Audi A3 lambda sonda

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1309
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Audi A3 lambda sonda

Příspěvek od kaad »

U Audi A3 motor BMN r.v. 2007 svítí kontrolka motoru. Diagnostika píše chybu P0130 lambda sonda 1 chyba v el. obvodu. Chci zkontrolovat vedení mezi lambdou a ŘJ. Nevíte někdo čísla pinů na ŘJ? Po přinstalaci počítače nemám ještě nainstalovanou Elsu, takže nemůžu zobrazit schéma. Díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Caroobbs

Re: Audi A3 lambda sonda

Příspěvek od Caroobbs »

Zkontroloval jsi, jestli má Audi A3 dobré ukostření u lambda sondy? Špatné ukostření často způsobí chybu P0130 i když je sonda v pořádku.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1309
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: Audi A3 lambda sonda

Příspěvek od kaad »

Máš na mysli ukostření v konektoru? Na lambdě je 6ti pinový konektor, ale vodičů je 5. Konekktor na svazku je rovněž 6ti zdířkový a vodičů je 6. Nevím to určitě, ale tři by měly jít k ŘJ, zatím ovšem nevím čísla pinů jeden je kostra a jeden +. Pokud zapnu klíček v konektoru na svazku mám 12,48V na zdířce, která jde na slepý pin v konektoru lambdy. Všechno by bylo jednoduché kdybych měl schéma zapojení té lambdy. Jenže udělal jsem někde kopanec při znovu instalaci Elsy a blbne mi to takž nemůžu čumnout na schéma. Měřím a zjišťuji kam který vodič vede a to je zdlouhavé. Na tu kostru se určitě mrknu. Dík za tip.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 943
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Re: Audi A3 lambda sonda

Příspěvek od passion »

Debatuješ s UI.
Z Elsy len takto:
Lambda BMN A3b.pdf
(318.96 KiB) Staženo 20 x
Nejak mi z ničoho nič začala blbnúť tlač v else. Tlačí len zväčšenú polovicu schémy. A je jedno na akú tlačiareň. Aj do súboru PDF. Dokonca aj keď dám skopírovať obrázok schémy do skicára. Ak dám náhľad tlače, tam je to OK. Neviete niekto čím to je?
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1309
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: Audi A3 lambda sonda

Příspěvek od kaad »

Díky moc, alespoň něco. Projdu to podle toho a uvidím. To máš ještě dobré. Elsa ti alespoň fachčí ikdyž chybně tiskne. Mi teď nemaká vůbec. Po přeinstalaci počítače jsem ji musel znovu nahrát, ale něco jsem posral, takže momentálně jsem bez ní. Tak ještě jednou díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1309
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: Audi A3 lambda sonda

Příspěvek od kaad »

Tak jsem to dnes proměřil. Všechny vodiče od lambdy k ŘJ jsou OK. Jen jedno je mi divné. Jak už jsem napsal zdířkový konektor ze svazku má 6 zdířek a všechny jsou obsazené. Konektor lambdy má sice 6 pinů, ale jen pět vodičů. Podle schéma jde modročervený vodič přes spínačku a pojistku F21 na lambdu a mělo by ním jít napětí na vyhřívací tělísko. Jenže V konektoru lambdy je tento pin slepý, takže napětí jde pouze do konektoru na zdířku č. 6, ale již nepokračuje dál. S šestivodičovou lambdou jsem se teda jěště nesetkal většinou čtyř nebo pěti. Každopádně v Autokely mají pro můj motor v nabídce pouze pětivodičové senzory. Chéma jsem několikrát procházel a fakt je to tak, jak píšu. Lambda by měla mít šest vodičů podle toho schéma. Nevím, tak buď už mi z té práce jebe nebo mám auto nějaký speciál. (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1309
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: Audi A3 lambda sonda

Příspěvek od kaad »

Vyřešeno. Nedalo mi to hrábl jsem do krabice v které mám asi 50 kusů lambda sond (použitých po výměně) našel jsem tam kousek se stejným konektorem namontoval jsem ji místo téhle ,,nové" a světe div se ono to fachčí. Zatímco ta nová po vymazání a startu ihned vyhodila chybu tahle ani po zkušební jízdě nevykazuje onu chybu P0130. Ta co fachčí je NGK Japan ta nová je Bosch pravděpodobně vyrobená někde v Indii nějakým dementem, který jezdí ve dne po poli s kravama a v noci si jde přivydělat do továrny. A já se pak můžu posrat a 12 hodin lítat kolem koska kovu. Ono to takhle zní jednoduše a řeknete třeba, že jsem ji měl vyměnit hned. Jenže já ji vyměnil a naivně jsem počítal s tím, že ten nový díl bude fungovat. No, jak vidím budu muset i nové díly pětkrát prohlédnout než je namontuju.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33877
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Audi A3 lambda sonda

Příspěvek od slovacek.milos »

já tomu nerozumím ale co vím tak ta pětipinová je planeární širokopásmová a tam je to jinak než u normální sondy čtyřpinové, kdyby k tomu ještě někdo připsal kdo tomu rozumí nebo vygugluje nebylo by to špatné, obyčejná je jasná bíle jsou vyhřívání a černý a šedý je napatí a signál
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20395
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Audi A3 lambda sonda

Příspěvek od roman1648 »

S těmi díly je to čím dál horší, třeba EGRy a váhy vzduch se nám tam kupí jak houby po dešti, nic nefunguje, teď třeba i zadní náboje s ložisky na celkem nový Spacetourer, když pominu tu zprdele práci s výměnou, asi špatný magnetický terče, auto si dělá co chce, samo přidává,dobržďuje, svítí na palubce kde co....náboj v originále 18tis.... (wallbash)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“