Při výmněně hlavy jsem dával i nový rozvody a k nim jako vždy jsem dával vodní pumpu originál VW.
Neměl jsem nejmenší důvod jí nekoupit, protože jsem jí použil už dvakrát před tím a pokaždé když jsem jí měnil s novými rozvody, tak ta původní byla stále jak nová, bez vůle a s tím správným odporem při otáčení.
Ve čtvrtek cestou z práce domů na mě pískl palubní počítač stop motor, chladící kapalina.
Vzhledem k tomu že jsem byl zvyklý před opravou hlavy dolévat cca každé čtyři měsíce, neřešil jsem to s tím že zase jen klesla hladina pod čidlo a doleju jí tedy až přijedu domů. Proč by taky měl být problém, když je vše nové, že jo.
Po příjezdu jsem šel dolít kapalinu a koukám že expanzka je úplně prázdná, tak jsem dolil destilku abych zjistil zda to někde neteče a v tom jsem slyšel jak teče voda proudem na zem.
Zhodil jsem kryt rozvodů který byl celý od vody a vše kolem také a všimnul jsem si, že řemenice vodní pumpy je nějak nakřivo.
Vzal jsem auto rodičů a jel koupit novou pumpu a v krámě mi řekli, že nejsem první a že pár reklamací už na ně měli. Vzal jsem tedy raději i nový rozvody protože vše bylo od fridexu a protože mám ještě hydronapínák a ten mi už jednou dělal problémy, tak jsem raději vzal vše nové.
V garáži jsem zjistil, že řemen je podřený od řemenice jak byla vyhnutá, ale co bylo divný tak pumpa se točila normálně bez vůle, ovšem párkrát jsem s ní zatočil a začala rachtat a kroutit se a zasekávat.
Představa že by ten motor běžel jen o pár vteřin dýl, tak ani nechci domýšlet ty následky.
Setkal se už někdo z Vás stím že by se takto pumpa vysypala už po 26000 km.
Tak si tak říkám co dnes kupovat aby si člověk nezničil motor a zároveň je to varování i pro ostatní, že už se nedá věřit ničemu.
Jen si tak říkám, už jsem s tímto motorem jel bez olejového čerpadla, nyní bez vodní pumpy a vody a tak co mě asi ještě čeká a zda to i příště motor ustojí.





