1.9 tdi do stavebního stroje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

redcrown
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 13 pro 2014, 00:25
Odpovědi: 0

1.9 tdi do stavebního stroje

Příspěvek od redcrown »

Zdravím,
potřeboval bych poradit. Mám malý nakladač, do kterého bych rád zabudoval nějakou starší generaci 1.9 TDI. Můj vozový park je výhradně VW, takže volba byla jasná.
Můj předvýběr je motor AGR kvůli rotačce, jednoduchému obtokovému turbu,...nesmrtelný motor,..
Požadavky:
- motor 1.9 TDI, generace před PD
- úprava max. otáček na 3500/min
- použití tempomatu pro otáčkovou regulaci (představoval jsem si použít snímač rychlosti přímo na motoru).

Z důvodu ceny a nabídky na trhu by se nabízelo použít motory 1Z, AHU,... Splnily by tyhle motory hlavní požadavky?
Co z čidel a ovládacích periferií musím zapojit (min. konfigurace), abych motor zkušebně nastartoval?
Představu o fungování TDI s ŘJ mám, tuner ale nejsem.
Děkuji za rady.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A proč tam nedáš jen TD, odpadnou ti el.nesmysly a obsluha se zjednodušší..?Ta prašnost a otřesy tam budou extrémní, což elektronika nemá ráda..
nepropadat panice...
redcrown
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 13 pro 2014, 00:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od redcrown »

Bude to nový stroj a rád bych modernější motor, hlavně úspornější. U mechanického čerpadla se řeší regulace na konstantní otáčky hůř. Myslím, že technika TDI je lepší, starty bez žhavení,...
Bude otočné pracoviště a tak přenos např. plynu je kabelem jednodušší.
Kdybych chtěl mechanické ovládání, tak jdu do mTDI.
Mimo jiné bych se detailně seznámil s ŘJ a bordelem kolem. Ten projekt bude srdcová záležitost....
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

u mechaniky nastavíš napevno ruční plyn a máš otáčky hned zregulovaný ...
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
redcrown
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 13 pro 2014, 00:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od redcrown »

nemyslím si, že ty motory mají otáčkovou regulaci. Předpokládám, že ta regulace bude výkonová. Pokud by to tak bylo, tak při nastavené poloze plynového pedálu by během jízdy z kopce a do kopce držel nastavenou rychlost. Tomu tak rozhodně není.
Motory pro jiné než automobilové použití se dodávají s jinými regulátory. Možná to umí i motory VW industrial motor, nebo VW marine motor, nevím.
Každopádně by to podle mě elegantně řešil elektronický tempomat. Samozřejmě, existovaly i mechanické tempomaty. To už mi ale připadá tak trochu křeč.
Kvůli hydrogenerátoru nesmím překročit 3500ot/min, což nevím, jestli na mechanickém čerpadle jde nastavit. Jde to v ŘJ?
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Ale áno , je to tak . Tempomat sa snaží udržať nastavené otáčky , čo znamená že pri jazde do kopca zreteľne zvyšuje výkon a pri jazde z kopca výkon uberá v snahe udržať nastavené otáčky ( rýchlosť ) .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Tempomat ti udrziava rychlost kolesa, nie pocet otacok motora... Odpoj snimac ABS, alebo rychlosti na prevodovke a tempomat mas nefunkcny...
Na automate kludne v kopci podradi aby rychlost udrzal.
redcrown
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 13 pro 2014, 00:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od redcrown »

Ano, ale co mi brání v tom, dát snímač rychlosti (ty generace co mě zajímají to předpokládám mají na převodovce) přímo na kliku. Případně zkorigovat signál nebo otáčky tak, abych byl mimo min. rychlost pro tempomat. ŘJ motoru to přeci nepozná, kde ten snímač je. Nebo se mýlím?
Když už jsme to rozpitvali, co je to vlastně za typ signálu a typ snímače rychlosti?
Bavme se např. o motoru 1Z, případně AGR.
D.
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

Zkus se.zeptat nekoho kdo opravuje linde jesterky.tam jsou hojne.zastoupene 1.9 tdi rotacky
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

frantisek28 píše:Tempomat ti udrziava rychlost kolesa, nie pocet otacok motora... Odpoj snimac ABS, alebo rychlosti na prevodovke a tempomat mas nefunkcny...
Na automate kludne v kopci podradi aby rychlost udrzal.
Tempomat funguje na všetkých rýchlostných stupňoch a nie riadený rýchlosťou ( okrem adaptívnych tempomatov ). Funguje teda rovnako ako elektronický plynový pedál , ale cez riadiacu jednotku si vie zapamätať polohu v ktorej bol zapnutý (otáčky ) .
Pri automatickej prevodovke tempomat využíva schopnosť prevodovky udržovať rýchlosť ( generovať signál o rýchlosti pre potrebu radenia prevodových stupňov ) a ňou je riadený tempomat .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
redcrown
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 13 pro 2014, 00:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od redcrown »

Ať už to je tak či onak, není přeci problém ho snímat z otáček motoru (když už tam převodovka nebude). Pak bude držet zvolené otáčky. Hotovo, myslím že problém vyřešen.
Vraťme se ale k jinému problému:
Lze v ŘJ např. EDC 15 pro motor 1Z, AHU, ALE, AFN nastavit max. otáčky na 3500ot/min? Bylo by to jiné pro motory platformy A4, tedy ASV, AHF, ALH, AGR, AGP?
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Mám AGR a dodatočne namontovaný tempomat . Podľa mňa stačí nahradiť plynový pedal potenciometrom ( alebo priamo použiť potenciometer plynového pedálu ) a pripojiť na RJ podľa návodu .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
bh2
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 28 pro 2008, 15:32
Odpovědi: 0
Bydliště: bratislava

Příspěvek od bh2 »

v edc15 sa daju nastavit max otacky ake chces.
redcrown
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 13 pro 2014, 00:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od redcrown »

Omlouvám se za svoji neznalost, ale ona je řídící jednotka stejná pro obě zmiňované platformy, tedy A3 a A4? Myslím z hlediska HW, resp. možnosti nastavování těchhle provozních parametrů?
Pak by tedy bylo v mém případě logické použít motor 1Z nebo AHU, protože se nastrojené dají sehnat podstatně levněji.
Když budu mít motor 1Z nebo AHU, můžu použít jednotku a motorový kabelový svazek z AGR (stejné ovládání obtokového turba)? nebo i z AHF, ASV?
Na co dát při kombinacích svazků a jednotek pozor? Za krátké vysvětlení odlišností těchto ŘJ budu opravdu vděčný.
Samozřejmě bych se snažil vzít vše z jednoho motorového typu.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

svazek použít můžeš ale budeš muset přepinovat konektor čerpadla
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“