Stránka 1 z 3
oktavka 1.6 75kW kruzky
Napsal: 19 čer 2020, 09:13
od stanomx
Ahoj, budem menit kruzky na tomto motore. Na co si dat pozor?
najazdene 300tkm + plyn
velka spotreba oleja, auto dymi a smrdi, ma aj vybraty kat
predpokladam ze je nutna vymena aj ojnicnych srub? samozrejme dp tak prikazuje
budem to robit prvy krat, preto sa pytam
je vhodna aj vymena niecoho po ceste? hydrostely, oeljove cerpadlo, ventily apod?
nepoznam tento motor, servisoval som doteraz iba diesle
vďaka za prispevky k veci
Napsal: 19 čer 2020, 09:33
od Marek001
No minimálne hlavu by som určite spravil nakomplet
Napsal: 19 čer 2020, 09:36
od Tomas6
Zjisti kolik stojí píst versus jen kroužky. Myslím že už by nebyla taková rana to nechat přebrousit. A víš že to je tutovka. Ono to při těchto km to může být krásně vyběhané. Ale toť tu 1.6 jsem nikdy neřešil. Ale 1.4 16v jsem řešil několik a rozdíl ve výsledné ceně byl tak 5 až 6 tis.A každý majitel si pak jen chrochtal jak ten motor krásně ztichl.
Napsal: 19 čer 2020, 09:47
od stanomx
robim si to pre seba
gufera urcite a zarovnat
pripadne zabrusit ventily ak bude treba
vsetko home office
ak by nebola vôla samozrejme alebo nejaka ina kokotina
_
EDIT
co sa tyka vybrusu odrazim sa od toho ako budu vyzerat valce
ale velmi sa mi do toho nechce ist ak bude vsetko ok
Napsal: 19 čer 2020, 10:11
od suri
.pár som ich robil , piestom nebýva dokopy nič , iba také čo žrali liter na sto km už sú poškodené medzi krúžkami , inak sa to dá všetko pekne vyčistiť ... krúžky sú dobré mahle s prerezanými drážkami , hlavu minimálne zrovnať , guferá , zabrúsiť ventily , vodítka podľa potreby skontrolovať ... všade nové tesnenia , sviečky a podobné veci beriem ako samozrejmosť ...
Napsal: 19 čer 2020, 12:28
od jericho-3
Pokud to děláš pro sebe, má Tomas6 pravdu, ale samozřejmě je hodně práce navíc, zkontroloval bych hranu nahoru ve válcích, pokud bude neznatelná , tak bych to udělal jak říkáš, ale dal bych tam Goetze kroužky pro vyběhané motory a jelikož je to benzin, tak bych výměnu šroubů nijak nedramatizoval, ale samozřejmě je nutné nové ojniční šály , aby byl motor "utažen"..

Napsal: 19 čer 2020, 15:25
od stanomx
este mam otazku ohladne termostatu na tomto aute
malo by to mat regulovatelnu teplotu ak dobre viem
je v pohode ze po studenom starte (nizsia teplota oleja) sa drzi teplota chladiacej na 109°C? predpokladam ze naschval kedze ventilator sa nezapol
Napsal: 19 čer 2020, 20:02
od Tomas6
Dívej jestli to chceš pořádně tak vemeš šupito,nebo někoho kdo ho má a budeš,budete měřit. Věřím tomu že to bude v těchto km vyběhané. Hlavu udělat komplet,na tom se nevyplácí šetřit...
Napsal: 19 čer 2020, 20:40
od Marek001
Čo sa týka tej teploty termostat otvára dosť neskoro myslím 105, tak tých 109 by malo byť v poriadku. Ak máš pochybnosť o regulácii (príhreve) pozri kanál myslím 130 tam to býva či je OK, ale ak by tam bol problém vyhadzuje aj chybu a svieti kontrolka. Zrovna minule som tu mal presne toto auto, klasicky boli zlé káble, lambda za KAT a práve ten termostat, skrat na plus. A všeobecne tu je problém skoro vždy klapka, guferá na ventiloch, falošný vzduch... Stále dokola. Hlavne sprav tú hlavu, spodok myslím že budú stačiť krúžky ale ak máš chuť sa s tým hrať pozri aj valce.
Napsal: 19 čer 2020, 20:48
od Tomas6
Zvaž to. Díval jsem se a vybrusový píst stojí cca 1000kc... To není zas tolik.
Napsal: 20 čer 2020, 13:18
od stanomx
ono takto auto ma 300tkm pojazdi este do 400 a pojde do srotu
treba merat valec ak vidno honovanie? nemyslim, prejdem hore ci nieje hrana a dam kruzky hotovo
samozrejme ak bude chybat 0,1mm z valca tak to budem riesit inak
Napsal: 24 čer 2020, 14:23
od stanomx
pouzivate pripravok t30011 na vystredenie hlavy pri montazi?
akurat som zistil ze nemam ten kluc ribe m10 na sruby, tak ci mam objednat aj tie voditka, lebo ako pozeram na obrazku su v bloku vsadene aj mensie voditka ci nie?

Napsal: 24 čer 2020, 15:06
od jericho-3
Samozřejmě to chce vystředit už jen proto, že tě to navede a neklepneš hlavou o origo vystředovací vodítko. Stačí vzít starý šroub/ na tyhle origo přípravky se vykašli../ uříznout mu hlavu a na koci jej rotříznout pilkou. Natočíš je napříč přes blok nebo jak to vyjde , dáš těsnění a hlavu posadíš, chytneš hlavu origo šrouby a dírou po šroubu tam kde máš ty uřízlé šrouby je šroubovákem vytočíš a pak vytáhneš..přesným šroubovákem..

P.S. a zvaž tu pořádnou opravu, protože 300000Km je dost a může se stát, že to bude dlouho trvat, než se kruhy zaběhnou a bude to žrát olej..
Napsal: 24 čer 2020, 15:44
od Tomas6
Nikdy jsem to nestředil, jsou tam dva kolíky a když nejsi nemehlo tak se trefíš napoprvé. Ribe 10 taky nemám. Vždycky se to nějak dokundilo torxem a auta jezdí dodnes.
Napsal: 24 čer 2020, 18:29
od jericho-3
Proč ne, tady u malého benzina o nic moc nejde, ale u těžších hlav je to nutnost..Ale přesto je dobré nevěřit vlastní genialitě a předpokládat , že se může klepnout a broušená hlava je zkurvená. Hliník je hliník a ne Š 12O..
