Stránka 1 z 2

O1 motor ahf rozvody

Napsal: 23 úno 2015, 09:09
od vorlik
mam delane rozvody pri 149.000km mam na nich 40.000km ale casove jsou tam 6-rok je tam remen dayco zesileny vodni pumpa nova kladky ina staci jenom vymenit remen a nechat to dojet kilometrovy interval vymeny :?

Napsal: 23 úno 2015, 09:39
od Marek77
Určitě. Pouze řemen, kladky víceméně nestárnou.

Napsal: 23 úno 2015, 10:59
od prka
Zřejmě tam máš tento řemen. Já bych ho neměnil, ale pouze jezdil a kontroloval. Ty řemeny vydrží strašně moc. Sundej kryt, zařaď pětku a na rovince pomalu popotahuj auťák. Dívej se jestli není někde nějaká prasklinka, otřep a podobně. Že by se jeho šíře zmenšila až na 23 mm /jak tomu bývalo u nezesílených řemenů/, to již ani téměř nepřichází v úvahu /pokud s tím nebudeš zacházet jako prase/.


Obrázek

Napsal: 23 úno 2015, 11:08
od nemo
Marek77 píše:Určitě. Pouze řemen, kladky víceméně nestárnou.
Zajímavé je, že vždy chrastí pouze ta nejmenší kladka. Ať se jedná o AHF či ASZ.

Napsal: 23 úno 2015, 13:05
od Marek77
To není zajímavé, to je samozřejmé. Ta se nejvíc točí, takže toho má nejvíc za sebou.

Napsal: 23 úno 2015, 17:42
od nemo
Marek77 píše:To není zajímavé, to je samozřejmé. Ta se nejvíc točí, takže toho má nejvíc za sebou.
škoda, že není větší, ostatní kladky jsou vždy OK
asi kurvítko

Napsal: 23 úno 2015, 18:06
od Marek77
Já na AFN mám pouze dvě kladky na rozvodech, jednu taky malou. Ale mně vydržela 180.000 km bez problému - dvě výměny řemenu, stejně jak ta velká.

Napsal: 23 úno 2015, 19:03
od martinsidlo
Marek77 píše:Já na AFN mám pouze dvě kladky na rozvodech, jednu taky malou. Ale mně vydržela 180.000 km bez problému - dvě výměny řemenu, stejně jak ta velká.
Na Seatu jsem ji nikdy nevyměnil, jen kontroloval. Šla hezky tiše celou dobu.

Napsal: 23 úno 2015, 19:13
od Marek77
Já jsem obě měnil preventivně po 180.000 km - taky by to bývalo nebylo třeba.

Napsal: 24 úno 2015, 00:57
od nemo
HM, mě na AHF a ASZ chrastily.

Napsal: 24 úno 2015, 08:14
od Tomas.cz
nemo píše:HM, mě na AHF a ASZ chrastily.
Mě taky tuhle jeden tvrdil ať vyměním jen řemen, že kladky řešit netřeba.
Já rozdělal rozvody a zjistil jsem, že jedna z kladek je už zadřená, řemen odtavil plastový běhoun a klouzal se po ložisku. Byla to jen vodící kladka s úhlem opásání 20st., takže to tak nějak přežilo.
Samo kladky jsem mu vyměnil pak všechny.

Napsal: 24 úno 2015, 15:56
od STIB
Jojo i mazivo má svou životnost.

Napsal: 25 úno 2015, 12:42
od jini
nemo píše:
Marek77 píše:To není zajímavé, to je samozřejmé. Ta se nejvíc točí, takže toho má nejvíc za sebou.
škoda, že není větší, ostatní kladky jsou vždy OK
asi kurvítko
No, ta velká se často točí jakoby nasucho

Napsal: 25 úno 2015, 14:31
od jericho-3
Velká se tam nevejde, a ta chudák malá toho naběhá několikrát tolik co velká . To není kurvítko, prostě nejslabší část řetězu, To je vždy tak. Čím víc kladek, tím víc problémů. Ale asi měli nějaký důvod, proč ji u TDI nasadili do boje.. :)

Napsal: 25 úno 2015, 14:42
od Marek77
Já mám na TDi jen dvě kladky - jednu malou a jednu napínací, a stačí to až až :-).