Stránka 1 z 4

1.4TSI CAXA 460t km - vnitřní EGR na benzínovém přímovstřiku

Napsal: 06 kvě 2020, 09:21
od Rayx
Tohle najet, 460 000km, je už úctyhodná porce km nejen pro starý řetězový TSI z EA111, to auto se jistě moc nezastavilo. Jakpak asi vypadaj sací kanálky tam, kde se jezdí výrazně méně a ještě se to podtáčí na radu výrobce ... NOx holt na chudých benzínových směsích nesundaj jinak než recirkulací

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 06 kvě 2020, 12:17
od Huml
jestli je toto opravdu po skoro 500000km bez předchozího zásahu, tak myslím, že je to naprosto cajk, svý si to odsloužilo dobře, takhle vypadaj i tdi klidně, kde je průchod v sacím potrubí sotva na prst

Napsal: 06 kvě 2020, 13:07
od fekálek
To je pravda, ty kilometry jsou výborný, čekám na vyjádření Jericha, to bude zase koncert ;)

Napsal: 06 kvě 2020, 17:09
od jericho-3
Tohle jsem naposled viděl u brouka, kterého pořád štelovali , že nemůže vyjet do kopce. Člověk si říkal, kudy ten motor vůbec dýchá a prdí. Ten majitel tohohle je neskutečná trubka, když jezdí dokud se točí kola. Tady je vidět, jací jsou majitelé často pokrytci, koupí si auto , aby to jelo a pak se spokojí se třetinovým výkonem /sotva/.A spotřeba tohoto motoru musela být opravdu ...koncernová...Mě přímý vstřik nesmí do baráku, protože nesnáším motory, které se trápí už jen svým chodem..jsou doponované, vnitřně nečisté a omámené elektronikou..aby se vůbec pohnuly.... :)

Napsal: 06 kvě 2020, 19:42
od Tomas6
Udělat hlavu a dalších 400 si to odjede. Takto podobně vypadalo jedno AUA 1.4 16V,možná tam toho karbonu bylo o něco míň,které mělo taky něco okolo 400 tis. Udělala se hlava,brus, písty a jezdí jak zamlada.

Napsal: 06 kvě 2020, 20:21
od Huml
no podle těch nánosů i ve výfukách, to vypadá, že majitel evidentně těch 90 kW zdaleka nevyužival, takže to že to má třetinovej výkon podle mě ani zjistit nikdy nemohl (noteeth)

Napsal: 07 kvě 2020, 06:11
od rado.h
Ja mám tento motor v passate, keď som ho kúpil mal 100tis, urobil som preventívne rozvody, nové sviečky + čip na 110kw/240nm a mám teraz 200 tis najazdené a nemôžem na TSi (tento motor) povedať jediné krivé slovo. Spotrebu dlhodobú po zime mám 7l ale mám zimné-letné 18". Ale rozhodne potenciál motora využívam a olej mením po 10.tis. Mal som predtým 1.9TDi PD a to ticho v aute by som nemenil. Samozrejme nové diesle sú na tom už podstatne lepšie.

Napsal: 07 kvě 2020, 09:59
od Source
Stojí to za to na týchto motoroch preventívne raz za 50 000km dať dole sanke a vyčistiť šachty ? Ako prevencia by to podľa mohlo pomôcť aby tie ventily nedopadli takto

