Octavia I RS 1.8 132kw rozvodový řetízem mezi vačkami.

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Odpovědi: 0
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Octavia I RS 1.8 132kw rozvodový řetízem mezi vačkami.

Příspěvek od fekálek »

Ahoj, synovec si koupil rso a stojí před rozhodnutím, jestli stačí vyměnit řemenový set, nebo jestli vyměnit i řetízek mezi vačkami. Máte nějaký poznatky o tom, zda je nutné tento řetízek také vyměnit?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nikdy jsem ho neřešil.

On s tím má nějaký problém?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Maximálně když praskne kluzák jinak bych neměnil spíš ať sunda vanu a vyčistí koš to tomu prospěje víc
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

RSka má nastavovač nebo je mezi vačkama napevno?
Jinak pokud nejsou nějaké pazvuky, neřešil bych to.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jediná Octavia, co měla řetěz napevno, byla AGU. Ostatní mají nastavovač.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Odpovědi: 0
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Problém s tím nikdo nemá, jen má chuť pro to auto udělat maximum, je to mazlik jeho. Ten sací koš je dobrej nápad, to mu řeknu, ten řetízek by jetě nakonec koupil v nějaký novodobý nevalný kvalitě a bůh ví jak by to dopadlo. Já mu taky říkal ať ho tam nechá
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

To se spíš posere ten nastavovač, než prodlouží řetěz....to bych neřešil....Vyčistit vanu, odpadní trubku z turbíny, sací koš oleje a mít vždy velký olejový filtr....
Naposledy upravil(a) DIAGNOSTIK dne 15 bře 2021, 19:51, celkem upraveno 1 x.
To je situace!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jak je psáno.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Odpovědi: 0
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Dobra kluci, děkuji všem za rady.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ne nadarmo se říká "nehrab do toho, co funguje". Mockrát jsem takhle narazil. V dobré víře jsem něco preventivně vyměnil a nadělal víc škody, než užitku.

Například v posledních letech při výměně spojky neměním ložisko. Zjistil jsem totiž, že aftermarket poslední dobou nestojí za nic. Takže pokud ložisko vyloženě neřve, nechám původní. Totéž s vodní pumpou u rozvodů.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5725
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

ja mam podobnu skusenost na svojem aute sem preventivne menil veci a stare originaly dal do regalu a postupne sem ich zase vratil na auto protože s tými aftermarketami to nemalo cenu
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jojo, takhle jsem na Sharanu měnil obě tyčky stabíku / jedna měla ko manžetu / na přední ose, tu dobrou originální původní TRW s logem VW jsem si schoval, neb mi jí bylo líto vyhodit.
Jedna ze dvou "nových" vydržela 2.5roku tedy cca 30tkm, pak vůle, tak jsem mu vrátil tu jeho původní :oops:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já takhle vracel vodní pumpu na SantaFe mého souseda.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Serveronaut
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 18 úno 2016, 21:02

Příspěvek od Serveronaut »

Já koupil nedávno obyč 1.8T 110kW a řetěz pohonu vaček jsem preventivně vyměnil.
Naposledy upravil(a) Serveronaut dne 17 bře 2021, 18:50, celkem upraveno 1 x.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Problém je v tom, že to auto je tak starý, že jeho hodnota je nula. Pořád jen vyhazuješ peníze za díly do něčeho, čemu zvedneš hodnotu jen tím, že natankuješ benzín do nádrže. Jinak je to pořád nula.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“