Stránka 1 z 1

VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 06:12
od kubenec
Zdravím, mám Sharana v popisu, poslední dobou si všímám, teda stalo se to v červnu při jiízdě do Chomutovského kopce na Sv.Šebestián, tam jsem si toho všiml poprvé a začal to sledovat.
V plně obsazeném autě(4 dospělé osoby a zavazadla) na 6ku. ztratil tah, občas se zahoupal a začal ubírat, při podřazení na 5ku stále ubíral a pak spadl do nouze.
Těd to co to sleduju, tak to udělá pouze při vědomném ubrání z plného plynu a opětovném přidání, v Chomutově už potom nebyl.

Na motoru se prohlédlo celé podtlakové vedení, včetně měření na podtlakové vyrovnavací nádobce(-25 inHg / -0,84 bar)
Nový ventil N75 (starý sice fungoval, ale nedržel podtlak ani při ucpaných vývodech), nový zpětný ventilek na vstupním podtlaku (starý propouštěl oběma směry), regulace jde rukou.

Jinak turbo tam je cca od roku 04/2020(cca tedy 60tkm)po celkové repasy, žadné čištění regulace, ale vše nové ve strém obalu. Westgate drží podtlak, měřil jsem to sice asi jenom 5min.,ale nepoklesl.

Běžná jizda je sice po Praze a okolí, ale když vyjedu na dálnici, tak dostane napít.

V příloze zasílám dnešní 3 logy.
Logy jsou označeny
Les na 3 - jízda na 3ku do prudkého kopce s přestávkou a za zatáčkou potom zase plný plyn už do mírnějšího kopečku.
Les na 4 - jízda na 4 do normálního kopce a něm asi 3 krátké rovné useky.
Dálnice na 5 - jízda po dálnici na 5 do kopce, potom pauza a zase pokráčování do jiného kopce s přeřazením na 6. Nakonci ubrání a plné přidání a nouze.

Už nevím jak dál a s..e mě to. Může prosím někdo poradit.
Díky :thankyou:

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 06:31
od slovacek.milos
v paměti závad po nouzi máš co ? na co si motor stěžuje?

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 06:41
od kubenec
Jasně, omlouvám se,
je tam chyba 17965 - regulace plnícího tlaku - mez regulace překročena.

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 07:10
od slovacek.milos
a co stím chceš dělat? nejezdi stím jak hovado a podřad si, zejména s ohledem na kopec a kolik lidé vezeš, staráš se o stav valivého odporu? nafoukané pneumatiky, brzdy přibrzdují, pak můžeš měnit turbo nebo ventil, zkrátit táho z bandy do přepouštěcího ventilu, navštívit čipaře, kup si sportáka,

s autem se spravidla jezdí tak že se dupe na spojku, šlape na brzdy a na plyn se vyvíjí tlak, pokud tomu dupeš furt plný kotel tak to zvýšený tlak v turbu za určitou dobu netoleruje řj motoru

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 07:46
od kubenec
Asi si nerozumíme a proto není potřeba ironie!
Ja jezdím normálně, žádna brzda plyn. to co popisuju je testovací režim. Běžně jezdím po Praze a sám. 2x do měsíce na chatu do Berouna po dálnici, tam dostane napít ve stylu, že jedu okolo 130-140 na 6ku a to jsou otáčky někdě okolo 2500. A zde právě nástáva problém, protože když jedem všichni, tak nás je 5 a jet po dálnici v 5-ti 130-140 do kopce není přeci sportovní jízda a když podřadím, jak radíš, tak se stane co popisuju.

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 08:25
od slovacek.milos
zkrat tyčku z bandy k turbu o jednu otáčku, nebo máš zadrbaný N75 a nepřisává už atmosférický vzduch, asi jen správně nechápu co si představuješ pod pojmem dát motoru napít, to je vlastně přišlánout trochu plyn nebo ulehčit motoru přeřazením,

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 08:30
od kubenec
Psal jsem už na začátku, že N75 a zpětný ventilek na přívodu je novej. N75 sice fungovala, ale nedržela podtlak a táhla vzduch všude a ventilek byl proraženej.
Dát mu napít myslím, jet delší dobu na dálnici v otáčkách okolo 2500-3000, aby došlo k lepšímu spalování a jak se říka k vymetení pavouků.

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 08:33
od slovacek.milos
novej být může, máš prověřeno že přisává atmosféru? nemáš tam filtřík nebo ucpanou hadičku??

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 08:36
od kubenec
Filtr je taky novej. hadice taky měměný a při testu akčních členů se táhlo hybe v režimu cvakání. zajíždí a vyjíždí.

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 11:00
od slovacek.milos
zjisti jestli čidlo tlaku odpovídá za klidu cca 1 atm,

přefukuje ti turbo, témat tu máš mraky, označ pošteluj táhlo nebo si vyber z předešlých témat

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 11:25
od kubenec
Jj, čidlo je OK. Bez motoru ukazuje cca 976 mBar. S tím už jsem si jednou užil, když auto nejelo, chybu nehlásilo. Potom jsem si všiml, že čidlo ukazuje 1670mBar pořád. Po výměně Ok

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 11:28
od slovacek.milos
když tam dáš to staré tak ti to do nouze určitě padat nebude a potahne jak drak co?

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 11:33
od kubenec
To staré už je někde...To je záležitost cca 10let.

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 27 črc 2025, 16:13
od slovacek.milos
čip máš?

Re: VW Sharan 2002 1,9 TDi 85kW AUY 363.xxxkm - problém - motor na 5ku nebo 6ku občas padne do nouze

Napsal: 28 črc 2025, 09:05
od kubenec
Podle vseho ne. Ja osobne ho nedelal a puvodne bylo auto z Reichu.