Stránka 1 z 3
Octavia II 1.9TDi palivový filtr
Napsal: 18 bře 2020, 17:59
od pepe276
Ahoj, mám dotaz. Ví někdo správné zapojení hadic u palivového filtru UFI č. 3C0 127 400 C? Jsou tam 4 hadice, tak kam která vede. Díky moc

Napsal: 18 bře 2020, 18:51
od leguan
1-zpatečka do chladiče paliva na podlaze auta
2-přivod paliva z nadrže
3-zpatečka od tandemu od čidla teploty paliva
4-přívod do tandemu
Napsal: 18 bře 2020, 19:35
od pepe276
Díky moc

Napsal: 18 bře 2020, 22:39
od geo
A máš tento filtr pokud máš jinej tvar tak je zapojení jiné?
Napsal: 18 bře 2020, 23:06
od pepe276
Mám přesně ten filtr, co jsem psal a je na obrázku.
Napsal: 27 dub 2020, 08:19
od pepe276
Ahoj, mám dotaz k výše uvedenému filtru. Když měním vložku filtru, tak je nahoře pod víčkem plastový labyrint. V něm je nějaký termostat? Na přívodu mám horký friťák, ale do čerpadla mi už jde chladnější a je teplá zpátečka do nádrže. Když jsem jezdil starý filtr z 1.9D Feldy, tak byla díra pro termostat ucpaná a olej byl horký až k čerpadlu. Potřebuju termostat vyřadit a hřát olej naplno. Jde nějak vyřadit z funkce? Díky za tipy

Napsal: 27 dub 2020, 10:04
od hansdob
Ono taky pokud je to tento filtr se šroubkem tak v tom labyrintu býval ventilek který když nefunguje tak padala nafta
Nikdy jsem to nevyřazoval ale vyřadit to 100% půjde ale co vše pro to budeš muset udělat aby filtr byl filtrem to ti takhle neporadím.
Napsal: 10 kvě 2020, 12:35
od pepe276
Mám versi bez šroubku, ale nafta padá stejně

1x jo a 1x ne. Pořád hledám a nenacházím...
Asi to rozeberu a podívám se na to. Pokud to bude jasné a jednoduché, půjde termostat ven. Pokud to bude nějaké komplikované, tak zaslepím zpátečku od filtru do nádrže a od čerpadla do filtru a povedu jí z čerpadla rovnou do nádrže a fertig.
Napsal: 10 kvě 2020, 13:11
od frantisek28
Nerozumiem tomu, kedze si odporujes:
“Potřebuju termostat vyřadit a hřát olej naplno“
“povedu jí z čerpadla rovnou do nádrže“
Napsal: 10 kvě 2020, 13:16
od pepe276
Je to úplně jednoduché. Před filtrem mám výměník, který mi ohřívá olej na teplotu vody v motoru a ten dementní termostat mi to ředí studenou naftou/olejem z nádrže a teplou z výměníku posílá zpátky do nádrže. Takže na vstupu z výměníku do filtru je hadice o dost teplejší, než na výstupu z filtru do čerpadla.
Napsal: 10 kvě 2020, 13:46
od frantisek28
Termostat, ked ma otvoreny maly okruh, tak do nadrze ide iba mala cast teplej nafty, kedze ti nafta koluje medzi hlavou a filtrom. Neviem, ako ti moze ohriatu naftu posielat s5 do nadrze, pokial ten termostat neotvori.
Az vyradis to Tcko ako pises, tak ti tepla nafta pojde do nadrze.
Ja neviem kolko presne pretlaci tej nafty cerpadlo, ale cca 2-3l/min?
Ak je v nadrzi 30 litrov, tak pekny ubytok tepla z hlavy ide prec.
Darmo mozes prihrievat vymennikom, ked sa bude hlava, motor, voda podstatne dlhsie ohrievat, kedze teplo odplavi do nadrze.
Tak to myslim.
Ten termostat tam je prave preto, aby sa motor a aj nafta co najrychlejsie ohriali.
Napsal: 10 kvě 2020, 13:56
od pepe276
Ale já ten filtr mám u rotačky, tam nafta vůbec hlavou motoru neprochází.
Jaké téčko myslíš?
Studený olej jde přes balonek do výměníku, kde se ohřeje třeba na 70-80 stupňů. Pak jde do filtru. A místo toho, aby stejně teplý olej šel dále do rotačky a pak do motoru, tak jde do rotačky studenější, než do filtru. Ale zpátečka do nádrže je teplá. Takže si to tam ten termostat nějak mixuje a místo toho, aby šel všechen horký olej z filtru do čerpadla, tak ho to nějakou část posílá zpátky do nádrže a místo toho si z ní bere studený olej, mixuje to s horkým z výměníku a posílá to ochlazené do čerpadla.
Když jsem ještě jezdil na naftový filtr z Feldy 1.9, kde byla díra pro termostat ucpaná špuntem a byl tam jen přívod a vývod, tak to, co šlo horké do filtru, tak šlo i z něj do rotačky. Pomíjím teď nějaké tepelné ztráty po cestě.
Napsal: 10 kvě 2020, 14:00
od hansdob
Ono to asi bude tím že to bude konstruovány tak aby do motoru šla co nejstudenější nafta.
Napsal: 10 kvě 2020, 14:09
od frantisek28
Ten termoventil otvori vedenie do nadrze az pri teplote nad 30°C, dovtedy je tam maly okruh paliva.
Napsal: 10 kvě 2020, 14:24
od pepe276
Ale tam tenhle termostat - téčko vůbec není. Ten byl ve Feliciích a podobný v Octaviích I. Tady to už je filtr z Octavie II a tam nic takového není. Je to tento filtr:
Jak píše Hansdob, asi ten termostat je nastavený, že pouští ven co nejstudenější naftu, protože si myslí, že se ohřeje v hlavě motoru.