Pěkně prosím ... jak funguje syncro na G3 variant TDI r.v.97
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Pěkně prosím ... jak funguje syncro na G3 variant TDI r.v.97
čest,zkoušel jsem hledat však nic jsem nenašel.tatík má toto vozítko a menil zadní diferák.je na něm nějaké čidlo a nevím jaké.něčemu rozumím však přesně nevím., zda je to stálý pohon či to má haldex či jak.pokud má někdo chut a čas,at mi napíše.díky
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
YAMAHA YZ 450 F
díky, hlavně mi šlo o činnost celého mechanismu.kardan se tedy celou dobu točí až po zadní diferák a při prokluzu se v zadním diferáku sepne vizkospojka a je to spojené 4*4.pochopil jsem dobře?otázkou taky zůstává,co je to za čidlo na tom diferáku-či co to vůbec je.omlouvám se všem, moje auto to není a knihu si koupit nechtějí a já mám shánět info.
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
YAMAHA YZ 450 F
takže zhruba..: g2, g3, některé passaty používají stejný systém - diferák + visco spojka. ve visco spojce jsou lamely v olejové lázni, které se sepnou při rozdílných rychlostech otáčení kol přední a zadní nápravy. to "čidlo" na diferáku je elektropneumatický ventil, který je tam proto, aby ti to jelo i dozadu na čtyři kola. vede tam hadička podtlaku a pár drátků ze spínače zpátečky.
vylepšená visco je haldex. je to v podstatě to samé, jen elektronicky ovládané. u haldexu 1.gen spínají kola při prokluzu (natočení) kol o 45°.
vylepšená visco je haldex. je to v podstatě to samé, jen elektronicky ovládané. u haldexu 1.gen spínají kola při prokluzu (natočení) kol o 45°.
výborně, myslím, že je to plně dostačující odpověd.otec totiž zjistil,že mu tam něco "cvakne" - za jízdy a začne to dost hučet pak to někdy cvakne zase a je ticho.jsem mu říkal, ať mu píchne smrtící injekci ale on jej chce léčit
) tak se mu snažím pomoct. díky za příspěvky

SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
YAMAHA YZ 450 F
Trochu bych doplnil, synchro měl pašík do 4, pašík 5 a 5,5 má torsen a 6 má Haldex. Synchro spojka funguje na principu fyzikálním - viskozita speciálního oleje mezi lamelami se při jejich pootočení prudce zvýší a spojka pohání zadní nápravu - je zřejmé že přenesený výkon bude teoreticky do 50%. Výhodou je absence elektroniky a 100%ní spolehlivost.
Haldex - lamely se spojují tlakem oleje z čerpadla, je to ovládáno z ŘJ. Výhodou je přenos teoreticky 100% výkonu na zadek (podle generace), plynulejší připojení zadku. Nevýhodou je vyšší poruchovost, výměna olejů, filtrů a přece jen jsou to čidla, elektronika a dvě čerpadla, synchro je spolehlivější, Haldex je o něco účinější.
"Čidlo" na diferáku u synchra je elektromagnetický ventil, při zařazení spátečky sepne podtlak a tím by měly být zasunuty čudle v diferáku do volnoběžky a mělo by to čtyřkolkovat i na zpátečku - já to mám polámané, musím vyměnit přívod podtlaku.
Navíc u některých G2 rally byl zadní diferák samosvorný, viděl jsem ho rozebraný a myslel jsem že je to tak u každého synchra, není.
Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l). Tam, kde okta s el uzávěrou nebyla schopná se rozjet, G3 synchro bylo bez problémů - majitel vztekle kopal do auta a naznal že půjde z domu - bylo to na horách ledovatá cesta do kopce.... Auto mělo 14 dní a v servisu ho ukecali, že haldex ani moc potřeba není, že stačí ASR
že je to stejný....
Haldex - lamely se spojují tlakem oleje z čerpadla, je to ovládáno z ŘJ. Výhodou je přenos teoreticky 100% výkonu na zadek (podle generace), plynulejší připojení zadku. Nevýhodou je vyšší poruchovost, výměna olejů, filtrů a přece jen jsou to čidla, elektronika a dvě čerpadla, synchro je spolehlivější, Haldex je o něco účinější.
"Čidlo" na diferáku u synchra je elektromagnetický ventil, při zařazení spátečky sepne podtlak a tím by měly být zasunuty čudle v diferáku do volnoběžky a mělo by to čtyřkolkovat i na zpátečku - já to mám polámané, musím vyměnit přívod podtlaku.
Navíc u některých G2 rally byl zadní diferák samosvorný, viděl jsem ho rozebraný a myslel jsem že je to tak u každého synchra, není.
Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l). Tam, kde okta s el uzávěrou nebyla schopná se rozjet, G3 synchro bylo bez problémů - majitel vztekle kopal do auta a naznal že půjde z domu - bylo to na horách ledovatá cesta do kopce.... Auto mělo 14 dní a v servisu ho ukecali, že haldex ani moc potřeba není, že stačí ASR

