Stránka 1 z 2
Pěkně prosím ... jak funguje syncro na G3 variant TDI r.v.97
Napsal: 24 pro 2007, 22:02
od Jaroušek
čest,zkoušel jsem hledat však nic jsem nenašel.tatík má toto vozítko a menil zadní diferák.je na něm nějaké čidlo a nevím jaké.něčemu rozumím však přesně nevím., zda je to stálý pohon či to má haldex či jak.pokud má někdo chut a čas,at mi napíše.díky
Napsal: 24 pro 2007, 22:22
od Thopr
Haldex to není....

Napsal: 24 pro 2007, 22:46
od pajda
Pokud se nepletu,tak je to přes viskospojku.Jako na GII.
Napsal: 25 pro 2007, 07:58
od Jaroušek
díky, hlavně mi šlo o činnost celého mechanismu.kardan se tedy celou dobu točí až po zadní diferák a při prokluzu se v zadním diferáku sepne vizkospojka a je to spojené 4*4.pochopil jsem dobře?otázkou taky zůstává,co je to za čidlo na tom diferáku-či co to vůbec je.omlouvám se všem, moje auto to není a knihu si koupit nechtějí a já mám shánět info.
Napsal: 25 pro 2007, 09:13
od grim
takže zhruba..: g2, g3, některé passaty používají stejný systém - diferák + visco spojka. ve visco spojce jsou lamely v olejové lázni, které se sepnou při rozdílných rychlostech otáčení kol přední a zadní nápravy. to "čidlo" na diferáku je elektropneumatický ventil, který je tam proto, aby ti to jelo i dozadu na čtyři kola. vede tam hadička podtlaku a pár drátků ze spínače zpátečky.
vylepšená visco je haldex. je to v podstatě to samé, jen elektronicky ovládané. u haldexu 1.gen spínají kola při prokluzu (natočení) kol o 45°.
Napsal: 25 pro 2007, 20:31
od Jaroušek
výborně, myslím, že je to plně dostačující odpověd.otec totiž zjistil,že mu tam něco "cvakne" - za jízdy a začne to dost hučet pak to někdy cvakne zase a je ticho.jsem mu říkal, ať mu píchne smrtící injekci ale on jej chce léčit

) tak se mu snažím pomoct. díky za příspěvky
Napsal: 26 pro 2007, 10:36
od bobG3
Trochu bych doplnil, synchro měl pašík do 4, pašík 5 a 5,5 má torsen a 6 má Haldex. Synchro spojka funguje na principu fyzikálním - viskozita speciálního oleje mezi lamelami se při jejich pootočení prudce zvýší a spojka pohání zadní nápravu - je zřejmé že přenesený výkon bude teoreticky do 50%. Výhodou je absence elektroniky a 100%ní spolehlivost.
Haldex - lamely se spojují tlakem oleje z čerpadla, je to ovládáno z ŘJ. Výhodou je přenos teoreticky 100% výkonu na zadek (podle generace), plynulejší připojení zadku. Nevýhodou je vyšší poruchovost, výměna olejů, filtrů a přece jen jsou to čidla, elektronika a dvě čerpadla, synchro je spolehlivější, Haldex je o něco účinější.
"Čidlo" na diferáku u synchra je elektromagnetický ventil, při zařazení spátečky sepne podtlak a tím by měly být zasunuty čudle v diferáku do volnoběžky a mělo by to čtyřkolkovat i na zpátečku - já to mám polámané, musím vyměnit přívod podtlaku.
Navíc u některých G2 rally byl zadní diferák samosvorný, viděl jsem ho rozebraný a myslel jsem že je to tak u každého synchra, není.
Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l). Tam, kde okta s el uzávěrou nebyla schopná se rozjet, G3 synchro bylo bez problémů - majitel vztekle kopal do auta a naznal že půjde z domu - bylo to na horách ledovatá cesta do kopce.... Auto mělo 14 dní a v servisu ho ukecali, že haldex ani moc potřeba není, že stačí ASR

