Stránka 1 z 1
O2 1.9TDi BXE
Napsal: 01 kvě 2025, 10:09
od matesovce
Ahoj všem,
nějakou dobu řeším ve své ekovraždě

problém s nouzákem. Jakmile jedu po dálnici 130 do kopce, tak někdy spadne do nouze, někdy ne. Je to víceméně loterie. Jak auto chcípnu a nastartuju, auto začne táhnout.
Nedávno jsem tomu nechával od jednoho maníka přidávat pár koníků. Radil mi, ať vyměním díl 6Q0906625 Blok magnetického ventilu, při chcípnutí mi to sténalo

a že se možná tím vyřeší i ten nouzák. Říkal že tam v jednotce bylo prapodivně vypnutý EGR (zaslepený už byl) a celkově ten chip co tam už byl, co jsem to auto koupil, byl divnej. Udělal to tedy podle sebe a auto dostalo druhý život. I přes to občas padlo do nouze, ale ne tak často. Pak jsem vyměnil i ten zmiňovaný díl a auto dostalo třetí život, odezva turba byla o něco lepší a hlavně už to nesténalo. Ale stále mi to sem tam padne do nouze. Taky jsem si teď všiml, že mi odněkud při vyšších otáčkách, nejlíp to slyším když jedu třeba kolem aut nebo u zdi, jde takový podivný syčení, pískání a turbo to není.
Omlouvám se pokud se tenhle problém řešil, snažil jsem se hledat a nenašel jsem nikoho, kdo by měl podobný příznaky.

Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 01 kvě 2025, 12:04
od tiguan2
Prvně máš vyřešit problém z nouzí a pak to čipovat.
Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 01 kvě 2025, 13:37
od p.s.
Klasika drhne ti regulace turba vyndat rozebrat vyčistit podložit a lítaš
Někde tu je velké téma co čim a jak
Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 01 kvě 2025, 20:14
od cin
Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 02 kvě 2025, 07:18
od martinsidlo
Vymeň baňku na turbu,je zarezla. Cena do 2tis.
Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 02 kvě 2025, 14:21
od passion
Pre istotu načíaj chybu, prečo to padá, bude uložená v pamäti chýb. Môže to robiť aj prasknutá hadica od turba, vtedy nesedí tlak s váhou a padne to - vlastná skúsenosť, možno aj preto počuje ten sykot.
Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 02 kvě 2025, 17:44
od Tomas.cz
Taky sázím na únik tlaku, třeba povyskočený bajonet hned za turbem.
Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 03 kvě 2025, 06:57
od matesovce
Děkuji všem za rady, nejspíš to bude děravá hadice, ale projdu všechny možnosti
A kdyby to bylo turbem, tak tím zabiju dvě mouchy jednou ranou
passion píše: ↑02 kvě 2025, 14:21
Pre istotu načíaj chybu, prečo to padá, bude uložená v pamäti chýb. Môže to robiť aj prasknutá hadica od turba, vtedy nesedí tlak s váhou a padne to - vlastná skúsenosť, možno aj preto počuje ten sykot.
Chybu mi ten maník diagnostikoval, blbec že jsem si to nevyfotil.

Bylo to něco takovýho že Podtlak mimo meze, byly tam v klolik otáčkách a v jaký rychlosti to spadlo do nouze.
Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 03 kvě 2025, 08:06
od passion
Ak je to tak, tak to bude regulácia ako píšu vyššie. Nie podtlak, ale tlak. Deravú hadicu ti rovno napíše ako netesnosť/únik v sacom potrubí.
Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 05 kvě 2025, 12:47
od matesovce
To bude asi tím, no stejně tam budu dávat nový turbo. Do toho rovnou prohlédnu všechny hadice.

Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 24 črc 2025, 06:52
od matesovce
Tak tohle je zajímavý, turbo kdysi někdo měnil, je bez vůle a variabilita chodí hezky bez zádrhelu a baňku jsem vyměnil, nejspíš zbytečně, ale stála mě nová pár stovek. Rovnou jsem ho i příležitostně vyčistil čističem na turba a nechal vyschnout. Nicméně při sundávání škrt. klapky, EGR a výfukových svodů jsem si všiml, že šrouby byly nedotažené, že bych je nejspíš rukou povolil. Taky ta hadice, která vede do sacích svodů před EGR ventilem a klapkou, byla v hrdle obmotána teflonovou nití, aby utěsnil kousek ukouslého těsnění. Pak i samotné těsnění na klapce a EGRu bylo jako šutr. A to těsnění co je mezi výfukem turba a katíkem, tak to bylo vypálený, taky samozřejmě foukalo.
No všechna potřebná těsnění, koleno (vedoucí z turba do IC - neseděla) a hadice se vyměnila (asi dohromady 5 hadic, pač to nějakej idiot provrtal samořezkama). Je tam cítit mnohem lepší zátah, hezky zespoda a ne jako předtím, že zatáhlo od cca 3tis. ot. Bohužel není všemu konec. Celou dobu mě doprovází takový pískání, jakoby někde fičel vzduch. Auto bylo do té doby schopný spadnout do nouze ve 120 na absolutní rovině, teď drží krásně 130 a nic. Jenže pokud bych chtěl přidat, třeba 140 a víc, do té nouze stejně spadne. Mohl by to být Intercooler? Koukal jsem na něj, ale nedemontoval jsem ho, jenom jsem koukal po mastných flecích ale nikde nic. Nemůže být jenom plný oleje? Předem díky za odpověď.

Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 24 črc 2025, 09:25
od Pája 19
Teď může být důvod pádu do nouzáku jinej než před tím. Chce to diagnostiku. Nejlíp log za jízdy s pádem do nouze.
Re: O2 1.9TDi BXE
Napsal: 24 črc 2025, 11:29
od matesovce
Dobře, naloguju a pošlu sem.
