Stránka 1 z 1

Active Test stepper motor turbo

Napsal: 18 srp 2019, 15:03
od sky59
Skusam najst niekoho, kto uz robil horeuvedeny test na Land Cruiser 200 V8 VDJ200L diesel.

Je mozne, ze niektore koncernove auto ma podobny test, preto sem pisem a dufam ze ma admini hned nehodia do kosa, prosim nerobte to aj tak sa jedna o rovnake principy. Staci ze je tam DC alebo krokovy motor a tento test by tam mal byt.

Test sa vykonava tak, ze motor bezi na volnobeh a diagnostikou sa da hybat lopatkami bez obmedzenia v rozsahu 40 az 100%. /100 su zatvorene/

Test okamzite konci pri pokuse pridat plyn.

Auto ma dve turba test sa robi vzdy iba na jednom. Ocakaval by som, ze aj na volnobeh pri privreti lopatiek povedzme na 98% sa zvysi rychlost plynov natolko ze by som mohol vidtiet narast tlaku na MAP ked aj len zopar kPa. To by stacilo na to, ze sa potvrdi funkcnost lopatiek a turba.

Dik

Napsal: 18 srp 2019, 16:52
od misocko
Ja si myslim ze na volnobeh by turbo malo mat vyklopene lopatky na max aby hned od zaciatku tlacilo co najviac a nasledne so stupajucimi otackami motora zacne otvarat lopatky a znizovat otacky turba. Na volnobeh by som vsak od turba neocakaval skoro nic, ani nejaky narast tlaku.
Neda sa tam diagnostikou pozriet skutocna poloha (nielen nastavena) klapiek pocas testu?.

Napsal: 18 srp 2019, 18:10
od Rayx
Tuhle orientační kontrolu samozřejmě má i VAG, v základním nastavení ECU sama zvedne otáčky na cca 1400 a cykluje regulaci turba na Min a Max, cílem je dosáhnout požadovaného rozdílu na MAP mezi oběma stavy ;)
Jak to maj klucí Toyoťácký nevím ...

Napsal: 18 srp 2019, 19:14
od sky59
misocko>> Turba su tak zasite ze je k nim pristup iba ked je motor vonku na haku....
Inak IC vymenene a pretesnene auto uz takmer vobec nedymi, fucalo to kadetade, predosly majitel to rozobral a nechal stare kovove jesnorazove tesnenia takze si asi dokazes predstavit co na mna vyskocilo... aufo s lahkostou urobi 160km/h viac sme na 90ke nesli
Stale ma rezervu, chyba stale 30kpa, nema to o2 lambda sondy, iba 2 neriadene katy, asi budu predsa len zapchate
Klapky su na volnobeh na 85% takze by som pri priskrteni na tych cca 9x? Cakal aj par kpa navyse

Rayx>> Dik za info, presne to som ocakaval ibaze toyota to ma len na rucne riadene a pri volnobeznych otackach
Ak ma pripchaty vyfuk tak mozno preto nevidim ziadny narast tlaku na map-e
Asi budem musiet rozpojit vyfuky a vyskusat systemom 'a la kalasnikov'.....?
Na ruskom fore som sa dozvedel ze pre rusky trh davali clonky do vyfuku na obmedzenie vykonu, samozrejme vsetcia to vyhadzuju von
Nevedel by si prosim ta dopatrat ze na kolko im to vyjde pri tych 1400ot?
To vyssie napisane bolo adresovane tebe :)

Napsal: 19 srp 2019, 09:45
od sky59
Tak tu mam vysledky merani po vymene IC a pretesneni. Povodny majitel zrejme z dovodu ze uz vtedy IC nejako fucal aj ked nie vela, tento zhodil, nic neurobil a kedze nemali nove jednorazove kovove tesnenia tak tam vratili nefunkcne stare a dopadlo to ako to dopadlo, vid foto nizsie

merania pred vymenou:

Obrázek

merania po vymene:

Obrázek


Vidno, ze pomer A/F sa nezmenil, pretoze RJ v dobrej viere, ze vsetok vzduch co presiel cez MAF je aj v motore.

Podstatna zmena je v tom, ze tlak v IC MAP sa dosahuje o 20kPa vyssi, a co je najdolezitejsie auto takmer vobec nedymi pri pridani. Pri normalnej ustalenej jazde to nedymilo ani pred tym ani teraz.

Pretrvavajuci problem je, ze stale sa nedosahuje ziadany tlak v IC MAP. Vidno, ze VN command sa uz pohybuje po jeho maximalnej povolenej hodnote, normalne by mal byt nizsi az o 5..10%

Najvacsia prdel je to, ze podla "manika" co robil ciernu pracu a ja som dohliadal tak pri skusobnej jazde bolo auto uz OK aj ked mne merania hovoria nieco uplne ine. :) A to si mylim, ze vacsina ludi nema ani sajnu v akom stave auta vlastne maju.

A takto to vyzeralo ze co na mna vyskocilo ked sme zhodili IC:


Obrázek

Obrázek



Obrázek


Obrázek

Napsal: 21 srp 2019, 09:37
od Rayx
Koukni, na SZ jsem Ti odpověděl, na foru nejsem furt tak nemůžeš čekat okamžitou odpověď.

Když máš původní IC dole, nic nebrání tomu si ho natlakovat a ověřit si, jestli to funělo skrz něj nebo to bylo ve spojích s hadicemi nebo na přírubách. To jen pro kontrolu dílu, když tedy měla výměna IC poznatelný vliv.

Že tohodle mastodonta v LC neznám už jsem napsal v jiném postu, tak úvahy co jsem k tomu psal je asi tak vše, co jsem k tomu mohl napsat.

Jen si neodpustím znovu poznamenat, že kdybys ten problém nerozdrobil do x vláken, bylo by to pro všechny kolemjdoucí mnohem přehlednější a snad bys měl i více názorů a reakcí, možná by pak moderátor nechal jedno ucelené vlákno i v sekci koncernu, nebyl bys sám kdo to tak zkusil ;)
Mohu Tě ubezpečit, že tady je to velmi liberální, na jiných forech by vlákno mimo téma sekce bylo nekopromisně přesunuto okamžitě :)

Napsal: 21 srp 2019, 19:20
od Ladas
Na LC jdou turba jdou udělat i když je motor uvnitř (delal jsem je před cca rokem a půl) teď jsem tento motor komplet generálkoval uhořeli 2 písty většinou padne levé turbo díky oddechu z víka ventilů jinak super práce když víš jak (noteeth)

Napsal: 21 srp 2019, 19:22
od Tomas.cz
To se stávalo jeden čas na Renaultech Laguna nebo třeba Espace, že se IC úplně rozložil a nafouknul, pozdější varinaty od OE výrobce Hella/Behr jsou na chladící ploše sešměrované páskama jak ekobrikety na paletě.

Napsal: 21 srp 2019, 19:26
od Ladas
Obrázek