (nevím ale, jestli to není správně), že je hodně teplá váha vzduchu, dokonce že to teplo jde po celé hadici až nad motor, ale směrem od váhy vzduchu hadice chladne...
Jinak váha vzduchu je Pierburg a auto je rok výroby '94.
V jednom servisu mi radili, že může být špatné hlavní relé motoru (pokud si dobře pamatuju, tak něco okolo 90, nebo 99). Toto relé jsem vyměnil asi před měsícem a půl...
Co byste radili?
Děkuju za pomoc.
Zdraví
Honza Marek
- octavia_66_tdi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 183
- Registrován: 05 úno 2006, 10:21
Diky za radu, necham proverit...octavia_66_tdi píše:Jednou jsem zazil to same, porad to vypadalo na 109, nebo spinacku, ale nakonec to byla mala krabicka original alarmu v leve casti pod spinacem svetel.
Stacilo rozkuchat a proletovat ( nejhorsi je hledani, ktere bylo fakt dlouhe).
Byl to G3,tdi 94 a original alarm pres ktery slo napajeni k 109.
Honza Marek
Dalsi info
Tak spinaci skrinka snad byla OK, ale dnes se mi zase stalo, ze mi zdechl motor a nesel nastartovat. Navic jsem zjistil, ze se mi vyrazne hreji dve rele: 109 (to jsem menil, pripomenul jsem si to dle pozice, kde to rele je a navic to, co mi prodali, ma cislici napsanou vzhuru nohama) a taky 18. Predpokladam, ze to je spatne. 
Pro upresneni: je to rv 94. Pokud by nekdo potreboval pozici rele, tak rele jsou tam ve dvou radach a osazeny jsou takto:
nic, 109, 18, nic, 21
99, 36, nic, 53, 103
Dekuju za rady.
Jeste mam v planu kontrolu toho alarmu... Ale treba se mi to timto lepe lokalizuje...
Dekuje a zdravi
Honza Marek
Pro upresneni: je to rv 94. Pokud by nekdo potreboval pozici rele, tak rele jsou tam ve dvou radach a osazeny jsou takto:
nic, 109, 18, nic, 21
99, 36, nic, 53, 103
Dekuju za rady.
Jeste mam v planu kontrolu toho alarmu... Ale treba se mi to timto lepe lokalizuje...
Dekuje a zdravi
Honza Marek
Domnívám se, že kdyby vypadnul snímač otáček klikové hřídele, ŘJ si vezme náhradní inforaci ze snímače zdvihu jehly a jede normálně dál. ŘJ sníží plnicí tlak a dávku paliva při plném zatížení, jelikož nedostává informaci z čidla 4× za otáčku, ale pouze 1× za dvě otáčky. Pokud ale při tomhle nějakým způsobem motor vypneš, anebo zhasne, není na 100% zaručeno, že se ti podaří motor znovu nahodit, ale pokud by odešel i snímač zdvihu jehly, je to KO úplně.syncon píše:co snimac poctu otacek klikove hridele ? a co pise wag ?
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km