Stránka 1 z 3

Turbo - tlačí pozdě, velká prodleva

Napsal: 05 čer 2020, 08:49
od Wencour
Zdravím, omlouvám se za nové téma, ale nikde jsem nenašel takto popsaný můj problém.

Mám asi půl roku Octavii 96kw ASZ. Bohužel, když jsem ji pořizoval turbo tlačilo jak divý a mně to přišlo normální (přecházel jsem z výrazně slabšího auta). Brzy jsem však zjistil, že turbo bylo plný sazí a lopatky regulace se nehýbaly, byly zatuhlé a tedy turbo bylo pořád “otevřené”. Spadlo mi do nouzového režimu, diagnostika ukazovala přetlak turba. Baňka regulace zrezlá. Turbo mi automechanik vyčistil a vypodložil. Baňku jsme dali novou. Táhlo jsme štelovali na všechny strany, ale nijak výrazně to nepomáhá.

A teď k problému. Turbo tlačí strašně pozdě až někdy od 2300 otáček (jak kdy, někdy malinko dřív někdy ne), do té doby auto mrtvý, hlavně na 3 a vyšší rych. stupeň. Je jedno jestli auto vytočím do 2, 3 nebo 4 tis. otáček, ale vždy když přeřadím na vyšší rychlostní stupeň auto umře a trvá několik vteřin než turbo začne opět tlačit. V kopci skoro nemožné zařadit vyšší rychlostní stupeň a pokud se dostanu pod určité otáčky, tak auto prostě už neroztlačím a musím podřadit. Například při mírném kopci na 3 rychlostní stupeň, pokud se dostanu pod cca 45kmh tak musím dát za 2 a auto vytočit. Strašně to auto musím trápit :( Před pár dny mi auto spadlo opět do nouzového režimu, ale tentokrát hlásící chyba byla opačná “plnící tlak nedosažen”. Už jsem z toho zmatenej a začínám být trochu zoufalej.
Když už turbo začne tlačit tak tlačí hezky. Ale jsou dny kdy mám pocit, že se tomu vůbec nechce a auto se přemlouvá…

Jeví se mi to jako problém s regulací turba, ale už si nevím rady, jestli turbo repasovat. Důkladné vyčištění a vypodložení jsem doufal, že by mohlo pomoci? Může být problém i jinde?

Díky za jakékoliv nápady, myšlenky a rady.

Napsal: 05 čer 2020, 09:00
od Motorpower
Pokud jsi z Brna , tak se spoj se zdejším členem Humlem, co čtu , vidím a slyším...tak tomu rozumí dost. Určitě vyřeší.

Napsal: 05 čer 2020, 09:18
od anydraj
No prave, vypodlozil cepy.
Musi to byt max tesne, jinak to nebude fungovat.
Zalestit hrusky, a spodni desku, musi to byt jak sklo.
A hlavne zadny podlozky.

Napsal: 06 čer 2020, 08:30
od Pepíček
Můžu ptvrdit, že vypodložený lopatky způsobujou velkou turbodíru. Stěžuje si na to spousta lidí.

Napsal: 06 čer 2020, 12:11
od Pája 19
Jak silný podložky jste použili?

Napsal: 07 čer 2020, 13:38
od favo
Chceš mít klid ?
Nový turbo a nic už řešit nebudeš.

Napsal: 07 čer 2020, 14:46
od tiguan2
A vyměn automechanika.....davat podložky je kokotina

Napsal: 07 čer 2020, 15:41
od martinsidlo
favo píše:Chceš mít klid ?
Nový turbo a nic už řešit nebudeš.
Ale nové,ne repas.

Napsal: 07 čer 2020, 15:57
od favo
Však to píši, nové turbo.

Napsal: 07 čer 2020, 16:09
od martinsidlo
To nepopírám ale víš,jak to někteří řeší: prodám nové turbo,výhodná cena ( 1/3 nového origo ) a vyklube se špatný repas.

Napsal: 07 čer 2020, 18:46
od Pepíček
Zrovna to by mě zajímalo, kde se dají koupit zaručeně origo nové Garrett turba. Internet se hemží prodejci ale žádnej ve mě moc nebudí důvěru.

Napsal: 07 čer 2020, 19:12
od Source
Sk turbo, tu na slovensku predáva origo garret turbá

Napsal: 07 čer 2020, 21:59
od techi
Mám teda vypodložené dvě ASVčka a turbodíra je vnormě, asi k nerozeznání od originálů. Ono to chce udělat pořádně a nedávat moc silný podložky hlavně. Jinak trochu podobný problém jsem měl, ale nakonec to způsobovaly nečistoty v podtlakovém systému od děravé podtlakové banky na turbu (prostě tam nalétaly něčistoty a regulace chodila pomalu.

Ty turba nejsou dobře řešené. Ty lopatky tam jsou prostě moc nafest, mě to chodilo blbě i po vyčištění a složení bez podložek. Ten housing může být po letech tep. namáhání zkroucený nebo nevím.

Napsal: 08 čer 2020, 04:48
od martinsidlo
Origo třeba tady na foru.

Napsal: 08 čer 2020, 10:22
od tiguan2
Mám broušenou desku na kterou položím smirek a lopatky osmirkuju tudíž je o fous zmenším. protilehlou kulatou desku co dělá bok lopatek tak necham na magnetce liznout. Nikdy jsem neměl problém ze sekáním regulace.