O1 motor ahf rozvody

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vorlik
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 22 úno 2015, 14:39
Odpovědi: 0
Bydliště: havl.brod

O1 motor ahf rozvody

Příspěvek od vorlik »

mam delane rozvody pri 149.000km mam na nich 40.000km ale casove jsou tam 6-rok je tam remen dayco zesileny vodni pumpa nova kladky ina staci jenom vymenit remen a nechat to dojet kilometrovy interval vymeny :?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Určitě. Pouze řemen, kladky víceméně nestárnou.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Zřejmě tam máš tento řemen. Já bych ho neměnil, ale pouze jezdil a kontroloval. Ty řemeny vydrží strašně moc. Sundej kryt, zařaď pětku a na rovince pomalu popotahuj auťák. Dívej se jestli není někde nějaká prasklinka, otřep a podobně. Že by se jeho šíře zmenšila až na 23 mm /jak tomu bývalo u nezesílených řemenů/, to již ani téměř nepřichází v úvahu /pokud s tím nebudeš zacházet jako prase/.


Obrázek
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
nemo
Přispěvovatel
Příspěvky: 468
Registrován: 23 led 2006, 16:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od nemo »

Marek77 píše:Určitě. Pouze řemen, kladky víceméně nestárnou.
Zajímavé je, že vždy chrastí pouze ta nejmenší kladka. Ať se jedná o AHF či ASZ.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To není zajímavé, to je samozřejmé. Ta se nejvíc točí, takže toho má nejvíc za sebou.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
nemo
Přispěvovatel
Příspěvky: 468
Registrován: 23 led 2006, 16:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od nemo »

Marek77 píše:To není zajímavé, to je samozřejmé. Ta se nejvíc točí, takže toho má nejvíc za sebou.
škoda, že není větší, ostatní kladky jsou vždy OK
asi kurvítko
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já na AFN mám pouze dvě kladky na rozvodech, jednu taky malou. Ale mně vydržela 180.000 km bez problému - dvě výměny řemenu, stejně jak ta velká.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Marek77 píše:Já na AFN mám pouze dvě kladky na rozvodech, jednu taky malou. Ale mně vydržela 180.000 km bez problému - dvě výměny řemenu, stejně jak ta velká.
Na Seatu jsem ji nikdy nevyměnil, jen kontroloval. Šla hezky tiše celou dobu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem obě měnil preventivně po 180.000 km - taky by to bývalo nebylo třeba.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
nemo
Přispěvovatel
Příspěvky: 468
Registrován: 23 led 2006, 16:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od nemo »

HM, mě na AHF a ASZ chrastily.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

nemo píše:HM, mě na AHF a ASZ chrastily.
Mě taky tuhle jeden tvrdil ať vyměním jen řemen, že kladky řešit netřeba.
Já rozdělal rozvody a zjistil jsem, že jedna z kladek je už zadřená, řemen odtavil plastový běhoun a klouzal se po ložisku. Byla to jen vodící kladka s úhlem opásání 20st., takže to tak nějak přežilo.
Samo kladky jsem mu vyměnil pak všechny.
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Jojo i mazivo má svou životnost.
OCTAVIA- ALH
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

nemo píše:
Marek77 píše:To není zajímavé, to je samozřejmé. Ta se nejvíc točí, takže toho má nejvíc za sebou.
škoda, že není větší, ostatní kladky jsou vždy OK
asi kurvítko
No, ta velká se často točí jakoby nasucho
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Velká se tam nevejde, a ta chudák malá toho naběhá několikrát tolik co velká . To není kurvítko, prostě nejslabší část řetězu, To je vždy tak. Čím víc kladek, tím víc problémů. Ale asi měli nějaký důvod, proč ji u TDI nasadili do boje.. :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já mám na TDi jen dvě kladky - jednu malou a jednu napínací, a stačí to až až :-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“