G3 Variant synchro
Díky moc.............. jsem nadšenbobG3 píše:Trochu bych doplnil, synchro měl pašík do 4, pašík 5 a 5,5 má torsen a 6 má Haldex. Synchro spojka funguje na principu fyzikálním - viskozita speciálního oleje mezi lamelami se při jejich pootočení prudce zvýší a spojka pohání zadní nápravu - je zřejmé že přenesený výkon bude teoreticky do 50%. Výhodou je absence elektroniky a 100%ní spolehlivost.
Haldex - lamely se spojují tlakem oleje z čerpadla, je to ovládáno z ŘJ. Výhodou je přenos teoreticky 100% výkonu na zadek (podle generace), plynulejší připojení zadku. Nevýhodou je vyšší poruchovost, výměna olejů, filtrů a přece jen jsou to čidla, elektronika a dvě čerpadla, synchro je spolehlivější, Haldex je o něco účinější.
"Čidlo" na diferáku u synchra je elektromagnetický ventil, při zařazení spátečky sepne podtlak a tím by měly být zasunuty čudle v diferáku do volnoběžky a mělo by to čtyřkolkovat i na zpátečku - já to mám polámané, musím vyměnit přívod podtlaku.
Navíc u některých G2 rally byl zadní diferák samosvorný, viděl jsem ho rozebraný a myslel jsem že je to tak u každého synchra, není.
Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l). Tam, kde okta s el uzávěrou nebyla schopná se rozjet, G3 synchro bylo bez problémů - majitel vztekle kopal do auta a naznal že půjde z domu - bylo to na horách ledovatá cesta do kopce.... Auto mělo 14 dní a v servisu ho ukecali, že haldex ani moc potřeba není, že stačí ASRže je to stejný....

SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
YAMAHA YZ 450 F
- patrik.kloucek
- Aktivista
- Příspěvky: 2068
- Registrován: 22 pro 2006, 20:58
- Bydliště: Hradec Kralove
Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l).
jak poznam co v passatu mam???haldex nebo torsen?ta spotreba 1.5l navic me docela desi..to fakt takovej rozdil mezi nimi.?
mam rv 99 model.rok 2000 a oznaceni je 4motion
jak poznam co v passatu mam???haldex nebo torsen?ta spotreba 1.5l navic me docela desi..to fakt takovej rozdil mezi nimi.?
mam rv 99 model.rok 2000 a oznaceni je 4motion

torsen,platforma 3b má vždy torsen,viš co když si koupíš opici musíš mít i na banánypatrik.kloucek píše:Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l).
jak poznam co v passatu mam???haldex nebo torsen?ta spotreba 1.5l navic me docela desi..to fakt takovej rozdil mezi nimi.?
mam rv 99 model.rok 2000 a oznaceni je 4motion

Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
- patrik.kloucek
- Aktivista
- Příspěvky: 2068
- Registrován: 22 pro 2006, 20:58
- Bydliště: Hradec Kralove
tady nejde o banany...jen me prekvapilo ze to bere o 1.5litru vic.....vsude se udava ten pullitr...coz je v poho.o kolik ze ti to bere vic nez predohrab???váha píše:torsen,platforma 3b má vždy torsen,viš co když si koupíš opici musíš mít i na banánypatrik.kloucek píše:Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l).
jak poznam co v passatu mam???haldex nebo torsen?ta spotreba 1.5l navic me docela desi..to fakt takovej rozdil mezi nimi.?
mam rv 99 model.rok 2000 a oznaceni je 4motionjá mám spotřebu vyšší cca o litru než u starého passata
se starým passatem(motor AHU 66kw)sem jezdil cca průměr kolem 6litru,s timhle(AFN 81kw syncro/4motion) jezdím kolem sedmi,teď mezi svátky když jezdím jen couračky tak to bude vícpatrik.kloucek píše:tady nejde o banany...jen me prekvapilo ze to bere o 1.5litru vic.....vsude se udava ten pullitr...coz je v poho.o kolik ze ti to bere vic nez predohrab???váha píše:torsen,platforma 3b má vždy torsen,viš co když si koupíš opici musíš mít i na banánypatrik.kloucek píše:Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l).
jak poznam co v passatu mam???haldex nebo torsen?ta spotreba 1.5l navic me docela desi..to fakt takovej rozdil mezi nimi.?
mam rv 99 model.rok 2000 a oznaceni je 4motionjá mám spotřebu vyšší cca o litru než u starého passata
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel