Vypínaní klimatizace
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vypínaní klimatizace
Dobrý den,
dnes jsem si postál cca 45 min. na tankodromu a zjistil jsem, že mám problémy s manualní klimatizací. Vlastním O1 1.9TDi, ASV, 81kW.
Když jsem stál v koloně, tak cca 5 min. chladila klimatizace a následně podle ukazatele spotřeby se vypnula (klesla spotřeba) a nechladila. Následně jsem laboroval a zjistil, že klimatizace chladí, ale ventilátory v motorovém prostoru se netočí... potom přestane chladit a cca po 2s se rozběhnou oba ventilátory. Po chvilce se ventilátory vypnou. Já vypnu klimu a zapnu a zase chvilku chladí a takto furt dokola. Zjistil jsem, že malý ventilátor se sám netočí... prostě se točí buď oba a nebo žádný... zkoušel jsem pootočit s malým a ten lehce drhne, ale podle mě nic strašného... když jsem se následně rozjel, tak klimatizace jela furt... Je to tím malým ventilátorem a nebo je chyba jinde? (před rokem jsem měnil ten velký, ale s ním se špatně otáčelo a nikdy se neroztočil, ale ten malý se sám neroztočí, ale když se roztáčí velký, tak i malý...)
Malý ventilátor má číslo dílu 1C0959455C ?
dnes jsem si postál cca 45 min. na tankodromu a zjistil jsem, že mám problémy s manualní klimatizací. Vlastním O1 1.9TDi, ASV, 81kW.
Když jsem stál v koloně, tak cca 5 min. chladila klimatizace a následně podle ukazatele spotřeby se vypnula (klesla spotřeba) a nechladila. Následně jsem laboroval a zjistil, že klimatizace chladí, ale ventilátory v motorovém prostoru se netočí... potom přestane chladit a cca po 2s se rozběhnou oba ventilátory. Po chvilce se ventilátory vypnou. Já vypnu klimu a zapnu a zase chvilku chladí a takto furt dokola. Zjistil jsem, že malý ventilátor se sám netočí... prostě se točí buď oba a nebo žádný... zkoušel jsem pootočit s malým a ten lehce drhne, ale podle mě nic strašného... když jsem se následně rozjel, tak klimatizace jela furt... Je to tím malým ventilátorem a nebo je chyba jinde? (před rokem jsem měnil ten velký, ale s ním se špatně otáčelo a nikdy se neroztočil, ale ten malý se sám neroztočí, ale když se roztáčí velký, tak i malý...)
Malý ventilátor má číslo dílu 1C0959455C ?
Po zapnutí klimatizace se musí oba ventilátory roztočit na první stupeň. Pokud se tak nestane, tak máš buď v háji ventilátory, nebo jednotku dochlazování.
Na druhý stupeň se ventilátory přepínají až když buď stoupne hodně teplota chladící kapaliny v motoru, nebo stoupne tlak v chladícím okruhu klimatizace.
Pokud by měl málo chladiva tak je větší šance že se klima nerozjede vůbec.
Jako první otázku bych volil, kdy jsi byl naposledy s klimou v servisu ?
Jako druhou bych volil, jak často jezdíš na kontrolu klimatizace, (kontrola množství chladiva a oleje).
A mohl bych pokračovat, protože většina řidičů vždy řeší až nefunkční klimu, ale starat se to moc ne.
Na druhý stupeň se ventilátory přepínají až když buď stoupne hodně teplota chladící kapaliny v motoru, nebo stoupne tlak v chladícím okruhu klimatizace.
Pokud by měl málo chladiva tak je větší šance že se klima nerozjede vůbec.
Jako první otázku bych volil, kdy jsi byl naposledy s klimou v servisu ?
Jako druhou bych volil, jak často jezdíš na kontrolu klimatizace, (kontrola množství chladiva a oleje).
A mohl bych pokračovat, protože většina řidičů vždy řeší až nefunkční klimu, ale starat se to moc ne.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tak servisák říkal, že je to nejspíš tou jednotkou dochlazování... prej je to akcička na pár hodin, že se tam musí lézt podběhem... myslíte, že to bude pouze kontaktama a nebo mám rovnou shánět tu jednotku?
Neporadí někdo číslo jednotky? je to toto http://www.cc-autodily.cz/jednotka-ridici-m-1997 ?
Neporadí někdo číslo jednotky? je to toto http://www.cc-autodily.cz/jednotka-ridici-m-1997 ?
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já vím, že je pod baterkou, ale nikde jsem nenašel návod, jak na to... servisák mi říkal, že se na to musí přes podběh...takže nevím.
Ohledně toho jasnosvědectví
...já mu věřím...zatím mi vždy pomohl za slušný peníz... jinak on to studoval tak, že jsem mu nastartoval auto....zapl klímu (ventylátory se netočí) a po chvilce si šáhl na chladič a říká, že je to nejspíš tou jednotkou, protože je horký a podle něho se už měly roztočit... pak najednou se roztočily... říkal, že to přeměří a uvidí se(já chtěl jen pro jistotu už objednat jednotku, ale četl jsem, že jednotek je více a tak radši počkám na verdikt a kdyžtak ho rychle seženu na vrakáči)...
Ohledně toho jasnosvědectví
takže to bylo až překvapivě jednoduché (pokud nepočítám shnilej jeden šroubek). Jednotku mám 1J0919506K. Nějaká rada pro amatéra a nebo rovnou zkusit sehnat jinou z vrakáče a kdyžtak to vyměnit?
Teď jsem náhodou objevil aspoň pár fotek z demontáže:
http://vwts.ru/forum_txt/index.php/t116882.html
Po vrácení do původního stavu jsem projel auto a utekla mi nejaka kapalina(predpokladam klimatizace) na strane spolujezdce a ventylatory se uz vubec nezapli. .. takze asi bude spatna kabelaz nez ta ridici jednotka (takze sspatme cidlo a nebo kabelaz. ..)
Teď jsem náhodou objevil aspoň pár fotek z demontáže:
http://vwts.ru/forum_txt/index.php/t116882.html
Po vrácení do původního stavu jsem projel auto a utekla mi nejaka kapalina(predpokladam klimatizace) na strane spolujezdce a ventylatory se uz vubec nezapli. .. takze asi bude spatna kabelaz nez ta ridici jednotka (takze sspatme cidlo a nebo kabelaz. ..)
ta jednotka větráků je prevít, často chcípá. vyndat jde v klidu zezhora, i baterka i vše ostatní může zůstat na místě... práce na 15 minut aj s odřením rukou v ceně..
onehda jsem to třeba řešil na O1 ASZ - při zapnutí klimy to pustilo větráky, ale kompresor ne (když se dal napřímo chladil jak o život) . S druhou jednotkou dobrý.
onehda jsem to třeba řešil na O1 ASZ - při zapnutí klimy to pustilo větráky, ale kompresor ne (když se dal napřímo chladil jak o život) . S druhou jednotkou dobrý.