1.2TSI CJZC nestabilná kompresia
Napsal: 20 črc 2025, 17:29
Zdravím vas
rieším problem s motorom 1.2TSI CJZC 66kw r.v 2015 108 000km v aute VW Polo
Je to take "paranormal activity" alebo "aktyx" keby som to mal nazvať...auto prišlo z IT s tým ze motor vraj nejde ako ma,neštartuje..v aute bola prazdna nadrž aj ked palivomer ukazoval štvrt nadrze,samozrejme dolial som benzin auto naštartuje a funguje no po 2minutach začne na volnobeh motor vynechavať a triasť,vyskoci zavada motora EPC / Check engine,diagnostika ukazuej vypadok horenia vo valci 1 a 2...tu nastáva ten problem
Auto ma kompresie ake chce, meranie za studena ukazuje kompresie prve 3 6 6 6 (poradie od 1 po 4) , o minutu zopakujem meranie znova a zrazu je všade kompresia 12 12 12 12
nasledne meranie o 3minuty ukazuje kompresiu napriklad už 6 8 8 8 ,totalne nezmysel,merak mam dobry a funkčny,testoval som snim vela motorov,tento motor TSI si teda robi kompresiu aku chce a nechapem ako je to možne...zhodil som veko ventilov aj s vačkamy,zdvihatka aj vahadla/koniky su uplne v poriadku,motor čisty nema žiadny karbon ani bordel v sebe, hydroštely su pevne a tvrde..včera som 2x meral kompresiu za sebou a zase mal všetky tlaky nad 10barov,dnes som sa vozil na aute tak za studena všetko fajn,ked sa zohrial zase začal vynechavat na volnobeh,počas jazdy motor ide dobre,netrha,nedymi,ziadna chyba motora,az ked spomalim tak počas zleho volnobehu vyskoci zavada EPC a Check engine.
Rozvody su nastavene dobre a presne podla pripravkov.
Taktiez počut nejaky klepot/hrkot ak vytočim motor na cca 2000ot. zo strany rozvodov,počuval som so stetoskopom vrch motora a zvuk sa mi zda že ide od vačky na ktorej je aj VVT nastavovanie,vraj tento typ motora mal problem s nastavovanim vačky/kolesom ale nikto mi nevie povedat či to može sposobovat takuto stratu kompresie..
Vie niekto poradit na čo pozriet a skontrolovat? nechce sa mi menit motor ak tento realne je v poriadku a bude tam chyba napriklad v ozubenom hydro kolese alebo niečom inom..
Ďakujem
rieším problem s motorom 1.2TSI CJZC 66kw r.v 2015 108 000km v aute VW Polo
Je to take "paranormal activity" alebo "aktyx" keby som to mal nazvať...auto prišlo z IT s tým ze motor vraj nejde ako ma,neštartuje..v aute bola prazdna nadrž aj ked palivomer ukazoval štvrt nadrze,samozrejme dolial som benzin auto naštartuje a funguje no po 2minutach začne na volnobeh motor vynechavať a triasť,vyskoci zavada motora EPC / Check engine,diagnostika ukazuej vypadok horenia vo valci 1 a 2...tu nastáva ten problem
Auto ma kompresie ake chce, meranie za studena ukazuje kompresie prve 3 6 6 6 (poradie od 1 po 4) , o minutu zopakujem meranie znova a zrazu je všade kompresia 12 12 12 12

Rozvody su nastavene dobre a presne podla pripravkov.
Taktiez počut nejaky klepot/hrkot ak vytočim motor na cca 2000ot. zo strany rozvodov,počuval som so stetoskopom vrch motora a zvuk sa mi zda že ide od vačky na ktorej je aj VVT nastavovanie,vraj tento typ motora mal problem s nastavovanim vačky/kolesom ale nikto mi nevie povedat či to može sposobovat takuto stratu kompresie..
Vie niekto poradit na čo pozriet a skontrolovat? nechce sa mi menit motor ak tento realne je v poriadku a bude tam chyba napriklad v ozubenom hydro kolese alebo niečom inom..
Ďakujem