Sjeté boky pneumatik - je to na pokutu?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
marthass
Přispěvovatel
Příspěvky: 194
Registrován: 11 kvě 2011, 07:06
Odpovědi: 0

Sjeté boky pneumatik - je to na pokutu?

Příspěvek od marthass »

Ahoj,
na O2 1.9tdi mám na všech 4 pneumatikách hodně sjeté boky. Geometrie je ok. Poslední dobou docela jezdím rychle zatáčky, asi chyba.

Uprostřed má pneu ještě tak 4 mm, ale boky už jsou na měřících proužcích. /tam mají tak 1mm :)/
Tuším, že výška vzorku se neměří uprostřed, všeude. Znamená to tedy, že i když mám prostředek takhle ok, tak pneu mám už vyhodit, protože Octavia sjíždí hrany? To mě sakra štve.


Obrázek
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9222
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Jsiu strelci co tyhle gumy teprve obouvaji. Jeste chvili je pojezdi. Nez zatacky spise bych to videl na podhusteni.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

prezuj to tak at mas sjete zevnitr a dojezdi je.
OCTAVIA- ALH
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Nechci kecat, ale nedávno jsem myslím četl, že se to měří v hlavních dezénových drážkách. Radši si to ale ověř
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

tiež sa my zdá že kraje sa nemerajú -nájdi si to
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

hlavní je tloušťka hlavního dezénu. Najdeš tam takové výstupky, pokud ty výstupky jsou stejně jako styčná plocha pneumatiky (není tam zub) tak je pneumatika sjetá i když má víc jak 1,4mm.
marthass
Přispěvovatel
Příspěvky: 194
Registrován: 11 kvě 2011, 07:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od marthass »

Na hlavním dezénu je ještě tak 3 mm zub proti měrnému bodu. Takže ta pneu na hlavním dezénu ok, ale ty okraje jsou ohoblované. Nicméně :) podle toho co píšete, tak to vypadá ok.
Že bych to od zimáků odjezdil a koupil na příští rok.
Děkuji
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Pánové, zákon nic o měření ve středu či hlavních drážkách dezénu neříká (LOL)
Je to pouze obvyklá METODIKA PČR, nicméně pokud bude cajt nasran*j, tak zákon je zákon 8)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

Kdyby jen policie ale co na to taky likvidátor u pojistneho plnění. Pokud je pneumatika sjeta je úplně jedno kde.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
marthass
Přispěvovatel
Příspěvky: 194
Registrován: 11 kvě 2011, 07:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od marthass »

no tak super :D tak teď nevím
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

(wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Tak pokud to chcete právně tak přímo od Policie ČR:
Vyzobal jsem hlavní tučně:
Žadatel se domáhal informací ohledně metodiky měření hloubky hlavních dezénových drážek u pneumatik vozidla. Konkrétně požadoval poskytnutí kompletní uvedené metodiky pro Policii České republiky (službu dopravní policie) při provádění silničních kontrol.
Policie České republiky poskytla žadateli následující informaci:

Závazný pokyn policejního prezidenta č. 160/2009, kterým se upravuje postup na úseku bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a který byl vydán za účelem sjednocení postupu příslušníků Policie České republiky (dále jen „policisté“) při plnění úkolů vyplývajících z právních předpisů v souvislosti s dohledem na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích, upravuje výkon služby při provádění kontrol, dopravně bezpečnostních opatření a akcí v obecné rovině. Postup policistů při měření hloubky dezénu pneumatik vozidla není v tomto interním aktu řízení konkrétně upraven a v rámci Policie České republiky není vydána žádná speciální metodika měření hloubky hlavních dezénových drážek pneumatik vozidla.

Ke kontrole stavu pneumatik policisté využívají přístroj k měření hloubky dezénu, tzv. hloubkoměr, anebo indikátory opotřebení hlavních dezénových drážek pneumatiky označované zkratkou TWI. Měření se provádí v hlavních dezénových drážkách, kterými se rozumějí průběžné drážky opatřené indikátory opotřebení TWI. Správnost měření je podle § 5 odst. 6 zákona č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 505/1990 Sb.“), zajišťována kalibrací měřidel, a to prvotní kalibrací nového měřidla, jejíž zajištění je zákonnou povinností výrobce, a následnou (případně periodickou) kalibrací měřidla, kterou zajištuje jeho uživatel po uvedení měřidla do provozu. Povinnost zajistit jednotnost a správnost měřidel a měření ukládá uživateli ustanovení § 18 písm. b) zákona č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve znění pozdějších předpisů.

Kontrolu technického stavu vozidel upravuje zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 307/1999 Sb., a jeho prováděcí vyhlášky. Gestorem tohoto právního předpisu je Ministerstvo dopravy České republiky, které je oprávněno k výkladu jednotlivých jeho ustanovení.

PhDr. Jiří Vokuš, 26. 1. 2015
Nazdar bazar, nebuďte hloupí
a s policajty se nebavte,
a nebavte
a nebavte
a pokud už chcete něco říct, tak řekněte: "ANO", "NE", "ZJISTĚTE SI TO",
dále pak postupujte jak jsem předtím uvedl.
A pro hnidopichy ZDROJ

Nenašel jsem zákon kterým se nařizuje minimální hloubka dezénu, našel jsem jen že minimální hloubky jsou stanoveny Vyhláškou o stanovení technické způsobilosti vozidel č. 341/2002, kde se přímo v §21 odst.5 píše:
(5) Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu (oblast
koruny, ramene, boku a patky pláště) trhliny nebo poškození, které
obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky
v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu
jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek
nebo
zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií
nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky
opatřené indikátory opotřebení (označené zkratkou TWI).
Přikládám obrázky z METODIKY MINISTERSTVA DOPRAVY:

Obrázek

Obrázek

To znamená, že se hloubka dezénu neurčuje na kraji pneumatiky za žádných možností! Kraje pneumatiky mohou být sjeté geometrií, která je nastavená správně, protože výrobce vyrobil auto tak aby se pneumatika natáčela a naklápěla do zatáček kolem rajdového čepu tak, že při malých rychlostech může dojít k opotřebení na hraně pneumatiky. Stejně tak může dojít k nadměrnému opotřebení na hraně pneumatiky smykovým třením širokých pneumatik v zatáčkách kdy již je patrný rozdíl mezí vnější a vnitřní hraně pneumatiky rychlostí otáčejícího se kola. Stejně tak i vybočení pneumatiky při velké boční síle v zatáčce, kdy se auto bez změny geometrie rejdového čepu naklání na vnější hranu pneumatik jedoucích po vnějším poloměru zatáčky.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

WOBE pěkně jsi to vysvětlil. šikovnej klučík :)
Uživatelský avatar
dusantdirs
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 18 lis 2015, 18:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Otrokovice u Zlina

Příspěvek od dusantdirs »

jo opravdu dobra prace. policie mou frs miluje a rada se ji venuje,jako by meli servis.kleknou a prolizaji,dokonce uz chteli videt motor-jenze neuspeli,tak me pokutovali za sjete boky pneu a to byli jeste v mire-stredy-. tak sem si trosku tveho cteni vyfotil na tel. diky.. :-)
Škoda Fabia RS - 201 ps , TSA 220 Turbosport,Firad,HDS,Kat ON,EGR ON,Downpipe Marena tdi,Soft TDIFUN
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“