Hyundai Getz 1,5crdi, 3-válec, špatné starty - vstřikovač?

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
murys
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 10 zář 2016, 15:30
Odpovědi: 0

Hyundai Getz 1,5crdi, 3-válec, špatné starty - vstřikovač?

Příspěvek od murys »

Ahoj, dostal se mi do ruky na opravu Hyundai Getz 1,5crdi 60kw, rv.2004. Motor dlouho točí než nastartuje. Při teplém motoru je to ještě horší. Měl jsem podezření na špatné vstřiky, tak jsem udělat přepadový test a opravdu jeden ze vstřiků propouští několikanásobné množství nafty než ostatní. Vstřik jsem tedy vyndal a poslal do diesel servisu na opravu. V servisu udělali test na stolici s tím, že oprava není třeba, protože je vstřik v pořádku(viz protokol). Vstřik jsem tedy vrátil do motoru a několikrát opakoval přepadový test, pokaždé se stejným výsledkem - nadměrný přepad u tohoto vstřiku. Potřeboval bych poradit, co může závadu způsobovat. Díky za rady.Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20565
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

co je to za vstřik, Denso ??
pokud takto pouští oproti ostatním, nemůže být OK...
murys
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 10 zář 2016, 15:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od murys »

Vstřik je Bosch. Taky si myslím. Podle mě motor špatně startuje protože mu trvá dlouho než se v systému utvoří potřebný tlak (vstřik moc propouští). Navíc na volnoběh nemá motor úplně klidný chod, ale po přidání plynu (zvýší se tlak v okruhu) se motor zklidní. Zase mi přijde divný, proč je to dle servisu v pořádku (zasílám ještě protokol z měření)

Obrázek
Obrázek
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zkus ucpat přepad u toho vstřiku, chvilku to vydrží a budeš vědět. Mě se tohle stalo , když odešlo čerpadlo v nádrži u tohoto tříválce a origo bylo drahé, tak jsme tam aplikovali čerpadlo z 2.0. HDI a pak majitel prohlásil, že to teď nechytá po ránu a dokonce to chcípne i cestou.A nakonec to dělal vstřik, který propouštěl..Takhle nemůže propouštět vstřik, který je "dobrý"..
nepropadat panice...
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

je ko propouští
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
murys
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 10 zář 2016, 15:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od murys »

Díky za rady. Vstřik jsem dal i na jiný válec a chová se pořád stejně, takže bude asi KO. Ještě bych měl jeden dotaz, nevíte co znamenají písmena v kroužku na vstřikovačích - X, Y nebo Z?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Mohla by to být třída vstřiku zadává se do jednotky.
murys
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 10 zář 2016, 15:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od murys »

Tak problém vyřešen. Značení X, Y nebo Z je tzv. klasifikace vstřikovače. Vznesl jsem dotaz na Bosch a bylo mi potvrzeno, že není možno kombinovat různé klasifikace vstřikovačů v jednom motoru, pokud se toto nenastaví v řídící jednotce (což pokud vím u Getze nejde). U mého auta zřejmě předchozí majitel před prodejem vyměnil jeden vadný vstřik za jiný, klasifikace X, ale ostatní jsou Y. Motor šel nastartovat, ale až po dlouhém točení (při teplém motoru se doba startu ještě prodloužila). Dnes jsem vyměnil vstřikovač klasifikace X za jiný klasifikace Y a motor naskočí ihned, jak studený, tak teplý. Takže problém vyřešen, snad to někomu pomůže. Překvapilo mě, že když jsem toto konzultoval s "odborníky" ať už automechaniky, nebo prodejci náhradních dílů, všichni mi tvrdili, že je jedno jestli je v motoru vstřikovač X nebo Y...
Odpovědět

Zpět na „Hyundai“