Napsal: 07 kvě 2020, 13:07
od jericho-3
Tomas6 píše:Udělat hlavu a dalších 400 si to odjede. Takto podobně vypadalo jedno AUA 1.4 16V,možná tam toho karbonu bylo o něco míň,které mělo taky něco okolo 400 tis. Udělala se hlava,brus, písty a jezdí jak zamlada.
(LOL) Ale ano, pokud uděláš hlavu, výbrus a písty , tak bude jezdit jako zamlada, ale to je u "každého" motoru. Zbyde blok s klikou..Tady se vrací zvyk z počátků motorismu, kdy se motory musely po nějaké době dekarbonizovat, je to v každé staré příručce ..Ale tehdy to nejen špatně spalovalo, byly litinové písty, špatné svíčky, bídný olej včetně špatného chlazení.. Ale dnes je vše speciální, super olej, super benzin, vynikající filtrace oleje a neskutečné možnosti konstrukérů s aplikacemi v počítačích nové generace, kterými koncern disnonuje. Samozřejmě konstruktéři jsou křižování požadavky na ekologii a tlakem zeshora svých šéfů , aby kurva už udělali něco, co nic nežere, má to velký výkon a aby z výfuku šla jen pára. Bohužel politika prodeje je hlavním viníkem , dát tyto motory do beden /SUV/ s dlouhými kvalty s ekonoměrem, který zákazníka nutí ubírat plyn a blafat po městě , může jen pablb. Bohužel v dnešní otitulované době, kdy je minimum mladých řemeslníků technického zaměření , velmi málo technicky vzdělaných občanů s titulem, kteří sežerou vše i s chlupama, co jim napíší na internetu , tak je jasné, že nějaký sociolog s úchylkou úspory , popřípadě paňmáma , expetka na svíčkovou, jezdí jako s hnojem...A proč například německá válečná stíhačka s přímých vstřikem tímto netrpěla? Protože motor, který točil jen 2000 otáček byl téměř neustále využíván na plné pecky a samozřejmě je třeba dodat, že měl určené hodiny svého provozu, kterých se často ani nedožil ... (rofl)

Napsal: 07 kvě 2020, 13:16
od dhfool
Source píše:Stojí to za to na týchto motoroch preventívne raz za 50 000km dať dole sanke a vyčistiť šachty ? Ako prevencia by to podľa mohlo pomôcť aby tie ventily nedopadli takto
Nedávno jsem to dělal při 90.000km na Tiguanovi 2.0tsi, kde jsem měnil sací potrubí kvulí vadnym klapkám a sací kanály a ventily byly tak z 30% zakarbonované. Vyčištění se nijak znatelně neprojevilo na výkonu ani na spotřebě...

Napsal: 07 kvě 2020, 17:18
od uiqjirka
Kdyby to byl fiati motor, uz neni co opravovat, uz by davno odpocival na srotisti. VW poladis a jede se dal.

Napsal: 07 kvě 2020, 17:57
od jericho-3
Slinty, slinty což je v dnešní době velmi rozšířené..Nezačínáš kašlat nebo nemáš zvýšenou teplotu? Ale chápu tě, když ti podá koncern ojnici skrz blok, tak vezmeš drát, pokecáš s ŘJ a jede se dál.. (crazy)

Napsal: 07 kvě 2020, 19:23
od uiqjirka
Kdepak slinty synku, je to realita, ital umi design, techniku ani nahodou. Ojnice ti luxusne poda ruku i ve Ferrari, napr. Italia je tim povestna. (noteeth) No za 6mio, by to neco mohlo vydrzet. (rofl) .
Ital je stejny prase a lemra jako francouzs.

Napsal: 07 kvě 2020, 21:17
od Huml
FIAT je správnej příklad toho jak ojebáváním a úsporama položit prosperující automobilku, těch modelu a typu co vyráběli, kolik aut roku vyhráli, licencí na auta prodali a kam to dopracovali, pamatuju TIPO, to byla ve své době kára, každej to chtěl, 97% dělaly roboty, sice to bylo taky poruchový, ale co není, pak přišli s mareou a byl konec, postupně pád na hubu, a dnešní TIPO, který vítězoslavně představili po ozdravné kůře, kdy měli celou výrobu postavenou na 500 no přirovnal bych to spíš na úroveň Dacie a to si nejsem jistej jestli ji nekřivdím, kdežto TIPO z 90tek byla kára, kterou si určitě kdekdo koupil radeji jak Golfa 2 například

Re: 1.4TSI CAXA 460t km - vnitřní EGR na benzínovém přímovst

Napsal: 07 kvě 2020, 21:27
od Čert
[quote="Rayx"]Tohle najet, 460 000km, je už úctyhodná porce km nejen pro starý řetězový TSI z EA111, to auto se jistě moc nezastavilo. Jakpak asi vypadaj sací kanálky tam, kde se jezdí výrazně méně a ještě se to podtáčí na radu výrobce ... NOx holt na chudých benzínových směsích nesundaj jinak než recirkulací


Proč se to rozebíralo - jaké byly projevy na chodu motoru?