Stránka 1 z 2

Octavia I RS 1.8 132kw rozvodový řetízem mezi vačkami.

Napsal: 13 bře 2021, 15:22
od fekálek
Ahoj, synovec si koupil rso a stojí před rozhodnutím, jestli stačí vyměnit řemenový set, nebo jestli vyměnit i řetízek mezi vačkami. Máte nějaký poznatky o tom, zda je nutné tento řetízek také vyměnit?

Napsal: 13 bře 2021, 16:37
od Marek77
Nikdy jsem ho neřešil.

On s tím má nějaký problém?

Napsal: 13 bře 2021, 18:53
od Ladas
Maximálně když praskne kluzák jinak bych neměnil spíš ať sunda vanu a vyčistí koš to tomu prospěje víc

Napsal: 13 bře 2021, 19:41
od Tomas.cz
RSka má nastavovač nebo je mezi vačkama napevno?
Jinak pokud nejsou nějaké pazvuky, neřešil bych to.

Napsal: 13 bře 2021, 22:19
od Marek77
Jediná Octavia, co měla řetěz napevno, byla AGU. Ostatní mají nastavovač.

Napsal: 14 bře 2021, 10:24
od fekálek
Problém s tím nikdo nemá, jen má chuť pro to auto udělat maximum, je to mazlik jeho. Ten sací koš je dobrej nápad, to mu řeknu, ten řetízek by jetě nakonec koupil v nějaký novodobý nevalný kvalitě a bůh ví jak by to dopadlo. Já mu taky říkal ať ho tam nechá

Napsal: 15 bře 2021, 04:57
od DIAGNOSTIK
To se spíš posere ten nastavovač, než prodlouží řetěz....to bych neřešil....Vyčistit vanu, odpadní trubku z turbíny, sací koš oleje a mít vždy velký olejový filtr....

Napsal: 15 bře 2021, 08:45
od Marek77
Jak je psáno.....

Napsal: 16 bře 2021, 05:36
od fekálek
Dobra kluci, děkuji všem za rady.

Napsal: 16 bře 2021, 09:05
od Marek77
Ne nadarmo se říká "nehrab do toho, co funguje". Mockrát jsem takhle narazil. V dobré víře jsem něco preventivně vyměnil a nadělal víc škody, než užitku.

Například v posledních letech při výměně spojky neměním ložisko. Zjistil jsem totiž, že aftermarket poslední dobou nestojí za nic. Takže pokud ložisko vyloženě neřve, nechám původní. Totéž s vodní pumpou u rozvodů.

Napsal: 16 bře 2021, 10:56
od ROMEK
ja mam podobnu skusenost na svojem aute sem preventivne menil veci a stare originaly dal do regalu a postupne sem ich zase vratil na auto protože s tými aftermarketami to nemalo cenu

Napsal: 16 bře 2021, 13:49
od Tomas.cz
Jojo, takhle jsem na Sharanu měnil obě tyčky stabíku / jedna měla ko manžetu / na přední ose, tu dobrou originální původní TRW s logem VW jsem si schoval, neb mi jí bylo líto vyhodit.
Jedna ze dvou "nových" vydržela 2.5roku tedy cca 30tkm, pak vůle, tak jsem mu vrátil tu jeho původní :oops:

Napsal: 16 bře 2021, 14:07
od Marek77
Já takhle vracel vodní pumpu na SantaFe mého souseda.

Napsal: 16 bře 2021, 16:40
od Serveronaut
Já koupil nedávno obyč 1.8T 110kW a řetěz pohonu vaček jsem preventivně vyměnil.

Napsal: 16 bře 2021, 17:29
od Marek77
Problém je v tom, že to auto je tak starý, že jeho hodnota je nula. Pořád jen vyhazuješ peníze za díly do něčeho, čemu zvedneš hodnotu jen tím, že natankuješ benzín do nádrže. Jinak je to pořád nula.