spojky

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 339
Registrován: 06 zář 2015, 10:33
Odpovědi: 0

spojky

Příspěvek od ondra.p »

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle byl běžný postup práce mechána- živnostníka nebo kutila v dobách po roce 1989 /a za socíku běžné/ v ranných dobách kapitalismu, jen Rus je na tom lépe, má bateriový utahovák a škálu rukavic, aby ruce ochránil. My měli jen golu , vietnamské montérky a chuť do práce s nadšením, že děláme na sebe..Já dělal mnoho let bez zdviže, ležel jsem na hlíně, pak na betonu na pytli od brambor..A dokonce jsem takhle měnil i kliky motorů , kdy blok visel jen na silentbloku ..Protože byly i situace, že se muselo opravovat přímo na místě nebo nebyla možnost agregát vyndat ven..A samozřejmě rychlost byla rozhodující a člověk bral vše, co se naskytlo, protože složenky nečekaly , až se zadaří ...Dnes je to pro mnohé nepochopitelné, mnozí by už ani převodovku neunesli, rozmáčkli by si placku mobilu v kapse a mohli by se sesypat ze stresu..Rusové si také vždy uměli pomoci, co jim také zbývalo.. :)
nepropadat panice...
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1080
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od JozefC »

Všetko sa dá, ak sa chce. Aj ja som takto pracoval 17 rokov. Od 14tich na stojkach v starej garáži, vonka, kde prišlo. Starý režim som nezažil za komáčov a ani nechcem, kde nebolo na výber. Ja som nemal peniaze inak fungovať a dovoliť si kúpiť, alebo opýtať od rodičov pomoc a zainvestovať na zdviž. Frajer je, to ano. Toto nie je práca, ale trápenie. Teraz zdviž mám a sem tam aj takto pracujem, ale postaviť sa už niekedy nevládzem. Kolená ko, bedrové klby ma seknu tak, že skoro spadnem a všetko z prechladení z takejto práce po ležiačky a to nemám ani 35. Najlepšie sa robilo v daždi pod dáždníkom, alebo tranzit v snehu pri -22 v zime, výmena spojky z diesla v blate,.... . Je mi na smiech z niektorých rovesníkov , alebo mladých, ako plačú, že si zašpinili rúčky v klimatizovanej dieni. Hned si spomeniem, ako mi prevodovka jebla na hlavu pod autom na špálikoch vonka, ach. To boli zážitky
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7567
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Dá se všecko. Ale rozjebat půl auta na zemi už dnes není ideál.. bez zvedáku, vzduchu atd si nevyděláš.. stejně tak bez šikovnosti a znalosti věci, kde si co můžeš ulehčit..

jak píše JozefC - pod autama sem se taky na zemi naležel dost, mráz nemráz... a v 37 záda v prdeli a podobně, celkem trvalo, než jsem se nějak zbrchal.. ono se to pak sečte a je hotovo...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20282
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Je to přesně tak, když si vzpomenu na ty výměny spojek v nízké malé garáži, žes to celý proležel na betoně...dej mi pokoj, to už bych dneska fakt nezvládnul,ani ten elán na to by už nebyl a to že se tělo ozve, to je fakt, každý rok je znát...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ja som kedysi prehadzoval motor na Š120 pred panelákom, asi tak 20 rokov dozadu. A prišlo mi to vtedy úplne normálne :) Ale čo si tak matne pamätám, za komančov ľudia po sídliskách bežne ležali pod autami, menili si oleje a pod.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20282
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Není to tak dlouho měl borec v Brně na Vídeňské u krajnice taky 120ku a motor venku, to jsem jako zíral do čeho se to tam pustil (rofl)
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 339
Registrován: 06 zář 2015, 10:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od ondra.p »

By mě spíš zajímalo jak by ten jeho business fungoval tady v čechách kdyby ti přijel borec před barák a nebo na parkoviště vyměnit spojku. Borec na svých stránkách píše že firmu založil v roce 2010 a má za sebou 2500zákazníků. Jestli tímto stylem opravdu udělal 2500 spojek tak je to fakt machr
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

