Zčernalý drát mínusu - řešit/ neřešit?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4856
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Zčernalý drát mínusu - řešit/ neřešit?

Příspěvek od OťasTDi »

Má smysl ho vyměnit? A pokud ano, tak dá se koupit ve škodovce? A kam vede druhý konec? Díky...O1 TDi 81kw ASV 2004



Obrázek
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Vůbec bych to neřešil. To je podle mě od alternátoru.

Nemusí se jednat o žádný problém. To je prostě povrchová patina mědi. Kdyby se to hřálo, tekla by jako první izolace. A ta je evidentně netknutá.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4856
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Že ale ty ostatní to nemají...a evidentně je to od ohřátí...Matky podotahovány cca před 3 roky a drží...Zkusím na něj sáhnout minutu po studeném startu když ještě jedou žhavky, jestli není horký
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Teplo v tomhle případě je nasnadě - teče tam největší možný proud ze všech těch vodičů tam.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9182
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Jen OT: to je drát plusovej ne??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5704
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

to je plusový kábl akurát černej farby. teraz si niesom istý či z alternátora alebo prívod do poistkovky v kabíne. určite poriešiť je tam velký prechodový odpor a hreje sa.
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Jo je..

Bejvá tam přechodovej odpor a kabel se hřeje, hlavně na konci. Pomůže to rozdělat, pořádne očistit, případně zkrátit a nalisovat nové očko. Pak to bude v pohodě. Tohle ještě není hrozný.. kolikrát to roztaví ten plastovej box..

Nebo vyměnit celej kabel.. je to od alternátoru

Edit: Romek rychlejší
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3725
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Je od alternátoru, chce to řešit. Už jsem viděl jednu octu která od toho blafla.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Přesně tak, zkrátit a nalisovat nové oko. 8)
GIV Variant TDi ???kW
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Nový originál stojí nesmysl, takže nejlépe si jej nechat vyrobit.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2377
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

vyrobíš i sám... ;)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3664
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Proletovat a je to svatý.
Oct asv 2000, DieselPower
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Však je to kabel na poměrně vysoký proudy. Proletovaním ten odpor ještě zvýšíš.. proto se na tyhle kabely oka lisujou, neletujou. Neni to efektivní a spíš to škodí..

Vyčistit, zbavit oxidace, zalisovat nový.. nic víc s tim, krom novýho, dělat nejde..
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4856
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Cin na to nechytne
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Toto stačí zalisovať, ale ja niekedy silné káble (napr. na ukostrenia motora a pod.) pre istotu preváram aj mosadzou a nikdy nebol problém.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“