VW pasat B6-2006, 1.9íTDI 77kw BLS DPF , problem turba.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

servis-sk
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 20 led 2011, 01:02
Odpovědi: 0

VW pasat B6-2006, 1.9íTDI 77kw BLS DPF , problem turba.

Příspěvek od servis-sk »

Ahojte.
Poslednu dobu sa mi stava na aute ze po vypaleni filtra DPF, cca 200-300km , auto spadne do nudzaku ,blika zhavenie a pise problem turba, nedosiahnuty plniaci tlak.Po resete, vymazani chyby auto ide zase OK.
Takisto som si vsimol ze pri spusteni nutenej regeneracie pocas jazdy cez PC, je problem dosiahnut teplotu vypalovania cca 600-700 stupnov pocas palenia ako je to u inych BLS motorov.Mne ta teplota pri cca 2500 otackach po biede vybehne na 500 stupnov a percento zatazenia, co mi ukazuje 40 pri vypalovani co by malo klesat, mne by som povedal ze stupa az k 45 ako keby ho este viac ubijalo.Problem je to stiahnut na 35 percent po dlhsej jazde....
Cidla teploty na turbe, dpf su ine, , dpf snimac novy, banka podlaku turba, regulacia ide lahko a turbo je OK, najazdene cca 350000km, auto nedymi, seriovy soft, koncovka vyfuku cista nezadymena...
Napada vas nieco co by to mohlo robit?, ze by uz zaplneny, zacpaty dpf?
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Ale ved si cez diagnostiku videl aj zaplnenie a zrovna tak aj diferencne tlaky, tak preco taka otazka???
A taktiez tazko chapat tvojmu “Cidla teploty na turbe, dpf su ine“.
Chces rady, tak nerob tajnosti.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Teplota je nízka, v provom rade by som skontroloval klapku v saní a hlavne oxidačný katalyzátor. Aká je vypočítaná hodnota popolčeka kanál 68 a diferenčné tlaky tesne po regenerácii?
servis-sk
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 20 led 2011, 01:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od servis-sk »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
servis-sk
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 20 led 2011, 01:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od servis-sk »

Teraz to uz pali kazdych 50km, dnes uz 2x.
Klapka sania funguje OK.
Popolcek 3g, ale to bolo resetovane asi pre 20000km, lebo dpf sa davalo ine ze vraj cistene.
Moze mat na cistenie, regener. dpf aj vplyv,tlak paliva, podavacky v nadrzi?
To ma este tandem , ktory tlaci do sustavy?
To som asi pred mesiacom menil v nadrzi a od vtedy pozorujem problemy.....
servis-sk
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 20 led 2011, 01:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od servis-sk »

Udaje su merane na volnobeh, tesne po regeneracii.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

DPF je KO, někdy ho to "čištění" spíš zabije
servis-sk
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 20 led 2011, 01:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od servis-sk »

Je este nejaka sanca ho zregenerovat pocas jazdy nutenou regeneraciou cez pocitac&?, mam na mysli nejake pripravky do nafty a pod...., ci jednoducho ho uz vymenit?

Este pre "Frantiska 28" “Cidla teploty na turbe, dpf su ine, mal som na mysli ze su NOVE?, nie povodne a tie by sa hned nepokazili a teploty mi na nich sedia.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

regeneracema ani přípravkama ne, podle mě je na výměnu
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Výmena podávačky čo si spomínal s tým súvis nemá, prípadne môžeš zmerať tlak na tandeme ale problém v palivovej sústave by sa prejavil aj inak. Ak je teda klapka v saní OK aj EGR, vstreky, vačka a pod. tak bude problém v samotnom DPF. Vzhľadom na to že je koncovka stále čistá tak by som mu dal ešte šancu, sprav test oxidačného katu ak dopadne OK tak ho daj ešte raz prečistiť ideálne suchou cestou. A potom nenastavuj popolček na nulu ale tak 8-10 g (čo prípadne môžeš skúsiť ešte predtým). Pri regeneráciách ide z výfuku biely dym? (nezabudni pozrieť aj či sa náhodou už neriedi olej naftou). Ale skôr to vidím na nový filter už aj z hľadiska km nájazdu.
servis-sk
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 20 led 2011, 01:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od servis-sk »

Ahoj
Co tym myslis oxidacny katalizator?, okrem DPF a koncoveho tlmica vo vyfukovom trakte nemam ziaden iny katalizator....,
Pri regeneracii ide biely dym, dymi ako lokommotiva, ale uz vcera a dnes neprebehla regeneracia, svieti DPF kontrolka a este zasvieti porucha motora, spadne turbo do nudzaku..., je citit uz take dudlanie, auto ma divny, slabo taha odspoda, zvuk ako keby uz nacisto bol zacpany DPF.Hodnotu popola som vcera nastavil na 10g, spalil 20l nafty, pokusal sa nudzovo spustat regeneraciu, neprebehla, nedosiahol som teploty....
Poobede ho idem vybrat, uvidime ci este nieco pomoze , ci treba iny..
Nasiel som na nete f. dpf24.sk, cistenie...asi to tam poslem, ak sa nebude dat vycistit, zozeniem iny..
Pripadne mate niekto nejake skusenosti s nejakymi spolahl.f.na Sk na cistenie dpf...?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Katalyzátor je v jednom telese s DPF a podľa toho čo píšeš bude na 99% KO, nedosiahne potrebnú teplotu a pri pokuse o regeneráciu dymí nabielo. Ak ho budeš posielať na čistenie treba najskôr odskúšať funkčnosť katu uhľovodíkovým testom inak žiadne čistenie nemá zmysel.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Huml píše:DPF je KO, někdy ho to "čištění" spíš zabije
to je bohužel přesný, tuhle jsem měnil FAP na Citráku C8 za starší, vypadal na oko krásně i parametrově celkem OK ( myslím že by top nucená regenerace a pár jízd na plnej ceres spravilo ) ale nedalo mě to, říkám si má to něco stát tak to nechám vyčistit...
po montáži zpět a testovací jízdě najednou blik,nouze a "unblock diesel filter", regenerace nic
tak jsem ho znovu vyndal a ve spodní části přicpanej bordelem, to předtím byl na pohled krásně čistej
vypadá to že tím průplachem jak to čistili se spíš jen bordel nahrnul do spodní části a tam zůstal...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Katalyzátor by šel vyzkoušet i tak, že se dírou po sondě nahřeje voština horkovzduškou a pak se vstříkne čistič na brzdy, když se voština začervená je dobrá, jinak ne a nezapálí saze v dpf.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano veď to som myslel tým uhľovodíkovým testom, kat sa nahreje a prskne sa tam trochu nafty, WDčka alebo hoci aj čistič na brzdy. Ideálne je pripojiť aj odsávačku nech to má trochu ťah.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“