Stránka 1 z 2

motor CBAB 103kW - rýhy na stěnách válců

Napsal: 09 čer 2018, 13:20
od vanilka
Motor CBAB 103kW, najeto 350k, špatný mazání kvůli protočený hřídelce pohonu olejovýho čerpadla. Servis vyměnil čerpadlo a hřídelku, samozřejmě bez úspěchu, takže týpkovi nabídli výměnu modulu vyvažováků za nějakých 30k, což on nechtěl. Auto přitáhnul ze servisu s tím, že jde nastartovat, ale nereaguje na plynový pedál. Já zjistil odpojenou podtlakovou hadičku z baňky na turbu, několik nepodstatných rozpojených konektorů (např.na klimakompresoru) a po sundání vany a modulu vyvažováků rýhy na stěnách válců:

Obrázek

Když jsem vyvažováky sundal z bloku, vypadlo na mě kus zdvihátka:

Obrázek

A teď otázka - má smysl nechat vyvažováky opravit a zkusit motor rozchodit a nebo to je rovnou na výměnu motoru? Jasně, trochu jako věštit z koule :-/..

Napsal: 09 čer 2018, 14:45
od Fenix9555
Su to ryhy naozaj ? Neni to od kruzkov roztahany olej ?
Ak su to naozaj ryhy tak nezachranovat na allegre novy spodok pomenit kruzky prehonovat valce a nove loziska na kluku a ojnice, a aspon gufierka na ventiloch vymenit.

Napsal: 09 čer 2018, 15:04
od Marek77
Tohle je komplet vyhodit. Stěny válců v kopru, kroužky jak žiletky a o spodku nebudeme mluvit.

Prostě to blbě mazalo.

Vyhodit.

Napsal: 09 čer 2018, 15:54
od jericho-3
Tohle by měl zaplatit koncern, za jeho idiotskou konstrukci mazání s vyvažováky..Měli by si uvědomit, že nejjednoduší "stroj" je páka..Už jen pro tyhle boty koncernu již dávno v něj nemám důvěru..Jediné řešení je vše zahodit... :(

Napsal: 09 čer 2018, 16:22
od vanilka
Story pokračuje. Rozebral jsem modul s vyvažováky a zjistil, že nová hřídelka pohonu čerpadla je ukroucená :o a s čerpadlem nejde otočit. Po rozebrání čerpadla na mě vypadnul další kousek hydroštelu (na fotu úplně vlevo), kterej zablokoval rotor a proto se hřídelka ukroutila.

Obrázek

Z toho mi vyplývá, že servis vyměnil původní hřídelku za novou a během manipulace s čerpadlem mu do něj zapadnul uštípnutej kousek hydroštelu. No a co se stalo po nastartování už víme (hm) . Nezapojený hadice a konektory a nedotažený šrouby na vaně budiž. Ale tohle? To by se autorizovanýmu servisu stát nemělo. Aha, já to asi ještě nezmínil. Oprava proběhla v autorizáku..

to: Fenix9555
Přijde mi to jako rýhy vyplněný napečenym karbonem. Setřít to nejde, ale když po tom přejedu zahnutou rýsovací jehlou, nezachytí se v tom :? .

Napsal: 09 čer 2018, 17:09
od Tomas.cz
I tam dělaj jen lidi...

Napsal: 09 čer 2018, 17:32
od Jirka.
Tohle nemá smysl zachraňovat. Mám CBAB celý i s hlavou za 25.000 Kč. Jinak holý bez příslušenství(turbo, čerpadlo, vstřiky atd) Jinak budeš mít i KO turbo, to jde při vyvažovákách srát jako první. Turbo kdyžtak mám také, 6000 Kč

Napsal: 09 čer 2018, 17:42
od A6TDI
Taková pěkná strojařina i materiál a takový řešení.
To nevemeš .. proč to takle udělaj.
Sorry za OT.

Napsal: 08 črc 2018, 16:48
od vanilka
Pár nových zjištění:

1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar :o a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..

Napsal: 08 črc 2018, 18:37
od syncon
vanilka píše:Pár nových zjištění:

1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar :o a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..

je to hnusny ale kdyz to bezi tak hura do aček nebo podobnyho

Napsal: 08 črc 2018, 20:19
od Pája 19
syncon píše:
vanilka píše:Pár nových zjištění:

1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar :o a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..

je to hnusny ale kdyz to bezi tak hura do aček nebo podobnyho
Tak doufám, že si to pak koupí nějakej tvůj příbuznej. 😤

Napsal: 08 črc 2018, 20:27
od octaviask
vanilka píše:Pár nových zjištění:

1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar :o a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..
a po vymene kruzkov zistis ze to fuka tak či tak pretoze nik nezmeral ovalitu a budu valce do vajca.

Napsal: 09 črc 2018, 10:07
od roman1648
Jo no, buď to chceš ( majitel ) opravit pořádně nebo jen tak jako aby se neřeklo, pak to stačí...

Napsal: 09 črc 2018, 12:30
od jericho-3
To je právě dilema, pokud se do toho pustí jako do koníčka, proč ne, ale dělat zbytečnou práci u vymeteného bloku? Tlaky 12 -14 bar o něčem vypovídají, samozřejmě jde o to, jak probíhalo měření..A tak jak vypovídá čerpadlo, svědčí o stařečku už dávno v důchodu..Nech jej usnout ve spánku... :)

Napsal: 09 črc 2018, 21:34
od fekálek
Hola hola AAA volá ;)