Stránka 1 z 1
Vačky Opel 1.8 16V
Napsal: 18 pro 2015, 08:59
od HonzaGS
Zdravim. Nevite nekdo jak u motoru Opel 1.8 16V typ X18XE1 poznam ktera vacka je saci a ktera je vyfukova? Zakaznik mi dovezl potkanou hlavu rozlozenou na atomy a dotycny, co to rozebral nepoznacil ani domky, ani vacky...proste nic. Nasypal do do bedny a delejte co umite. Na pohled a porovnani vedle sebe vypadaji stejne, vylite cislo maji stejne, natoceni koliku vuci vackam je od oka na obou stejne, jen na konci kazde z nich na tom poslednim spalku, ktery neni v lozisku je oznaceni na jedne C3 a na druhe T2. V katalogu ma kazda jine OEM cislo dilu, takze stejne asi nebudou. Diky
Napsal: 18 pro 2015, 10:23
od UchoTD
postni sem origo číslo vačiek.
Napsal: 18 pro 2015, 11:25
od hansdob
Ted si nejsem jistej 100% ale myslím ze to jde poznáš dle kol rozvodu to víc vystoupily je výfuk a myslím ze nejdou přihodit ( ale nejsem si jist jestli zrovna u tohoto motoru to tak je.
Napsal: 18 pro 2015, 12:30
od HonzaGS
Cisla vacek zjistim po obede. Priruba na kola je na obou stejna. Kola jdou prohodit. Vyfukove je se snimacim krouzkem to je jasne. Ale vacky na pohled shodne.
Napsal: 18 pro 2015, 12:31
od HonzaGS
Cisla vacek zjistim po obede. Priruba na kola je na obou stejna. Kola jdou prohodit. Vyfukove je se snimacim krouzkem to je jasne. Ale vacky na pohled shodne.
Napsal: 18 pro 2015, 12:41
od roman1648
to bych tomu dotyčnému poděkoval...skládat po někom motor naházenej do bedny lopatou to je fakt něco...
to mě fascinovalo když jsem dělával motorky, dovezli rám na kolech a k tomu dva kýble s osičkama,kolečkama,hřídelkama...motory co člověk znal budiž, ale jinak to byl problém pokaždý, nebyla taková doba jako dnes že se dá 99% věcí nají na netu a ochotu ve značkových prodejnách si asi každej dovede představit

Napsal: 18 pro 2015, 12:43
od HonzaGS
Saci 90541383 (GM 5636017)
Vyfukova 90486981 (GM 636207)
Napsal: 18 pro 2015, 13:11
od HonzaGS
No to je nejaka moda posledni dobou tak sleduju. Posledne to byl motor(preplnovany 3.3litru, 16V) z prevraceneho bagru, ktery po postaveni na kola aktivne zkousely natocit. A jak znamo, kapalina je nestlacitelna, tak se ohla ojnice do praveho uhlu

A ze ta ojnice ma v prurezu 3x2cm... motor komusi dali, ten zjistil co se stalo a dal od toho ruce pryc. Tak to poslaly do zastoupeni Yanmaru do Rakouska, tam to rozlozili na atomy (ne na molekuly...sli jeste dal

). Vypadla z nich cifra 10 000 EUR. To se neproslo, tak to v bednach putovalo k nam. LEGO Technic hadra. Kua to se nam o bagru aj zdalo.

Napsal: 18 pro 2015, 13:14
od roman1648
Já už se tomuto vyhýbám...když je to motor kterej znám/e, tak jo, ale abych tam nad tím týden maturoval...co by sis pak za tu práci musel říct ??
Tuhle taky dotáhli 407 1.6HDi na výměnu motoru, dědula už to způlky rozdělal sám prej abychom to měli jednodušší...pak přemýšlíš nad každým šroubkem, práce na hovno

Napsal: 18 pro 2015, 13:24
od HonzaGS
Nekteri vozi hlavy na opravu rozlozene, ze jen udelat sedla a obrousit a skladat si to budou sami....hold...kde vydelas tam

nebo naopak rozdelaji pruziny z ventilu kladivem a pak se divi, za je potreba vymenit ventily, protoze jsou dosekane od misek...no comment

Napsal: 18 pro 2015, 13:29
od roman1648
to už vůbec nedělám...mám kdesi pod ponkem brusku na ventily i různý výstružníky,frézy ale to už se nevyplatí, dám hlavu kámošovi, za den-dva je hotová, namontuju a je to
někteří lidi jsou prostě fištróni no, fakt je nejlepší když něco dovezou na odtahu, vrtalo se v tom deset lidí před tebou, spodek celej orezlej jak to někde rok stálo ale tobě za dva dny volají(nebo líp píšou SMSky) "jak to vypadá" ???
Napsal: 18 pro 2015, 13:55
od HonzaGS
Tak frezy mame taky pod ponkem

specializujem se na opravy hlav a na sedla mame masinu. 16V hlavu mam hotovou i s vymenou voditek a brousenim za hodinu a pul. Delame i vlozkovani otvoru pro vstriky na VW TDI PD. Mame tu takove male ZPS

V podstate az na obrouseni klikovek na motoru udelame cokoliv vcetne vybrusu.
Napsal: 18 pro 2015, 14:08
od roman1648
Jo tak to pak jooooo
Odkud jsi?
Napsal: 18 pro 2015, 14:13
od hansdob
Tak to se omlouvám ale některý ten 16v to tak ma ze je to "shodný" ale podle kol lze zjistit nelze otočit kola.
Napsal: 18 pro 2015, 14:58
od HonzaGS
Kola jdou namontovat obě na obě vačky. Naboje jsou na vačkách stejné. Kolo se snimačem je vyfuk. To je jasné.
Jsem ze Zlína.