Stránka 1 z 1

O1 1,9 TDI 81kw ASV - modry dym LEN pri studenom starte

Napsal: 21 dub 2015, 08:56
od Ambiente2002
Ahojte, prosim o radu - pri rannom studenom starte zadymi cca 5-10sekund dost vyrazne na modrasto z vyfuku (bez ohladu na teplotu, aj pri 15°C). Startovanie je plynule, otacky po starte rovnomerne. Dymi vsak len po starte, akonahle auto vyrazi s este studenym motorom tak uz pocas jazdy nedymi, ani za tepla nedymi. Je toto podla vas OK, alebo je potrebne sa tym zaoberat?

2002, 270.000km, starter a baterka nove, zhavice OK

Vopred dik za rady, ci sa zaoberat alebo Ten Dym ignorovat? :)

Napsal: 21 dub 2015, 09:39
od Woko_O
kontroluj hladinu oleje a jinak na to ser..

Napsal: 21 dub 2015, 13:45
od Ambiente2002
Woko_O píše:kontroluj hladinu oleje a jinak na to ser..
Olej nie je potrebne dolievat, do vymeny vydrzi cca v strede medzi min a max urovnou. Zatial motor, turbo a vstrekovace bez jedineho zasahu - takze otazka ci ten dym pri starte znamena ze je cas sa na to (nieco) pozriet, alebo do toho nerypat. Diagnostika bez chyb v pamati, do nudzoveho rezimu este motor nepadol ani pri jazde v otackach nad 3000

vopred dik za rady

Napsal: 21 dub 2015, 14:26
od Woko_O
Zatim to nech bejt.. nic se nestane..

Pravděpodobně to bude nějakej olej kterej může protýct přes turbo do výfuku, nebo se něco dostane do spalovacího prostoru.. Pokud to nehulí při jízdě, olej neubejvá a ani to nic jinýho nedělá, tak jezdi.. Zbytečně bys do toho hrabal a stejně nic nenašel..

Napsal: 21 dub 2015, 16:15
od toefuk
dobre ti radi

Napsal: 21 dub 2015, 16:26
od eazy20
moj typ je ze nejake gufero ventilov uz netesni,pripadne voditko

Napsal: 21 dub 2015, 18:16
od Ambiente2002
eazy20 píše:moj typ je ze nejake gufero ventilov uz netesni,pripadne voditko
pokial by to bola jedna z tychto veci, je potrebne koli tomu dat rozobrat motor? Alebo su to netesnosti ktora nesposobia dalsie zavazne poskodenia?

dakujem vsetkym za predosle aj buduce rady, info

Napsal: 21 dub 2015, 18:23
od eazy20
kym ti olej velmi neubuda tak to neries..gufera sa daju vymenit bez demontaze hlavy,ale voditka nie

Napsal: 21 dub 2015, 18:30
od Ambiente2002
eazy20 píše:kym ti olej velmi neubuda tak to neries..gufera sa daju vymenit bez demontaze hlavy,ale voditka nie
OUKEJ, dakujem za radu, budem sa jej drzat pokial sa aktualny stav s olejom a inymi priznakmi nezmeni

... este otazocka, co je na tento motor "prijatelny" ubytok pocas 15.000 km intervalu? Zatial nemusim dolievat vobec, ostane pri vymene v strede, len pokial by bolo potrebne dolievat tak aky zmiznuty objem oleja odporucas / odporucate zacat riesit?

dikes

Napsal: 21 dub 2015, 19:25
od eazy20
ked nedolievas vobec tak to je super,ked budes dolievat tak liter tak by som to riesil urcite,urcite uz ma svoje najazdene

Napsal: 21 dub 2015, 19:48
od Ambiente2002
eazy20 píše:ked nedolievas vobec tak to je super,ked budes dolievat tak liter tak by som to riesil urcite,urcite uz ma svoje najazdene
aktualne mam 271.000 real (ja osobne poslednych 81.000, od 190.000 davam pri kazdom tankovani VIF a od maja minuleho roku tankujem len v rakusku na avanti hned za sk hranicami + pokracujem s VIF) - a zatial ani raz nebolo potrebne dolievat olej, aj aktualne mam na oleji 11.000 km a hladina je tesne nad stredom medzi min-max

Napsal: 21 dub 2015, 20:17
od Woko_O
No vidiš.. já na nějakej VIF seru, dávám tam naftu z kanystru, nebo PRIM a ONO, žere mi to tak 0.5 litru - 1 litr oleje na 15000 přes turbo a auto jezdí furt a dobře. A to je to PDčko..

Někdy ta přehnaná péče je mnohem horší než normální ježdění.. Jen konstatuju..

Napsal: 21 dub 2015, 20:20
od Ambiente2002
Woko_O píše:No vidiš.. já na nějakej VIF seru, dávám tam naftu z kanystru, nebo PRIM a ONO, žere mi to tak 0.5 litru - 1 litr oleje na 15000 přes turbo a auto jezdí furt a dobře. A to je to PDčko..

Někdy ta přehnaná péče je mnohem horší než normální ježdění.. Jen konstatuju..
suhlasim, ze prehnana iniciativa je nebezpecna :), prave preto sa tu chcem poradit a smerujem k tomu ze sa budem riadit heslom nerypat, pouze jazdit :)