No je to borec, ale týmto spôsobom skôr či neskôr skončí na ortopédii alebo na chirurgii
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

JozefC píše:Kolená ko, bedrové klby ma seknu tak, že skoro spadnem a všetko z prechladení z takejto práce po ležiačky a to nemám ani 35. Najlepšie sa robilo v daždi pod dáždníkom, alebo tranzit v snehu pri -22 v zime, výmena spojky z diesla v blate,.... . Je mi na smiech z niektorých rovesníkov , alebo mladých, ako plačú, že si zašpinili rúčky v klimatizovanej dieni. Hned si spomeniem, ako mi prevodovka jebla na hlavu pod autom na špálikoch vonka, ach. To boli zážitky
A nebo když vidím v televizi úředníka z ministerstva, jak má v kanceláři +30st. a nemůže plnohodnotně pracovat ( sedět na prdeli, koukat na PC a přehazovat papíry... ).
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Jojo, jednou za čas se to dá. Ale denně NE. Člověk se nemůže pořádně zapřít atd. Furt se zvedáš pro vercajk. Když dělám spojku, tak nasazuju převodovku, že se nahnu vrchem přes díru mezi nosníkem a motorem. Horší je, že ten člověk musí mít sílu, ale má lepší přehled při navedení na přírubu. Pakárna jsou i vejfuky v leže. Ne vždy to jde dobře nad zadní nápravou, když je auto méně zvedle.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

Jak tak koukám, tak jsem všichni začínali v mrazech na betoně, to si pak zvedáček a teplou dílnu vyloženě užívám, kolikrát si na to občas vzpomenu :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

ondra.p píše:By mě spíš zajímalo jak by ten jeho business fungoval tady v čechách kdyby ti přijel borec před barák a nebo na parkoviště vyměnit spojku. Borec na svých stránkách píše že firmu založil v roce 2010 a má za sebou 2500zákazníků. Jestli tímto stylem opravdu udělal 2500 spojek tak je to fakt machr
:D Máš pravdu, musela to být někdy konspirace, auto si odvezl s klouzající spojkou, a přivezl opravenou.. A majitel byl spokojen, možná pokud by viděl ten přístup, tak by zaváhal, ale cena byla vždy příznivá...Byl jsi na to sám a náklady byly často minimální...2-3 spojky a měl jsi většinou na většinu nájmu.. na zdraví jsi kašlal, v mládí máš zdraví na háku, bylo ho dost. Až postupně jsi platil cenu , kterou jsi už nezůčtoval... :o
nepropadat panice...
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Vici píše:Dá se všecko. Ale rozjebat půl auta na zemi už dnes není ideál.. bez zvedáku, vzduchu atd si nevyděláš.. stejně tak bez šikovnosti a znalosti věci, kde si co můžeš ulehčit..

jak píše JozefC - pod autama sem se taky na zemi naležel dost, mráz nemráz... a v 37 záda v prdeli a podobně, celkem trvalo, než jsem se nějak zbrchal.. ono se to pak sečte a je hotovo...
Jj,20 let na huti přehazuješ železo,denně v rukach přes 20 tun,jeste prescasy atd.No a ve 40 jsem rád,ze se nažeru,v noci nespiš od bolesti,bo ramena,lokty,zápěstí v prdeli..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Samozřejmě, zdraví je vždy přednější a díky za vymoženosti..Jen se člověk pousměje, když dělá třeba s "nějakým mlaďasem",/samozřejmě na zdviži/ když přestane telefonovat, tak slyším, ty jo to je ale zasrané..Pak zase, to je ale masakr , jak je to utažené..to to mám dělat rukou? A nakonec , a tohle všechno se má vyndat a povolit? Proto je také dnes práce tak drahá a třeba auto, jinak v bezvadném stavu se vyhodí, protože udělat dnes spojku je pro mnohé "ekonomický nesmysl"..A auto se nekupuje podle toho, jak případná oprava toho kterého typu je nákladná, ale jaké vyfikundace auto obsahuje..Přitom stačí tak málo, používat hlavu, ale samozřejmě musí v ní něco být.. :) :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“