Stránka 1 z 1

Sjeté boky pneumatik - je to na pokutu?

Napsal: 15 srp 2016, 09:50
od marthass
Ahoj,
na O2 1.9tdi mám na všech 4 pneumatikách hodně sjeté boky. Geometrie je ok. Poslední dobou docela jezdím rychle zatáčky, asi chyba.

Uprostřed má pneu ještě tak 4 mm, ale boky už jsou na měřících proužcích. /tam mají tak 1mm :)/
Tuším, že výška vzorku se neměří uprostřed, všeude. Znamená to tedy, že i když mám prostředek takhle ok, tak pneu mám už vyhodit, protože Octavia sjíždí hrany? To mě sakra štve.


Obrázek

Napsal: 15 srp 2016, 10:00
od hansdob
Jsiu strelci co tyhle gumy teprve obouvaji. Jeste chvili je pojezdi. Nez zatacky spise bych to videl na podhusteni.

Napsal: 15 srp 2016, 10:12
od STIB
prezuj to tak at mas sjete zevnitr a dojezdi je.

Napsal: 15 srp 2016, 10:30
od Diletant_a_Laik
Nechci kecat, ale nedávno jsem myslím četl, že se to měří v hlavních dezénových drážkách. Radši si to ale ověř

Napsal: 15 srp 2016, 11:34
od alni
tiež sa my zdá že kraje sa nemerajú -nájdi si to

Napsal: 15 srp 2016, 12:28
od WOB
hlavní je tloušťka hlavního dezénu. Najdeš tam takové výstupky, pokud ty výstupky jsou stejně jako styčná plocha pneumatiky (není tam zub) tak je pneumatika sjetá i když má víc jak 1,4mm.

Napsal: 15 srp 2016, 12:38
od marthass
Na hlavním dezénu je ještě tak 3 mm zub proti měrnému bodu. Takže ta pneu na hlavním dezénu ok, ale ty okraje jsou ohoblované. Nicméně :) podle toho co píšete, tak to vypadá ok.
Že bych to od zimáků odjezdil a koupil na příští rok.
Děkuji

Napsal: 15 srp 2016, 13:50
od Slavkov
Pánové, zákon nic o měření ve středu či hlavních drážkách dezénu neříká (LOL)
Je to pouze obvyklá METODIKA PČR, nicméně pokud bude cajt nasran*j, tak zákon je zákon 8)

Napsal: 15 srp 2016, 14:35
od marena tdi
Kdyby jen policie ale co na to taky likvidátor u pojistneho plnění. Pokud je pneumatika sjeta je úplně jedno kde.

Napsal: 15 srp 2016, 15:23
od marthass
no tak super :D tak teď nevím

Napsal: 15 srp 2016, 16:37
od WOB
(wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Tak pokud to chcete právně tak přímo od Policie ČR:
Vyzobal jsem hlavní tučně:
Žadatel se domáhal informací ohledně metodiky měření hloubky hlavních dezénových drážek u pneumatik vozidla. Konkrétně požadoval poskytnutí kompletní uvedené metodiky pro Policii České republiky (službu dopravní policie) při provádění silničních kontrol.
Policie České republiky poskytla žadateli následující informaci:

Závazný pokyn policejního prezidenta č. 160/2009, kterým se upravuje postup na úseku bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a který byl vydán za účelem sjednocení postupu příslušníků Policie České republiky (dále jen „policisté“) při plnění úkolů vyplývajících z právních předpisů v souvislosti s dohledem na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích, upravuje výkon služby při provádění kontrol, dopravně bezpečnostních opatření a akcí v obecné rovině. Postup policistů při měření hloubky dezénu pneumatik vozidla není v tomto interním aktu řízení konkrétně upraven a v rámci Policie České republiky není vydána žádná speciální metodika měření hloubky hlavních dezénových drážek pneumatik vozidla.

Ke kontrole stavu pneumatik policisté využívají přístroj k měření hloubky dezénu, tzv. hloubkoměr, anebo indikátory opotřebení hlavních dezénových drážek pneumatiky označované zkratkou TWI. Měření se provádí v hlavních dezénových drážkách, kterými se rozumějí průběžné drážky opatřené indikátory opotřebení TWI. Správnost měření je podle § 5 odst. 6 zákona č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 505/1990 Sb.“), zajišťována kalibrací měřidel, a to prvotní kalibrací nového měřidla, jejíž zajištění je zákonnou povinností výrobce, a následnou (případně periodickou) kalibrací měřidla, kterou zajištuje jeho uživatel po uvedení měřidla do provozu. Povinnost zajistit jednotnost a správnost měřidel a měření ukládá uživateli ustanovení § 18 písm. b) zákona č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve znění pozdějších předpisů.

Kontrolu technického stavu vozidel upravuje zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 307/1999 Sb., a jeho prováděcí vyhlášky. Gestorem tohoto právního předpisu je Ministerstvo dopravy České republiky, které je oprávněno k výkladu jednotlivých jeho ustanovení.

PhDr. Jiří Vokuš, 26. 1. 2015
Nazdar bazar, nebuďte hloupí
a s policajty se nebavte,
a nebavte
a nebavte
a pokud už chcete něco říct, tak řekněte: "ANO", "NE", "ZJISTĚTE SI TO",
dále pak postupujte jak jsem předtím uvedl.
A pro hnidopichy ZDROJ

Nenašel jsem zákon kterým se nařizuje minimální hloubka dezénu, našel jsem jen že minimální hloubky jsou stanoveny Vyhláškou o stanovení technické způsobilosti vozidel č. 341/2002, kde se přímo v §21 odst.5 píše:
(5) Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu (oblast
koruny, ramene, boku a patky pláště) trhliny nebo poškození, které
obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky
v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu
jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek
nebo
zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií
nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky
opatřené indikátory opotřebení (označené zkratkou TWI).
Přikládám obrázky z METODIKY MINISTERSTVA DOPRAVY:

Obrázek

Obrázek

To znamená, že se hloubka dezénu neurčuje na kraji pneumatiky za žádných možností! Kraje pneumatiky mohou být sjeté geometrií, která je nastavená správně, protože výrobce vyrobil auto tak aby se pneumatika natáčela a naklápěla do zatáček kolem rajdového čepu tak, že při malých rychlostech může dojít k opotřebení na hraně pneumatiky. Stejně tak může dojít k nadměrnému opotřebení na hraně pneumatiky smykovým třením širokých pneumatik v zatáčkách kdy již je patrný rozdíl mezí vnější a vnitřní hraně pneumatiky rychlostí otáčejícího se kola. Stejně tak i vybočení pneumatiky při velké boční síle v zatáčce, kdy se auto bez změny geometrie rejdového čepu naklání na vnější hranu pneumatik jedoucích po vnějším poloměru zatáčky.

Napsal: 15 srp 2016, 17:21
od fekálek
WOBE pěkně jsi to vysvětlil. šikovnej klučík :)

Napsal: 16 srp 2016, 20:31
od dusantdirs
jo opravdu dobra prace. policie mou frs miluje a rada se ji venuje,jako by meli servis.kleknou a prolizaji,dokonce uz chteli videt motor-jenze neuspeli,tak me pokutovali za sjete boky pneu a to byli jeste v mire-stredy-. tak sem si trosku tveho cteni vyfotil na tel. diky.. :-)