Opel Astra J 1.7 CDTi 81 kW modelový ročník 2012

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
JosefK1993
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 27 kvě 2024, 08:51
Odpovědi: 0

Opel Astra J 1.7 CDTi 81 kW modelový ročník 2012

Příspěvek od JosefK1993 »

Zdravím všechny přítomné uživatele Dieselpower fóra a naftových aut obecně,
rád bych se zdejších zkušených zeptal na to, co zkontrolovat u vozidla Opel Astra J 1.7 CDTi 81 kW z modelového ročníku 2012.
Vozidlo mám krátce a houpe volnoběžnými otáčkami za tepla. Za studena volnoběh drží a řekl bych, že má
i pěkný zvuk, ale jakmile se začne ohřívat, tak volnoběžné otáčky začnou kolísat, až za naprostého ohřátí otáčky kolísají zhruba 800 až 900 otáček za minutu a mění se i zvuk motoru od slušného zvuku po zvuk hrubý (dost to v tu chvíli připomíná zvuk například Karosy nebo jiného starého dieselu). Kolísá i aktuální spotřeba, za studena to ukazuje i 1,4 litrů na hodinu a za tepla to lítá od 0,7 až po 1,0 litru (obojí bez klimatizace), což si myslím, že to na volnoběh žere trochu víc, než je úplně standardní, nicméně dálku po dálnici to je schopno jet za 5,1 litrů (což mi zase jako špatná spotřeba nepříjde). Občas se za tepla také chytne a otáčky drží, ale pak motor trochu brní (je to cítit do volantu). Za tepla i za studena startuje podle mne v pohodě. Nedostatek výkonu jsem také nezaznamenal, mezi 2 až 3 tisíci otáčkami jede po dálnici velice slušně. Zkoušel jsem měnit SCV ventil na čerpadle, neboť to je podle jiných zahraničních fór častá závada, ale to nic nevyřešilo. Odpojit váhu vzduchu jsem zkoušel a beze změny. Občas je teda slyšet při určitém stylu akcelerace, jako když pod kapotou něco nasává (zvuk cucání vysavače a lehké šplachocení dohromady). Diagnostiku mám jen příruční a z live dat jsem vyčetl, že na volnoběh za tepla kolísá tlak v zásobníku mezi zhruba 245 až 265 atmosférami a je to přesně v rytmu toho kolísání volnoběhu, kontrolka motoru nesvítí a ani po šlapání na plyn až k podlaze na vyšší rychlostní stupeň vozidlo nepadá do nouzáku. Dělá to na mne dojem, jak kdyby byl někde na zásobníku vadný ventil, že to ten tlak neudrží. Ještě mne napadá projít hadice odvětrávání klikové skříně a podtlakové hadičky za váhou vzduchu, nicméně ty, co vedou vrchem mi přišly v pořádku a spodem vede jediná a ta jde k turbu, což by přeci padlo do nouzáku, nebo ne? Pak samozřejmě mne taky napadly věci jako vyčistit EGR (prý EGR funguje od 50 °C teploty vody, což by jako odpovídalo, že to pomalu začne, jak se ručička teploměru odlepí od minima), zacpaný naftový filtr (k tomu jsem se ještě nedostal, protože je pod autem a čekám na podlakovou ruční pumpičku) a v konečném důsledku vstřiky nebo čerpadlo v háji. Poradí mi prosím někdo? Předem vám děkuji za ochotu
Odpovědět

Zpět na „Opel“