Interval výměny oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Interval výměny oleje
Zajímalo by mě, zda se musí olej měnit pravidelně každý rok nebo tam může zůstat o něco déle (za rok od poslední výměny na oleji najeto 4500 tisíce) - je to motor TDi PD - výrobce udává výměnu po cca 15000.
Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.
Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.
Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.
Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.
Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jasně že ho měním ročně. Pouze mě napadlo že je to trošku divný. P.S. dokud jsem jezdil denně do školy diesel se docela hodil (za rok skoro 25000) ale teď je jen na víkendy - přes týden proháním firemníMarek77 píše:Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.
Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.
Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....

Není to divné, je to normální a je to správné.
Soukromně si dokonce myslím, že časový interval výměny je důležitější než interval kilometrový. Čím méně s motorem jezdíš, tím více olej chemicky stárne (bohužel...............).
Soukromně si dokonce myslím, že časový interval výměny je důležitější než interval kilometrový. Čím méně s motorem jezdíš, tím více olej chemicky stárne (bohužel...............).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- Vecernicek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 400
- Registrován: 07 srp 2007, 20:59
- Bydliště: Btrnio
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
Promiň, ale neodpustím si soukromý názor:Marek77 píše:Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.
Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.
Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....


Děkuji za poklonu - ale já skutečně jsem školený na oleje pro motory VW.
Máš pravdu - několik kilometrů navíc či nějaký ten týden přes roční limit asi nic nezkazí.
Ale my se tu bavíme o ujeté vzdálenosti 4500 km za rok. I kdyby "natahoval" pár kiláků nebo týdnů, stejně na tom nic nedohoní.....
Něco jiného by třeba bylo, kdybych najel za rok 13500 km. To si klidně ten olej ještě měsíc v motoru nechám a dojedu si svůj obvyklý patnáctitisícový interval, abych v tom neměl bordel.
Máš pravdu - několik kilometrů navíc či nějaký ten týden přes roční limit asi nic nezkazí.
Ale my se tu bavíme o ujeté vzdálenosti 4500 km za rok. I kdyby "natahoval" pár kiláků nebo týdnů, stejně na tom nic nedohoní.....
Něco jiného by třeba bylo, kdybych najel za rok 13500 km. To si klidně ten olej ještě měsíc v motoru nechám a dojedu si svůj obvyklý patnáctitisícový interval, abych v tom neměl bordel.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
No možná jsem to ani jako poklonu nemyslel.Já sice měním olej po 10tkm, ale sleduji jak kamarád mění obyčejný olej 10W40 po 30 až 40tkm a jeho passat B5 AFN má najeto 500000km. Nemá s ním žádné problémy které by " prodloužené intervaly " mohly způsobovat. Ani máhodou nechci tvrdit,že je to správné,ale jen to potvzuje to, že motory TDi toho snesou hodně a přehnaně dodržovat výměny oleje se nemusí. 

Odborníci tvrdí, že olej v dieselových motorech stárnou pomaleji než u zážehových motorů. A pokud se "správně" jezdí (to znamená pokud možno dlouhé cesty), stává se často, že olej po ujetí 15.000 km je pouze plný sazí, ale jinak mu "nic" není.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jj, takže přecedit a nalejt do nádržeMarek77 píše:Odborníci tvrdí, že olej v dieselových motorech stárnou pomaleji než u zážehových motorů. A pokud se "správně" jezdí (to znamená pokud možno dlouhé cesty), stává se často, že olej po ujetí 15.000 km je pouze plný sazí, ale jinak mu "nic" není.


VW Passat B6, 1,9 TDi PD 96kW, 6.ti kvalt a spokojenej úsměv, Opel Corsa 1,7DTi, Suzuki Grand Vitara 1,9 DDiS
Marek77 píše:Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.
Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.
Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....
Tak sorry, ale take sprostosti moze pisat naozaj len diler olejov.Marek77 píše:Motorový olej stárne chemicky.
Váže na sebe vzdušnou vlhkost, čímž se zvyšuje procentuální obsah vody. Dále kyseliny a jiné chemické sajrajty, které jsou v oleji rozpuštěné (z paliva) olej chemicky znehodnocují. Olej prostě po roce nemá odpovídající chemické složení, je poškozeno množství potřebných aditiv a jeho činnost v motoru je nebezpečná. Použití takového oleje je riskantní a hrozí poškození motoru či jeho příslušenství.
Nemá smysl o tom diskutovat - je to prostě dáno výrobcem a uživatel to musí vzít na vědomí.
Promiň, ale neodpustím si soukromý názor: Pokud najezdíš ročně pouze takhle málo, nemáš si pořizovat diesela a už vůbec ne PD-čko.....
Zivotnost oleja je daleko vyssia ako 1 rok, z vlhkostou to vobec nie je take kriticke a chemicke zlozenie sa meni hlavne pri pretazovani oleja (teplotonom namahani pri jazde na dialnici atd.)
Ked clovek najazi 4500 rocne vymena oleja je raz za tri roky - to ze vyrobca hovori inak, nekomentujem.