1.9 tdi do stavebního stroje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.9 tdi do stavebního stroje
Zdravím,
potřeboval bych poradit. Mám malý nakladač, do kterého bych rád zabudoval nějakou starší generaci 1.9 TDI. Můj vozový park je výhradně VW, takže volba byla jasná.
Můj předvýběr je motor AGR kvůli rotačce, jednoduchému obtokovému turbu,...nesmrtelný motor,..
Požadavky:
- motor 1.9 TDI, generace před PD
- úprava max. otáček na 3500/min
- použití tempomatu pro otáčkovou regulaci (představoval jsem si použít snímač rychlosti přímo na motoru).
Z důvodu ceny a nabídky na trhu by se nabízelo použít motory 1Z, AHU,... Splnily by tyhle motory hlavní požadavky?
Co z čidel a ovládacích periferií musím zapojit (min. konfigurace), abych motor zkušebně nastartoval?
Představu o fungování TDI s ŘJ mám, tuner ale nejsem.
Děkuji za rady.
potřeboval bych poradit. Mám malý nakladač, do kterého bych rád zabudoval nějakou starší generaci 1.9 TDI. Můj vozový park je výhradně VW, takže volba byla jasná.
Můj předvýběr je motor AGR kvůli rotačce, jednoduchému obtokovému turbu,...nesmrtelný motor,..
Požadavky:
- motor 1.9 TDI, generace před PD
- úprava max. otáček na 3500/min
- použití tempomatu pro otáčkovou regulaci (představoval jsem si použít snímač rychlosti přímo na motoru).
Z důvodu ceny a nabídky na trhu by se nabízelo použít motory 1Z, AHU,... Splnily by tyhle motory hlavní požadavky?
Co z čidel a ovládacích periferií musím zapojit (min. konfigurace), abych motor zkušebně nastartoval?
Představu o fungování TDI s ŘJ mám, tuner ale nejsem.
Děkuji za rady.
Bude to nový stroj a rád bych modernější motor, hlavně úspornější. U mechanického čerpadla se řeší regulace na konstantní otáčky hůř. Myslím, že technika TDI je lepší, starty bez žhavení,...
Bude otočné pracoviště a tak přenos např. plynu je kabelem jednodušší.
Kdybych chtěl mechanické ovládání, tak jdu do mTDI.
Mimo jiné bych se detailně seznámil s ŘJ a bordelem kolem. Ten projekt bude srdcová záležitost....
Bude otočné pracoviště a tak přenos např. plynu je kabelem jednodušší.
Kdybych chtěl mechanické ovládání, tak jdu do mTDI.
Mimo jiné bych se detailně seznámil s ŘJ a bordelem kolem. Ten projekt bude srdcová záležitost....
nemyslím si, že ty motory mají otáčkovou regulaci. Předpokládám, že ta regulace bude výkonová. Pokud by to tak bylo, tak při nastavené poloze plynového pedálu by během jízdy z kopce a do kopce držel nastavenou rychlost. Tomu tak rozhodně není.
Motory pro jiné než automobilové použití se dodávají s jinými regulátory. Možná to umí i motory VW industrial motor, nebo VW marine motor, nevím.
Každopádně by to podle mě elegantně řešil elektronický tempomat. Samozřejmě, existovaly i mechanické tempomaty. To už mi ale připadá tak trochu křeč.
Kvůli hydrogenerátoru nesmím překročit 3500ot/min, což nevím, jestli na mechanickém čerpadle jde nastavit. Jde to v ŘJ?
Motory pro jiné než automobilové použití se dodávají s jinými regulátory. Možná to umí i motory VW industrial motor, nebo VW marine motor, nevím.
Každopádně by to podle mě elegantně řešil elektronický tempomat. Samozřejmě, existovaly i mechanické tempomaty. To už mi ale připadá tak trochu křeč.
Kvůli hydrogenerátoru nesmím překročit 3500ot/min, což nevím, jestli na mechanickém čerpadle jde nastavit. Jde to v ŘJ?
-
senioring1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
-
frantisek28
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Ano, ale co mi brání v tom, dát snímač rychlosti (ty generace co mě zajímají to předpokládám mají na převodovce) přímo na kliku. Případně zkorigovat signál nebo otáčky tak, abych byl mimo min. rychlost pro tempomat. ŘJ motoru to přeci nepozná, kde ten snímač je. Nebo se mýlím?
Když už jsme to rozpitvali, co je to vlastně za typ signálu a typ snímače rychlosti?
Bavme se např. o motoru 1Z, případně AGR.
D.
Když už jsme to rozpitvali, co je to vlastně za typ signálu a typ snímače rychlosti?
Bavme se např. o motoru 1Z, případně AGR.
D.
-
senioring1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Tempomat funguje na všetkých rýchlostných stupňoch a nie riadený rýchlosťou ( okrem adaptívnych tempomatov ). Funguje teda rovnako ako elektronický plynový pedál , ale cez riadiacu jednotku si vie zapamätať polohu v ktorej bol zapnutý (otáčky ) .frantisek28 píše:Tempomat ti udrziava rychlost kolesa, nie pocet otacok motora... Odpoj snimac ABS, alebo rychlosti na prevodovke a tempomat mas nefunkcny...
Na automate kludne v kopci podradi aby rychlost udrzal.
Pri automatickej prevodovke tempomat využíva schopnosť prevodovky udržovať rýchlosť ( generovať signál o rýchlosti pre potrebu radenia prevodových stupňov ) a ňou je riadený tempomat .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Ať už to je tak či onak, není přeci problém ho snímat z otáček motoru (když už tam převodovka nebude). Pak bude držet zvolené otáčky. Hotovo, myslím že problém vyřešen.
Vraťme se ale k jinému problému:
Lze v ŘJ např. EDC 15 pro motor 1Z, AHU, ALE, AFN nastavit max. otáčky na 3500ot/min? Bylo by to jiné pro motory platformy A4, tedy ASV, AHF, ALH, AGR, AGP?
Vraťme se ale k jinému problému:
Lze v ŘJ např. EDC 15 pro motor 1Z, AHU, ALE, AFN nastavit max. otáčky na 3500ot/min? Bylo by to jiné pro motory platformy A4, tedy ASV, AHF, ALH, AGR, AGP?
-
senioring1
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Omlouvám se za svoji neznalost, ale ona je řídící jednotka stejná pro obě zmiňované platformy, tedy A3 a A4? Myslím z hlediska HW, resp. možnosti nastavování těchhle provozních parametrů?
Pak by tedy bylo v mém případě logické použít motor 1Z nebo AHU, protože se nastrojené dají sehnat podstatně levněji.
Když budu mít motor 1Z nebo AHU, můžu použít jednotku a motorový kabelový svazek z AGR (stejné ovládání obtokového turba)? nebo i z AHF, ASV?
Na co dát při kombinacích svazků a jednotek pozor? Za krátké vysvětlení odlišností těchto ŘJ budu opravdu vděčný.
Samozřejmě bych se snažil vzít vše z jednoho motorového typu.
Pak by tedy bylo v mém případě logické použít motor 1Z nebo AHU, protože se nastrojené dají sehnat podstatně levněji.
Když budu mít motor 1Z nebo AHU, můžu použít jednotku a motorový kabelový svazek z AGR (stejné ovládání obtokového turba)? nebo i z AHF, ASV?
Na co dát při kombinacích svazků a jednotek pozor? Za krátké vysvětlení odlišností těchto ŘJ budu opravdu vděčný.
Samozřejmě bych se snažil vzít vše z jednoho motorového typu.