že je to stejný....
Napsal: 26 pro 2007, 17:40
od Jaroušek
bobG3 píše:Trochu bych doplnil, synchro měl pašík do 4, pašík 5 a 5,5 má torsen a 6 má Haldex. Synchro spojka funguje na principu fyzikálním - viskozita speciálního oleje mezi lamelami se při jejich pootočení prudce zvýší a spojka pohání zadní nápravu - je zřejmé že přenesený výkon bude teoreticky do 50%. Výhodou je absence elektroniky a 100%ní spolehlivost.
Haldex - lamely se spojují tlakem oleje z čerpadla, je to ovládáno z ŘJ. Výhodou je přenos teoreticky 100% výkonu na zadek (podle generace), plynulejší připojení zadku. Nevýhodou je vyšší poruchovost, výměna olejů, filtrů a přece jen jsou to čidla, elektronika a dvě čerpadla, synchro je spolehlivější, Haldex je o něco účinější.
"Čidlo" na diferáku u synchra je elektromagnetický ventil, při zařazení spátečky sepne podtlak a tím by měly být zasunuty čudle v diferáku do volnoběžky a mělo by to čtyřkolkovat i na zpátečku - já to mám polámané, musím vyměnit přívod podtlaku.
Navíc u některých G2 rally byl zadní diferák samosvorný, viděl jsem ho rozebraný a myslel jsem že je to tak u každého synchra, není.
Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l). Tam, kde okta s el uzávěrou nebyla schopná se rozjet, G3 synchro bylo bez problémů - majitel vztekle kopal do auta a naznal že půjde z domu - bylo to na horách ledovatá cesta do kopce.... Auto mělo 14 dní a v servisu ho ukecali, že haldex ani moc potřeba není, že stačí ASR

že je to stejný....
Díky moc.............. jsem nadšen

Napsal: 26 pro 2007, 17:51
od Kornout
bobg3 správně, je fakt, že to sedělo hezky, kam se hrabe Octa.
Jinak komplet zadní náprava je na prodej i s funkční uzávěsou na zpátečku.
Jen se nepíše synchro, ale syncro

Napsal: 26 pro 2007, 22:11
od patrik.kloucek
Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l).
jak poznam co v passatu mam???haldex nebo torsen?ta spotreba 1.5l navic me docela desi..to fakt takovej rozdil mezi nimi.?
mam rv 99 model.rok 2000 a oznaceni je 4motion

Napsal: 26 pro 2007, 22:16
od váha
patrik.kloucek píše:Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l).
jak poznam co v passatu mam???haldex nebo torsen?ta spotreba 1.5l navic me docela desi..to fakt takovej rozdil mezi nimi.?
mam rv 99 model.rok 2000 a oznaceni je 4motion

torsen,platforma 3b má vždy torsen,viš co když si koupíš opici musíš mít i na banány

já mám spotřebu vyšší cca o litru než u starého passata
Napsal: 26 pro 2007, 22:56
od patrik.kloucek
váha píše:patrik.kloucek píše:Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l).
jak poznam co v passatu mam???haldex nebo torsen?ta spotreba 1.5l navic me docela desi..to fakt takovej rozdil mezi nimi.?
mam rv 99 model.rok 2000 a oznaceni je 4motion

torsen,platforma 3b má vždy torsen,viš co když si koupíš opici musíš mít i na banány

já mám spotřebu vyšší cca o litru než u starého passata
tady nejde o banany...jen me prekvapilo ze to bere o 1.5litru vic.....vsude se udava ten pullitr...coz je v poho.o kolik ze ti to bere vic nez predohrab???
Napsal: 27 pro 2007, 09:03
od váha
patrik.kloucek píše:váha píše:patrik.kloucek píše:Jinak jízdní vlastnosti jsou řekl bych - díky konstrukci zadní nápravy a jinému rozložení hmotnosti - lepší než u předohrabu, cenou je 0,5 l/100 km větší spotřeba (u torsenu 1,5l).
jak poznam co v passatu mam???haldex nebo torsen?ta spotreba 1.5l navic me docela desi..to fakt takovej rozdil mezi nimi.?
mam rv 99 model.rok 2000 a oznaceni je 4motion

torsen,platforma 3b má vždy torsen,viš co když si koupíš opici musíš mít i na banány

já mám spotřebu vyšší cca o litru než u starého passata
tady nejde o banany...jen me prekvapilo ze to bere o 1.5litru vic.....vsude se udava ten pullitr...coz je v poho.o kolik ze ti to bere vic nez predohrab???
se starým passatem(motor AHU 66kw)sem jezdil cca průměr kolem 6litru,s timhle(AFN 81kw syncro/4motion) jezdím kolem sedmi,teď mezi svátky když jezdím jen couračky tak to bude víc
Napsal: 27 pro 2007, 10:24
od Kornout
Já jezdil GIII variant syncro za 7l pořád, vstřiky 81kW, míň těžko, to auto je těžký, cca 1450kg, k tomu odpor zadního diferáku, rozvodky a přední rozvodky. I když to není v záběru, tak se to stejně pořád točí.
Napsal: 27 pro 2007, 12:48
od Tomas.cz
Stejně spotřeba 7 je pěkná, kamarád má Octu 1.8T 4x4 a ta nejde pod 10