Ahoj,
potřebuji zda někdo neporadí. Mám vůz 1.6 TDI 85 kw rok 2019, nájezd cca 185 000 km. Můj DPF je po čištění a stále regenerace probíhají cca po 200-250 km jezdím trasy převážně město /mimoměsto 2x denně po 40 km. Začal jsem sledovat přes aplikaci VAG DPF a zjistil jsem, že regeneraci spouští Soot mass Measured (měřené množství sazí), když dosáhne hodnoty 24g, přičemž soot mass calc (vypočtené množství sazí) je teprve např. na 15g. Při ohřátém motoru je na volnoběh diferenciální tlak cca 10 hPa (což je asi dost). Vstřiky jsou po kontrole na stolici jsou ok, a dnes jsem zkusil jednu věc odpojil jsem váhu vzduchu auto jelo přibližně stejně, a zjistil jsem, že po odpojení byl EGR především v zavřené poloze a soot mass Measure (měřená hmotnost sazí) stoupala najednou minimálně, spíš i dokonce klesala. Takže je vadná váha vzduchu? Kdybych ji odpojil tak saze nepřibývají a egr je více zavřen, ale samozřejmě s odpojenou váhou jezdit nejde?
Přes VCDS chybu auto neukazuje, jen je vidět přes apku, že pokut mám zapojenou váhu tak egr se stále otevírá a zavírá dle plynu a otáček a soot mass measure stoupá rychle.
Děkuji zda někdo vysvětlí tento jev, zda je prostě normou euro6, nebo je vadná váha DPF, motor?
Díky.
vadná váha vzduchu, nebo DPF, 1.6 tdi 85 kw s adblue
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: vadná váha vzduchu, nebo DPF, 1.6 tdi 85 kw s adblue
Ahoj,už jsi to vyřešil? Mám podobný problém.
Re: vadná váha vzduchu, nebo DPF, 1.6 tdi 85 kw s adblue
Regeneracie po 200 km ked jazdim aj mesto mam aj ja a je to tak od nova.
Ked idem len po dialnici tak mam regeneracie po priblizne 600km.
Ked idem len po dialnici tak mam regeneracie po priblizne 600km.
Re: vadná váha vzduchu, nebo DPF, 1.6 tdi 85 kw s adblue
Tak to máš super. Já po městě 130km a dálnice 230km.Při tom žádná závada, vše ok.
Re: vadná váha vzduchu, nebo DPF, 1.6 tdi 85 kw s adblue
Po aféře dieselgate se musel upravit software ecu (řídící jednotky motoru) aby produkoval méně NOx - takže se víc otevřel EGR ventil a jeho zavření se zpomalilo a omezilo na zavření při plné zátěži motoru. To má za důsledek to, že motor při krátkých jízdách po městě (a nízkých rychlostech) je EGR-em přidušen (nemá kyslík) a tak produkuje nadměrné množsví sazí, a ty ucpávají nejen DPF ale recirkulace postupně ucpe i sací trakt-parohy+škrtící klapku+egr+chladič spalin. Další důsledek ucpavání sacího traktu ma za důsledek závady na EGR-u a škrtící klapce (AGR), kdy se EGR začne zasekávat a zůstane v nedovřené pozici i při plné zátěži - auto přestává táhnout jako obvykle a DPF se zanáší sazemi velice rychle.
Jak z tohoto začarovaného kruhu ven? - stačí vyčistit EGR a celé zaprasené sání od sazí a softwérově ( mapy v ECU) vypnout EGR. Motor pak táhne jako nikdy přetím (hlavně od nízkých otáček) a regenerace DPF se kilometrově prodlouží na 3 až 5-ti násobek původních hodnot. Je to pořád lepší varianta, než vykuchat DPF a chrlit kila nanočástic sazí, které se přes plíce dostanou rovnou do krevního oběhu. Trochu toho NOx-u navíc nám rozhodně neublíží tolik jako kuchlý filtr DPF. Navíc se zavřeným EGR-em klesne i spotřeba...
Jak z tohoto začarovaného kruhu ven? - stačí vyčistit EGR a celé zaprasené sání od sazí a softwérově ( mapy v ECU) vypnout EGR. Motor pak táhne jako nikdy přetím (hlavně od nízkých otáček) a regenerace DPF se kilometrově prodlouží na 3 až 5-ti násobek původních hodnot. Je to pořád lepší varianta, než vykuchat DPF a chrlit kila nanočástic sazí, které se přes plíce dostanou rovnou do krevního oběhu. Trochu toho NOx-u navíc nám rozhodně neublíží tolik jako kuchlý filtr DPF. Navíc se zavřeným EGR-em klesne i spotřeba...

VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
MB W211 - E280 CDI 3222cm3 OM648(2005) 130kW/400Nm*self-made chip - 200kW/540Nm* ---EGR-OFF---
Re: vadná váha vzduchu, nebo DPF, 1.6 tdi 85 kw s adblue
Dík za vysvětlení problému. Když jsem o tom zjišťoval info tak prý zase nastanou problémy s močovinou. Prý se to bude snažit dohánět močovinou tu změnu v EGR. Co si o tom myslíš. Děkuji.
Re: vadná váha vzduchu, nebo DPF, 1.6 tdi 85 kw s adblue
Schopný úpravce software ecu (lidově se mu říká "tuner" nebo "ladič") je schopen společně s EGR-em vypnout i dávkování AdBlue. Jen ta úprava není zadarmo - ten kdo to umí dobře, ten si to nechá i dobře zaplatit. Ale v konečnem důsledku stejně ušetří majitel auta touto úpravou daleko více peněz a starostí, než pořád řešit přicpaný DPF, doplňování ADBBLUE a čistění a výměny EGR-u a škrtící klapky. O problémech v provozu ani nemluvě ( když potřebuješ rychle předjet a v polovině ti motor umře - skočí do nouze...).

VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
MB W211 - E280 CDI 3222cm3 OM648(2005) 130kW/400Nm*self-made chip - 200kW/540Nm* ---EGR-OFF---