Stránka 1 z 1

1.2TSI CJZC nestabilná kompresia

Napsal: 20 črc 2025, 17:29
od mr.marco
Zdravím vas

rieším problem s motorom 1.2TSI CJZC 66kw r.v 2015 108 000km v aute VW Polo
Je to take "paranormal activity" alebo "aktyx" keby som to mal nazvať...auto prišlo z IT s tým ze motor vraj nejde ako ma,neštartuje..v aute bola prazdna nadrž aj ked palivomer ukazoval štvrt nadrze,samozrejme dolial som benzin auto naštartuje a funguje no po 2minutach začne na volnobeh motor vynechavať a triasť,vyskoci zavada motora EPC / Check engine,diagnostika ukazuej vypadok horenia vo valci 1 a 2...tu nastáva ten problem

Auto ma kompresie ake chce, meranie za studena ukazuje kompresie prve 3 6 6 6 (poradie od 1 po 4) , o minutu zopakujem meranie znova a zrazu je všade kompresia 12 12 12 12 :? nasledne meranie o 3minuty ukazuje kompresiu napriklad už 6 8 8 8 ,totalne nezmysel,merak mam dobry a funkčny,testoval som snim vela motorov,tento motor TSI si teda robi kompresiu aku chce a nechapem ako je to možne...zhodil som veko ventilov aj s vačkamy,zdvihatka aj vahadla/koniky su uplne v poriadku,motor čisty nema žiadny karbon ani bordel v sebe, hydroštely su pevne a tvrde..včera som 2x meral kompresiu za sebou a zase mal všetky tlaky nad 10barov,dnes som sa vozil na aute tak za studena všetko fajn,ked sa zohrial zase začal vynechavat na volnobeh,počas jazdy motor ide dobre,netrha,nedymi,ziadna chyba motora,az ked spomalim tak počas zleho volnobehu vyskoci zavada EPC a Check engine.

Rozvody su nastavene dobre a presne podla pripravkov.

Taktiez počut nejaky klepot/hrkot ak vytočim motor na cca 2000ot. zo strany rozvodov,počuval som so stetoskopom vrch motora a zvuk sa mi zda že ide od vačky na ktorej je aj VVT nastavovanie,vraj tento typ motora mal problem s nastavovanim vačky/kolesom ale nikto mi nevie povedat či to može sposobovat takuto stratu kompresie..

Vie niekto poradit na čo pozriet a skontrolovat? nechce sa mi menit motor ak tento realne je v poriadku a bude tam chyba napriklad v ozubenom hydro kolese alebo niečom inom..

Ďakujem

Re: 1.2TSI CJZC nestabilná kompresia

Napsal: 20 črc 2025, 20:23
od martinsidlo
Na 1 valci se asi zadiraji ventily.

Re: 1.2TSI CJZC nestabilná kompresia

Napsal: 20 črc 2025, 20:44
od Pája 19
Kdyby si nastavovač vačky dělal, co chce, tak by v paměti závad byla chyba synchronizace vačka/klika.
Každopádně posunutá vačka může mít na hodnotu komprese vliv.
Měříš komprese vždy od prvního válce? Že by při prvním měření nebyl naplněnej hydronapínák rozvodů.
Není vytahanej řetěz?

Výpadok horenia za tepla mi dělali svíčky/kabely ke svíčkám. Nový NGK svíčky nepomohly, musel jsem jít do Škodovky pro origo...

Re: 1.2TSI CJZC nestabilná kompresia

Napsal: 20 črc 2025, 23:00
od Tomas.cz
Tady je řemen.

Re: 1.2TSI CJZC nestabilná kompresia

Napsal: 21 črc 2025, 09:23
od Pája 19
2015 a už řemínek? Sakra to to letí... Jak je tady šponovanej? Taky tlakem oleje?

Re: 1.2TSI CJZC nestabilná kompresia

Napsal: 21 črc 2025, 10:17
od Tomas6
Normálně kladkou. Zkus změřit tlak oleje jestli to nehapruje a nezůstávají pootevřené ventily.

Re: 1.2TSI CJZC nestabilná kompresia

Napsal: 21 črc 2025, 14:26
od slovacek.milos
co píše martinšidlo

samrdané kanály v hlavě a ventily,, sdělat hlavu nechat udělat nebo si udělej, pak jen kvalitní palivo slovnaft + vif a výměna oleje každý rok,

pokud se sím nechceš jebat tak trojku vody do toho deci čističe motorů starline, hadičku a jehlu na odběr krve a dej to sežrat sáním motoru litr až dva na sto

de to i čistič na klapky sdělat sání a stříkat do hlavy, postartovat, může se ale uvolnit větší kus a chytnout se v sedle a máš po kompresi trvale což se mi stalo

Re: 1.2TSI CJZC nestabilná kompresia

Napsal: 21 črc 2025, 16:40
od mr.marco
Diky moc za všetky informacie a rady.

Motor je samozrejme remen,nie retaz,skúsim ešte odmerať tlak oleja aky ide do hlavy motora.Volal som aj s panom ktory repasuje hlavy a vravel ze s takouto zavadou sa nestretol no mam spravit test a naliat kusok oleja do valca a spravit test kompresie..ak bude drzat tlak tak zrejme su vadne krúžky,ak bude stale kompresia skakat tak to bude hlava a ine diely, tieto auta mali zvolavaciu akciu na tie hydrokolečka kde bol problem ze sa povolili šruby a sa to rozpadlo..na mojom šruby drzia ale kto vie čo je vo vnutri,ešte chcem pozriet s endoskopickou kamerou do valca alebo prípadne na ventily v akom su stave,hlavu si viem dat dole ale pokial v tom nebude chyba tak je ju zbytočne demontovať.

Ak pridem na nejake nove info tak určite sem napišem kam som sa dostal a na čo som prišiel.