Diferenční tlaky DPF Octavia 3
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 30 bře 2014, 20:16
- Bydliště: Dečín
Odpovědi: 0
Diferenční tlaky DPF Octavia 3
Dobrý den, mám problémy s častými regeneracemi u motoru 2.0 tdi 135kw CUPA (OCTAVIA 3 2014) mám třetí diferenční snímač DPF a zdá se, že i přuspůsobený originál ukazuje divné hodnoty. Někdy s vypnutým motorem ukazuje 0, někdy plus 2, někdy -3 a od toho se mění a diferenční tlaky během jízdy. Do 50km od regenerace ukazuje málo, pak najednou skokově ukazuje víc jak se plní. Pak zastavím, na volnoběh ukáže 22hpa, po minutě klapání na volnoběh pak ukáže 17hpa tak nevím... Filtr regeneruje když je soot mass měřené na 24g a přitom calculované množství je max na 55% cca 14,5g. Snímač je origo VAG. Díky za rady
Škoda Octavia 2.0 Tdi RS 125kw CEGA
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic
108hp, 234nm
TDI-NO SMOKE NO FUN
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic

TDI-NO SMOKE NO FUN
Jak často regeneruješ?Zde budou dva snímače pro dpf třetí bude protitlak spalin.Takhle malé rozdíly v tlaku neřeš -+ 4 nehraje roli.Co se týká tlaků za jízdy tak si musíš uvědomit že už máš odlišný sistém od předchozí generace a i tam dost ovlivnoval dif tlak egr jednoduše upouštíš tlak jinudy a zde máš i nízkotlaké egr kde máš klapku ve výfuku takže při diagnostice musíš vědět co ostatní komponenty dělají.Na regenerace po 400 km u tohoto sistému zapomeň.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 30 bře 2014, 20:16
- Bydliště: Dečín
Odpovědi: 0
U tohoto motoru je jen 1 diferenční snímač nikoliv dva. Jedna trubička vede do DPF a druhá je hluchá. Je to motor euro 5 nikoliv 6.geo píše:Jak často regeneruješ?Zde budou dva snímače pro dpf třetí bude protitlak spalin.Takhle malé rozdíly v tlaku neřeš -+ 4 nehraje roli.Co se týká tlaků za jízdy tak si musíš uvědomit že už máš odlišný sistém od předchozí generace a i tam dost ovlivnoval dif tlak egr jednoduše upouštíš tlak jinudy a zde máš i nízkotlaké egr kde máš klapku ve výfuku takže při diagnostice musíš vědět co ostatní komponenty dělají.Na regenerace po 400 km u tohoto sistému zapomeň.
Regeneruju cca jednou od 120-160km.
Zde foto těsně po regeneraci.

Škoda Octavia 2.0 Tdi RS 125kw CEGA
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic
108hp, 234nm
TDI-NO SMOKE NO FUN
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic

TDI-NO SMOKE NO FUN
EGR klapka ti funguje správne ??
Čistené nemáš ešte to DPF ?
Adaptáciu diferenčného snímača si spravil ?
Skús vytiahnuť hadičku z diferenčného snímaču čo ide za DPFko a skús do nej fúknuť či je čistá.
Tie regenerácie máš teda časté, to bude možno dosť zaneseným DPFkom. Mne na jednej O3 RS regeneruje po 300-350 a na druhej 350-400km. Jedna má 240tkm a druhá 162tkm aktuálne.
Čistené nemáš ešte to DPF ?
Adaptáciu diferenčného snímača si spravil ?
Skús vytiahnuť hadičku z diferenčného snímaču čo ide za DPFko a skús do nej fúknuť či je čistá.
Tie regenerácie máš teda časté, to bude možno dosť zaneseným DPFkom. Mne na jednej O3 RS regeneruje po 300-350 a na druhej 350-400km. Jedna má 240tkm a druhá 162tkm aktuálne.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 30 bře 2014, 20:16
- Bydliště: Dečín
Odpovědi: 0
Ano funguje. Dpf čištěné nemám. Adaptace po výměně snímače je jasná. To profouknutí zkusím.marfan píše:EGR klapka ti funguje správne ??
Čistené nemáš ešte to DPF ?
Adaptáciu diferenčného snímača si spravil ?
Skús vytiahnuť hadičku z diferenčného snímaču čo ide za DPFko a skús do nej fúknuť či je čistá.
Tie regenerácie máš teda časté, to bude možno dosť zaneseným DPFkom. Mne na jednej O3 RS regeneruje po 300-350 a na druhej 350-400km. Jedna má 240tkm a druhá 162tkm aktuálne.
Jde mi o to proč mi zmatečně ukazuje hodnoty ten diferenční snímač. Všim jsem si, že cca po 5 minutách při spuštěné regeneraci už ani neklesá soot mass measured ani tlak diference se nemění ( je na -11,5g cca a tlak také stálý a víc ani ťuk) a jen klesá soot mass calculate.
Nevím čím to je, jestli by stálo v úvahu další snímač diference zkusit či přehrát verzi softwaru na starší... Nevím...
Škoda Octavia 2.0 Tdi RS 125kw CEGA
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic
108hp, 234nm
TDI-NO SMOKE NO FUN
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic

