Stránka 1 z 11

Emisna - nevyhovuje

Napsal: 27 lis 2019, 22:16
od jjuriss
Ahojte chcem sa opytat ... namerane nevyhovujuce hodnoty moze sposobovat katalyzator, ktory je KO? alebo skor nieco ine?.Dakujem

Obrázek

Napsal: 27 lis 2019, 22:56
od ROMEK
hlavne omrkni kable. sviecky a rozdelovac ci neni vymlateny. motor ide dobre kultivovane?

Napsal: 27 lis 2019, 23:09
od jjuriss
sviecky a kable nove, myslim si zechod motora je ok

Napsal: 28 lis 2019, 08:45
od Marek77
Je tam kyslík = díra v potrubí výfuku. Pokud je před lambda sondou, bude sonda dávat pokyn k obohacení a budou vyšší emise.

Spravit výfuk!!! Netěsnost nebude velká, protože kyslík je 1,33%, což není moc. Ale je to dost k tomu, aby to takto mírně zvýšilo emise. Hledat mezi motorem a lambda sondou, za sondou to nebude. Prasklé svody - častá věc, nebo těsnění mezi hlavou a svody, případně mezi svody a prvním dílem. Tam bude problém.

Napsal: 28 lis 2019, 19:04
od jjuriss
Ok skontrolujeme, mohla by to robiť aj vadna lambda sonda?

Napsal: 28 lis 2019, 19:30
od ROMEK
mohla treba skontrolovat na diag. mne tak mesiac spatky dovezli mrdku staru oktaviu 1.6 AKL na emisnej hodnoty katastrofa vysoke CO. 2 kable spatne , sviecky na prach hadica u posilovaca praskla prisavalo vzduch a gumicky na sani tvrde jak kamen . no ale preventivne pred STK vymenili lamda sondu
(rofl)

Napsal: 28 lis 2019, 19:46
od Marek77
Ne, lambda sonda je určitě v pořádku. Hodnota lambda je správná. Kdyby byla sonda vadná, rozhodně by nebyla hodnota lambda správně. A navíc emise by byly mnohem horší.

Sonda to určitě nebude. Je to netěsnost výfukového potrubí někde mezi motorem a sondou. Důkazem toho je vyšší hodnota kyslíku v emisích. Ten ovlivňuje řízení sondy. Sonda si totiž myslí, že směs je chudší, protože je tam víc kyslíku, a proto mírně obohacuje tak, aby tomu kyslíku přidala odpovídající množství paliva. Proto je hodnota lambda správně. Jenže tím, že ten kyslík se tam dostává až v potrubí výfuku a ne v motoru, je to vlastně bohatší, ačkoli to tak nevypadá. A tím jsou vyšší emise CO a HC.

Jakmile se hodnota kyslíku dostane pod 1%, ideálně pod 0,5%, budou emise CO a HC naprosto v pořádku a zvýší se tak i emise CO2, které jsou nyní nízké, pouhých 10,92%.

Napsal: 28 lis 2019, 21:52
od jjuriss
ahoj marek, kontroloval som potrubie a na zvodoch je mikro trhlinka, okolo je maly flak "zaolejovanych sadzi" a mierne to slzi aj spod tesnenia zvodov...cize asi si sa trafil... dalej je potrubie po sondu ok... az v zadu pri spoji potrubia a tlmica je malinko ocmudene-*ale to by to nemalo vadit? nepomohlo by aj preklachnutie KAT nejakou chemikaliou?

Napsal: 29 lis 2019, 04:59
od Marek77
Kat bych radši nechal tak. Nic mu není. Pravděpodobně bude stačit vyřešit tu netěsnost potrubí u motoru.

Napsal: 29 lis 2019, 09:30
od jjuriss
Ok dakujem, vyskúšam a uvidíme čo to povie

Napsal: 29 lis 2019, 14:18
od Marek77
Dej sem potom nový protokol měření.

Napsal: 29 lis 2019, 14:20
od slovacek.milos
jjuriss píše:Ok dakujem, vyskúšam a uvidíme čo to povie
dobrí je ještě na emisích ucpat výfuk hadrou a pokud jsou emise OK tak už víš co ti radí marek77

Napsal: 30 lis 2019, 10:03
od jjuriss
no len toto ziadny technik na SK robit nebude... (wallbash)

Napsal: 30 lis 2019, 11:44
od slovacek.milos
když tě vyhodí tak to určitě přestupek za 125 e není

Napsal: 18 pro 2019, 11:26
od jjuriss
Tak dnes druhý pokus, žiaľ neúspešne, hodnota CO stále mimo toleranciu. Výfuk je však na 100% po lambda sondu tesny, čiže kyslík to podľa mňa nemôže prosivat.Obrázek