A6TDI píše:Me se taky zda ze sem to s ni nabil .mam takovoz diodovou cernou . Ale frajer v baterkarne zay ze se to znici .tak jestli zad nejakou levou hraje ?
Klasická diodová nabíjačka ti ju zničí!
Gelová alebo aj označovaná ako VRLA - AGM sa musí nabíjať aby neplynovali inak KO.
Je to tak, máme na dílně takový ten vozík kterej má i start-funkci ale píšou tam doslova že je to na olověný baterie, to máme na destu,traktor,uncka..
Na baterky v autě máme nějakou nabíječku z Alzy myslím za 1500 a funguje pěkně..
Dala by se pouzit i klasicka ale muselo by dojit k zajisteni omezeni v ramci maximalniho napeti (na uroven, se kterou se setkava v aute). A nezli toto resit, to se vyplati si koupit k tomu urcenou.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Forest píše:Dala by se pouzit i klasicka ale muselo by dojit k zajisteni omezeni v ramci maximalniho napeti (na uroven, se kterou se setkava v aute). A nezli toto resit, to se vyplati si koupit k tomu urcenou.
To je zajimavy ja pouzil tu diodovou a ta zhasla . A na normalni to sviti fudt.
Impulzne nabijanie akumulatorov ma svoje nesporne vyhody. No na nabitie geloveho akumulatora nieje podmienkou. Normalne ho nabije aj klasicka nabijacka ktora dava spojity signal idealne =13.84V, avsak z dovodu absencie otvorov pre clanky geloveho akumulatora musi mat nabijacka obmedzovac prudu aby nedoslo v krajnom pripade napr. k explozii akumulatora. To je cele.
tak tak často takoto nabíjím mrtvé baterky které jsou vybité a automatická puilzníá nabíječka je vubec nezačne nabíjet. Nabije je do cca 11v klasickou nabíječkou a dobiju automatickou ale musí se to hlídat