TDI-NO SMOKE NO FUN
Pri ustálenej jazde napr 90kou máš aký diferenčný tlak ??
Pri tej regenerácii ti to neklesá preto lebo máš malú teplotu ešte ?? U mňa pokiaľ nemám aspoň 450°C tak to skoro ani neklesá najlepšie regeneruje od 580-620°C.
Tá mínusová hodnota tam prečo je, však zaplnenie by malo byť predsa iba kladne ? To je nejaká sprostosť. Mne napr. táto appka to políčko meranej hodnoty zanesenia ani neukazuje. Ja mám iba to vypočítané.
Ja osobne by som skúsil v podstate vyradiť diferenčný snímač vytiahnúť z neho hadičku, ktorá vedie za DPF a pojazdiť niekoľko km bez neho. Takto uvidíš či to rovnako bude stúpať. Jednotka motora by si to mala vedieť počítať aj podľa iných hodnôt a ak to bude aj tak zle regenerovať tak problém nebude podľa mňa v tom diferenčnom snímače ale niekde úplne inde.
Si si tam prehrával SW v RJ motora ? Akú verziu máš ?
Ja tom mám na studenom motore asi takto.


Inak tu je vidieť, že EGR pri rôznej verzii SW sa správa inak. Pri vypnutom motore na oboch mi ukazuje ten tlak -2 až 0
Pri tej regenerácii ti to neklesá preto lebo máš malú teplotu ešte ?? U mňa pokiaľ nemám aspoň 450°C tak to skoro ani neklesá najlepšie regeneruje od 580-620°C.
Tá mínusová hodnota tam prečo je, však zaplnenie by malo byť predsa iba kladne ? To je nejaká sprostosť. Mne napr. táto appka to políčko meranej hodnoty zanesenia ani neukazuje. Ja mám iba to vypočítané.
Ja osobne by som skúsil v podstate vyradiť diferenčný snímač vytiahnúť z neho hadičku, ktorá vedie za DPF a pojazdiť niekoľko km bez neho. Takto uvidíš či to rovnako bude stúpať. Jednotka motora by si to mala vedieť počítať aj podľa iných hodnôt a ak to bude aj tak zle regenerovať tak problém nebude podľa mňa v tom diferenčnom snímače ale niekde úplne inde.
Si si tam prehrával SW v RJ motora ? Akú verziu máš ?
Ja tom mám na studenom motore asi takto.


Inak tu je vidieť, že EGR pri rôznej verzii SW sa správa inak. Pri vypnutom motore na oboch mi ukazuje ten tlak -2 až 0

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 30 bře 2014, 20:16
- Bydliště: Dečín
Odpovědi: 0
Teplotu mám jako Ty, ale tlak diference mám jiný. Toto jsou screeny z volnoběhu? Pokud ano, tak máš tlak o mnoho nižší než-li já. Přepni si v aplikaci jednotku manualne na jiný typ motoru ( starší, myslím group 3) ukáže se ti chlíveček i s měřenýma sazema.marfan píše:Pri ustálenej jazde napr 90kou máš aký diferenčný tlak ??
Pri tej regenerácii ti to neklesá preto lebo máš malú teplotu ešte ?? U mňa pokiaľ nemám aspoň 450°C tak to skoro ani neklesá najlepšie regeneruje od 580-620°C.
Tá mínusová hodnota tam prečo je, však zaplnenie by malo byť predsa iba kladne ? To je nejaká sprostosť. Mne napr. táto appka to políčko meranej hodnoty zanesenia ani neukazuje. Ja mám iba to vypočítané.
Ja osobne by som skúsil v podstate vyradiť diferenčný snímač vytiahnúť z neho hadičku, ktorá vedie za DPF a pojazdiť niekoľko km bez neho. Takto uvidíš či to rovnako bude stúpať. Jednotka motora by si to mala vedieť počítať aj podľa iných hodnôt a ak to bude aj tak zle regenerovať tak problém nebude podľa mňa v tom diferenčnom snímače ale niekde úplne inde.
Si si tam prehrával SW v RJ motora ? Akú verziu máš ?
Ja tom mám na studenom motore asi takto.
Inak tu je vidieť, že EGR pri rôznej verzii SW sa správa inak. Pri vypnutom motore na oboch mi ukazuje ten tlak -2 až 0
Ty máš nový DPF? Je divný, že máš hodnotu zaplnění DPF jen kolem 5g a 7g popela.
Zde máš screen z probíhající regenerace za jízdy. Egr si jede jak chce


Škoda Octavia 2.0 Tdi RS 125kw CEGA
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic
108hp, 234nm
TDI-NO SMOKE NO FUN
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic

