Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 74
- Registrován: 01 úno 2015, 12:56
- Bydliště: Znojmo
Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Dobrý den dámy a pánové, obracím se na Vás s dotazem resp. problém který mě poslední týden neskutečně irituje.
Zakoupil jsem Octavii 1, 81Kw u které se po koupi a ujetí cca 1000km začalo objevovat jemné klepání které se sporadicky ozvalo při jízdě do levotočivé zatáčky. Postupem času klepání bylo intenzivnější a začalo se objevovat i do pravotočivé zatáčky a i při jízdě po nerovnostech. Klepání se zintenzovňovalo až na takovou úroven, že jsem si myslel, že mi musí do sekundy upadnou kolo. Proto jsem s vozem zajel na STK kde mě protřepali celé vozidlo s výsledkem, že nikde není žádná vůle, ale ofce klepala extrémně dál (vývoj od malinkého klepání až po extrémní klepání byl cca 300 km). S autem jsem již odmítal jezdit a tak jsem vozidlo dovezl do servisu ve kterém také na nic nepřišli, ale vzhledem k tomu, že když se ozve klepnutí tak klepnutí se projeví i ve volantu se přistoupilo na variantu, že klape samotné řizeni. Proto se vyměnilo celé řizeni, ale nechtěl jsem repas ani druhovýrobu a tak jsem si sehnal nové zavalené originální řízení s manžetami a tyčkami. Při té příležitosti se vyměnilo i horní uložení tlumičů a všechny čepy a silenbloky na ramenech. Po složení auto přestalo klepat. Ale po ujetí 500 km už to zase klepe!!! A zase se to projevuje jako na začatku, teď jsem již ve fázi, že to klepe i na nerovnostech. Zase jsem proto zajel na STK (pro jistotu na jinou) kde je opět verdikt bez vůle.
Ještě jsem zapomněl uvést, že klepání se nevyskytuje u studeného auta, ale vždy až po ujetí 15 km.
Nenapada někoho něco co by to mohlo dělat?
Již jsem v takové fázi, že s autem nechci nikam jezdit .
Nemám problém s autem dojet k vám. Hlavně ať už to nemlati!!!
PS. Jsem přes týden v Brně a víkendy ve Znojmě.
Děkuji moc za rady
Zakoupil jsem Octavii 1, 81Kw u které se po koupi a ujetí cca 1000km začalo objevovat jemné klepání které se sporadicky ozvalo při jízdě do levotočivé zatáčky. Postupem času klepání bylo intenzivnější a začalo se objevovat i do pravotočivé zatáčky a i při jízdě po nerovnostech. Klepání se zintenzovňovalo až na takovou úroven, že jsem si myslel, že mi musí do sekundy upadnou kolo. Proto jsem s vozem zajel na STK kde mě protřepali celé vozidlo s výsledkem, že nikde není žádná vůle, ale ofce klepala extrémně dál (vývoj od malinkého klepání až po extrémní klepání byl cca 300 km). S autem jsem již odmítal jezdit a tak jsem vozidlo dovezl do servisu ve kterém také na nic nepřišli, ale vzhledem k tomu, že když se ozve klepnutí tak klepnutí se projeví i ve volantu se přistoupilo na variantu, že klape samotné řizeni. Proto se vyměnilo celé řizeni, ale nechtěl jsem repas ani druhovýrobu a tak jsem si sehnal nové zavalené originální řízení s manžetami a tyčkami. Při té příležitosti se vyměnilo i horní uložení tlumičů a všechny čepy a silenbloky na ramenech. Po složení auto přestalo klepat. Ale po ujetí 500 km už to zase klepe!!! A zase se to projevuje jako na začatku, teď jsem již ve fázi, že to klepe i na nerovnostech. Zase jsem proto zajel na STK (pro jistotu na jinou) kde je opět verdikt bez vůle.
Ještě jsem zapomněl uvést, že klepání se nevyskytuje u studeného auta, ale vždy až po ujetí 15 km.
Nenapada někoho něco co by to mohlo dělat?
Již jsem v takové fázi, že s autem nechci nikam jezdit .
Nemám problém s autem dojet k vám. Hlavně ať už to nemlati!!!
PS. Jsem přes týden v Brně a víkendy ve Znojmě.
Děkuji moc za rady
Naposledy upravil(a) šulda dne 10 črc 2023, 06:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu témy.
Důvod: Úprava názvu témy.
Re: Octavia 1 - klepe - záhada
Poloosy, převodovka ? Ty káry už mají svoje za sebou... 

Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Takhle jsem se trápil s Octavií 2. generace a byla vůle v tlumiči, pokud byl v pracovní poloze tedy auto na zemi tak byla vůle mezi pístnicí a obalem, stačilo auto trochu zvednout do jiné polohy a vůle zmizela.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33559
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
vymen jeste komplet predni napravu, poloosy motor a prevodvku, nebo rovnou kup jine auto co neklepe a nebude te nic srat, mne neklepe nic ani stara a to sere zas me 
------------------------------
šulda: Ty si vůl a ještě půl

------------------------------
šulda: Ty si vůl a ještě půl

Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Šel bych rovnou po poloosach. Někdo mohl před prodejem našťouchat klouby hustou vazelinou.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Klepání je nepravidelné, nebo pravidelné a úměrné rychlosti.
Měnilo se uložení a kosti stabilizátoru?
Klouby poloos někdo kontroloval?
Měnilo se uložení a kosti stabilizátoru?
Klouby poloos někdo kontroloval?
Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Ono na nich většinou zkontroluješ kulový, pokud je manžeta cajk, někdy ten kloub lítá jak lump v palírně a nedělá to nic,někdy se poloosa zdá krásně "tuhá" a vydává to různý pazvuky
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33559
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Ja mel takovy jecivy pazvuk jako, kvileni do zatacky, ne klepani ani krupani, rozevru manzetu u kola rezava voda a sobota, ofuk. strikl jsem trochu hypoidniho zbytek cerne mazeliny a rekl bych 4 roky a borec denne jezdi
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 74
- Registrován: 01 úno 2015, 12:56
- Bydliště: Znojmo
Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Závada odstraněna. Ač je to neuvěřitelné ale bylo to stabilizačními tyčkami, které byly nové!!! Značky Febi..
Původní tyčky od Febi byly řešeny pomocí plastového prvků a dvou šroubů které se dotahovyly plochým kličem. Nové tyčky jsou od firmy Meyle.HD a jsou trošku jinak řešeny tj.. spodní šroub (do ramene) není řešen jako vrchní ale je současti plastového prvků a dotahuje se pomocí imbus klíče nikoli pomocí plochého kolíče.
Původní tyčky od Febi byly řešeny pomocí plastového prvků a dvou šroubů které se dotahovyly plochým kličem. Nové tyčky jsou od firmy Meyle.HD a jsou trošku jinak řešeny tj.. spodní šroub (do ramene) není řešen jako vrchní ale je současti plastového prvků a dotahuje se pomocí imbus klíče nikoli pomocí plochého kolíče.
Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Febi je největší sračka, naopak Meyle HD konkrétně kosti drží a drží
Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Mirda: Které klepaly? Hoď sem odkaz. Díky
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Na druhou stranu já ty přední stabilizačky na OI měnil snad dvakrát v životě, připadá mi to nesmrtelný 

Re: Octavia 1 81Kw - klepe v zatáčkách
Menim kazdych cca 40-50 tis km nejak tak mi to vychazi, pouzival jsem i febi ty plastovy pak kovovy, nevidel jsem v tom rozdil, nemel si to malo dotahly?