Stránka 1 z 7
piliny v motoru 1.9 PD
Napsal: 13 led 2015, 13:35
od mjanulik
Dnes jsem při výměně oleju na svém autě v motoru zkontroloval i vačku a všude kolem vačky,vstřiků apod jsem našel jako drobné kovové pyliny( takové ty tečky ) Nevíte kde se tam vzaly? Jedná se Octavii II,motor 1.9 Tdi typ BJB 77 kW,najeta 170 000 km,fitry vždy originál,olej Castrol Edge 5W40 505.01.Motor zatím šlape jak hodinky,žádné abnormální zvuky nemá,tak nevím.Vačka i zdvíhatka bez viditelného opotřebení či poškození,vstřiky drží pevně ,nijak se nevyklají,přikládám foto

Napsal: 13 led 2015, 13:50
od sniper--
Koukni na tu vacku pořádně......
Napsal: 13 led 2015, 13:53
od meeiro
vačka nebo hydra
Napsal: 13 led 2015, 13:57
od Jarda S.
ta vačka je pěkně vyhřátá

Napsal: 13 led 2015, 14:15
od Golfisko
Jak dlouhé trasy jezdíš / po kolika km měníš olej??
Očividně si asi už přepálil včasnou výměnu a olej to neumazal, viz. ta barva vačky jak píše Jarda
Napsal: 13 led 2015, 14:26
od mjanulik
sniper-- píše:Koukni na tu vacku pořádně......
vačku jsem i protáčel,ale rýhy,či nějaké výrazně opotřebení jsem nenašel,pouze na pravé strané u tandemu se začína objevovat zlatý materíál,ale i tak je všude hladká,bez zubů či zkosení apod.
I když asi něco už má za sebou.Můžou se tam ty pyliny dostat i od někud jinde? Vačku jsem nesundával.To už bych ji asi při sundání rovnou vyměnil se vším potřebným,hydra,uložení vačky,šrouby apod.vzhledem k najetým km.
Napsal: 13 led 2015, 14:32
od mjanulik
Golfisko píše:Jak dlouhé trasy jezdíš / po kolika km měníš olej??
Očividně si asi už přepálil včasnou výměnu a olej to neumazal, viz. ta barva vačky jak píše Jarda
nevím jak předchozí majitel,nejsem první majitel,ale dávám vždy po 15000 km ( má ji již 4 rokem a i po koupi jsem hned dával nový olej ) podle záznámu ve škodovce,jezdila totiž do autor,servisu,byl vždy olej měněn po 15 000 km,ale zda ho měnili a kolik skutečně to už nezjistím
Napsal: 13 led 2015, 14:39
od Golfisko
Tak on údaj 15t km je zavádějící, nikdy vozidlo neprovozuješ v ideálních podmínkách. Kratší trasy, více startů a rázem máš třebas jen 12t.
Zrovna u PDčka je ta kvalita oleje kurník důležitá kvůli umazání vačky
Napsal: 13 led 2015, 15:40
od Dr.Spiegel
Tohle je u PDček úplně normální, časem se vydře uložení a vačku to rozstřelí. Známej to řešil v Cadyně, prej je to tak od výroby špatně, další "německej vrak" už nechce do domu.
Napsal: 13 led 2015, 15:45
od prdlavka
Ucpavky na vahadlech jsou ok nebo jsou nahodou vypadly?
Napsal: 13 led 2015, 15:53
od šulda
Golfisko píše:Zrovna u PDčka je ta kvalita oleje kurník důležitá kvůli umazání vačky
Pravdu díš a 15tkm pokud se nejezdí jen dlouhý trasy je moc.
Napsal: 13 led 2015, 16:34
od mjanulik
prdlavka píše:Ucpavky na vahadlech jsou ok nebo jsou nahodou vypadly?
měli by tam být,nikde jsem je vypadlé nenašel,jinak najedenu deně tak 50-70 kma,ale s několika starty,malého do školky a do práce
Napsal: 13 led 2015, 16:48
od senioring1
Len na okraj debaty : Súhlasím s názorom , že olej sa má meniť aj podľa prevádzkových podmienok . To že auto bolo servisované v autorizovanom servise by som pokladal za priťažujúcu okolnosť . Viem o autorizáku , kde odsali sotva polovicu starého oleja pri výmene.
Napsal: 13 led 2015, 18:57
od Tomas.cz
No, viděl jsem Tourana, kde ho majitel drtil dost dlouho a žádné kovové pilinky motor neměl pod víkem.
Napadla mě otázka, byla to opravdu ocel, nemůže to být hlíník, jestli se třeba nerozprclo kdysi turbo nějak se to skrz oddech nedostalo až pod víko??
Napsal: 13 led 2015, 19:21
od origoš
kde ho majitel drtil dost dlouho a žádné kovové pilinky motor neměl
Nojo, jenže on tam má pyliny.