TDI-NO SMOKE NO FUN
Na tej čo má 240tkm bolo DPF čistené kvôli strácajúcej chladiacej kvapaline. Na druhej nebolo čistené, neviem z akého dôvodu vymazali hodnoty zanesenia, ale regenerácie a aj zanášanie je také ako to zanáša ostatným. Ak jazdím strašne krátke trasy tak sa to rýchlo samozrejme zanesie ak dlhé tak pomály.
Ty by si mal mať ale v tej appke skupinu 4 kde je CUNA,CUPA, vtedy ti tam ukáže namiesto toho meraného zanesenia NOX.
Podľa mňa máš dosť veľký protitlak na DPFku čo ti aj ukazuje diferenčný snímač.
Zajtra keď pôjdem do roboty skúsim to odsledovať aké hodnoty má tá Octavia s menším najazdom.
Ty by si mal mať ale v tej appke skupinu 4 kde je CUNA,CUPA, vtedy ti tam ukáže namiesto toho meraného zanesenia NOX.
Podľa mňa máš dosť veľký protitlak na DPFku čo ti aj ukazuje diferenčný snímač.
Zajtra keď pôjdem do roboty skúsim to odsledovať aké hodnoty má tá Octavia s menším najazdom.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 30 bře 2014, 20:16
- Bydliště: Dečín
Odpovědi: 0
Ty screeny jsou z volnoběhu?marfan píše:Na tej čo má 240tkm bolo DPF čistené kvôli strácajúcej chladiacej kvapaline. Na druhej nebolo čistené, neviem z akého dôvodu vymazali hodnoty zanesenia, ale regenerácie a aj zanášanie je také ako to zanáša ostatným. Ak jazdím strašne krátke trasy tak sa to rýchlo samozrejme zanesie ak dlhé tak pomály.
Ty by si mal mať ale v tej appke skupinu 4 kde je CUNA,CUPA, vtedy ti tam ukáže namiesto toho meraného zanesenia NOX.
Podľa mňa máš dosť veľký protitlak na DPFku čo ti aj ukazuje diferenčný snímač.
Zajtra keď pôjdem do roboty skúsim to odsledovať aké hodnoty má tá Octavia s menším najazdom.
Škoda Octavia 2.0 Tdi RS 125kw CEGA
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic
108hp, 234nm
TDI-NO SMOKE NO FUN
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic

TDI-NO SMOKE NO FUN
Ano screeny su z volnobehu pri studenom aute.
Dneska som odsledoval tie protitlaky pri jazde mesto/mimo mesta dialnica vysledok je taky ze mesto pri 65kmh cca 14hPa mimo mesta pri stovke 25hPa a na dialnici pri 150kmh to ukazovalo 70hPa. Ak pojdem na tej co ma cistene DPF tak ti kuknem aj tam. Inak maximalny protitlak som mal pri plnej akceleracii na dialnicu cca 105hPa.
Dneska som odsledoval tie protitlaky pri jazde mesto/mimo mesta dialnica vysledok je taky ze mesto pri 65kmh cca 14hPa mimo mesta pri stovke 25hPa a na dialnici pri 150kmh to ukazovalo 70hPa. Ak pojdem na tej co ma cistene DPF tak ti kuknem aj tam. Inak maximalny protitlak som mal pri plnej akceleracii na dialnicu cca 105hPa.
Darmo si menil snimace, offset +- 3mBar je nič...moc si sa na to zahladel. Problém máš v tom že tvoje auto rýchlo zanáša DPF = dynamicky stúpa protitlak = ecu naráta rýchlo measured soot...a bum regeneracia 
120-160km? to je veeeeelmi kratko...
takze problem je v motore
nie v DPF.

120-160km? to je veeeeelmi kratko...
takze problem je v motore

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 30 bře 2014, 20:16
- Bydliště: Dečín
Odpovědi: 0
octaviask píše:Darmo si menil snimace, offset +- 3mBar je nič...moc si sa na to zahladel. Problém máš v tom že tvoje auto rýchlo zanáša DPF = dynamicky stúpa protitlak = ecu naráta rýchlo measured soot...a bum regeneracia
120-160km? to je veeeeelmi kratko...
takze problem je v motorenie v DPF.
Otázka zní... Je normální, że po regeneraci mám mám diferenční tlak na volnoběh cca 13-14 hpa u tohoto typu motoru?
Škoda Octavia 2.0 Tdi RS 125kw CEGA
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic
108hp, 234nm
TDI-NO SMOKE NO FUN
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic

TDI-NO SMOKE NO FUN
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 711
- Registrován: 23 led 2006, 19:36
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 30 bře 2014, 20:16
- Bydliště: Dečín
Odpovědi: 0
Vše je původní a má najeto 200 tis a obsah popílku je 49,4g a auto jezdí normál a výfuk je čistý. Řeším ty tlaky co ukazuje diferenční snímač...DIAGNOSTIK píše:Vyměn DPF....Nečistil ho už nějaký trouba? Jsi původní majitel?
Škoda Octavia 2.0 Tdi RS 125kw CEGA
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic
108hp, 234nm
TDI-NO SMOKE NO FUN
Škoda Octavia 2.0 Tdi BKD 103kw, Turbo GT-1749VB, soft-mvolesko2 Profituning @203HP, 445nm
Seat Ibiza FR 1.9 tdi ASZ @162 HP, 416nm
VW polo 1.4 TDI-soft Rudis TDic

TDI-NO SMOKE NO FUN