Destrukce vodní pumpy po 26000 km

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Destrukce vodní pumpy po 26000 km

Příspěvek od favo »

Tak se tu s Vámi podělím o další zážitek o který jsem rozhodně nestál.
Při výmněně hlavy jsem dával i nový rozvody a k nim jako vždy jsem dával vodní pumpu originál VW.
Neměl jsem nejmenší důvod jí nekoupit, protože jsem jí použil už dvakrát před tím a pokaždé když jsem jí měnil s novými rozvody, tak ta původní byla stále jak nová, bez vůle a s tím správným odporem při otáčení.
Ve čtvrtek cestou z práce domů na mě pískl palubní počítač stop motor, chladící kapalina.
Vzhledem k tomu že jsem byl zvyklý před opravou hlavy dolévat cca každé čtyři měsíce, neřešil jsem to s tím že zase jen klesla hladina pod čidlo a doleju jí tedy až přijedu domů. Proč by taky měl být problém, když je vše nové, že jo.
Po příjezdu jsem šel dolít kapalinu a koukám že expanzka je úplně prázdná, tak jsem dolil destilku abych zjistil zda to někde neteče a v tom jsem slyšel jak teče voda proudem na zem.
Zhodil jsem kryt rozvodů který byl celý od vody a vše kolem také a všimnul jsem si, že řemenice vodní pumpy je nějak nakřivo.
Vzal jsem auto rodičů a jel koupit novou pumpu a v krámě mi řekli, že nejsem první a že pár reklamací už na ně měli. Vzal jsem tedy raději i nový rozvody protože vše bylo od fridexu a protože mám ještě hydronapínák a ten mi už jednou dělal problémy, tak jsem raději vzal vše nové.
V garáži jsem zjistil, že řemen je podřený od řemenice jak byla vyhnutá, ale co bylo divný tak pumpa se točila normálně bez vůle, ovšem párkrát jsem s ní zatočil a začala rachtat a kroutit se a zasekávat.
Představa že by ten motor běžel jen o pár vteřin dýl, tak ani nechci domýšlet ty následky.
Setkal se už někdo z Vás stím že by se takto pumpa vysypala už po 26000 km.
Tak si tak říkám co dnes kupovat aby si člověk nezničil motor a zároveň je to varování i pro ostatní, že už se nedá věřit ničemu.
Jen si tak říkám, už jsem s tímto motorem jel bez olejového čerpadla, nyní bez vodní pumpy a vody a tak co mě asi ještě čeká a zda to i příště motor ustojí. :roll:


Obrázek
Obrázek
Obrázek
ObrázekObrázek
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7585
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

PD vydrží všecko...nemaže, nechladí a furt jede (noteeth)
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

a neměl jsi to přešponované? jakou děláš mezeru na tom napínáku? pumpa byla origo? nebo repas
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9235
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Originál rozvody koupené ve Vw/Škoda nebo originál rozvody autokelly,intercars,meteor atd??? Aby totiž kvůli ceně nebyli origo rozvody z Polska kde obchodník objednává origo aliexpres .......
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
sejki
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 28 črc 2009, 08:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Choceň

Příspěvek od sejki »

Plastove lopatky? :) Jedine GRAF s kovovyma...
Superb 2,5TDI 2002, Camaro 5.7karb 145kw
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

A zrovna dneska mě napadlo to samé. Ztrácí se mi voda, pod autem loužičky (což je samozřejmě pořád lepší než bez vody a sucho :) ) a cca 70k po rozvodech.
Hned mě taky napadla pumpa, ale bude to spíše nějaká blbost. :)
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7585
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Spíš to bude ta pumpa (noteeth)
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 23 led 2006, 19:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

Může být i vadný díl, proč by ne....druhá možnost je špatná montáž....
To je situace!
Uživatelský avatar
sejki
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 28 črc 2009, 08:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Choceň

Příspěvek od sejki »

Tady snad nejde namontovat špatně ne? I když už jsem viděl učně jak na motoru nedal pod pumpu těsnění ( Koncern to nebyl ) a vůbec mu nebylo divný, že rukou neprotočí pumpu. Jak to dotáhl tak navíc praskly lopatky, protože se opřely o blok :-D
Superb 2,5TDI 2002, Camaro 5.7karb 145kw
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Koupené u nás na krámě od švagra a od koho berou oni netuším, ale vím že objednávají v ACI, APM a podobně.
Tuhle pumpu jsem bral už potřetí a nikdy předtím žádný problém, navíc tuhle originál VW beru na doporučení od začátku.
Co se montáže týká, tak mě nenapadá jak by se dala vodní pumpa špatně nasadit aby došlo k destrukci ložiska. Přeci jen její nasazení jde tak hladce po namazání O kroužku, že není potřeba větší síly a šrouby se dotahují 15 Nm to taky není nic dramatického, navíc jejich dotažení nemá na ložisko vliv. Při nasazování řemenu taky není potřeba nějaká extra síla abych mohl načít ložisko. Asi prostě smůla a nebo nějaká vadná várka těchto pump, když jsem nebyl první.
Mezeru na hydronapínáku nechávám 4 mm, tedy nastavuji jí na čtverku vrták. Samozřejmně po dotažení té matice se to krapet pohne, ale snažím se aby tam ty 4 mm byly popřípadě o trochu víc, ale s tím že 5mm vrták už tam nejde.
Rozvody vždy dělám podle dílenské příručky, protože do další výměny vše úspěšně zapomenu.
Jak jsem psal, už jsem měl problémy s hydronapínákem, kdy po 100 000 km nešel ani za živý prase zatlačit zpět, ale pumpa byla vždy jak nová.
Jen doufám, že jsem neudělal chybu když jsem tam dal znovu pumpu VW.
Pumpa na sobě X neměla takže snad originál komplet nová.
Na krabici je číslo 03L 121 011 G
Jinak pumpu kupuji vždy zvlášť a rozvody beru SNR a vždy koukám co je tam za ložiska na kladkách a pokaždé NTK japan na napínací kladce a Slovákia na malé kladce.
Naposledy upravil(a) favo dne 04 říj 2020, 07:34, celkem upraveno 2 x.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7585
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

A kolik stála?
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Na krámě 1690,- mě 1500,- (rodinná sleva)
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7585
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Tolik zhruba stojí xková na saloně..
Bůh ví co to mají... vw krabičku umí kde kdo...
Uživatelský avatar
sejki
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 28 črc 2009, 08:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Choceň

Příspěvek od sejki »

Tak zrovna ACI u některých produktů má u položek napsáno ORIGINAL což vůbec tak není, bacha na to... Třeba když jsem bral třetí brzdové a podběhy na OII tak u položek napsáno original, dodavatel od kterého beru se taky dušoval že to jsou originaly a přitom přišli repliky....
Superb 2,5TDI 2002, Camaro 5.7karb 145kw
Uživatelský avatar
sejki
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 28 črc 2009, 08:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Choceň

Příspěvek od sejki »

Co to je prosimte za motor? Na koncerny mi chodi pumpy GRAF s kovovejma lopatkama, ale podle tveho cisla mi to nabizi GRAF jen s termoplastem....
Superb 2,5TDI 2002, Camaro 5.7karb 145kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“