Stránka 1 z 4
Z kopce bez kvaltu ?
Napsal: 01 led 2008, 18:13
od Tomášš
Mám dotaz:je pravda,že jízda bez kvaltu škodí naftovým motorům

Re: Z kopce bez kvaltu ?
Napsal: 01 led 2008, 18:24
od xxxmisko
Tomášš píše:Mám dotaz:je pravda,že jízda bez kvaltu škodí naftovým motorům

ako ktorým. Ale väčšine áno
Napsal: 01 led 2008, 18:40
od Jirass
Podle mě je to blbost, to pak vypínáš motor na každý křižovatce? Nic mě nenapadá, proč by to mělo vadit motoru. Jedině za studena nebo to málo dobíjí, ale jestli je tu nějakej odborník, kterej ví víc, rád se poučím.

Napsal: 01 led 2008, 20:24
od Kornout
Proč by jim to mělo vadit??? Jsou v režimu volnoběh.
Akorát u to trochu zavání dřívější dobou, kdy se takto snažily lidi šetřit, dnes je to blbost. TDI při brždění motorem nebere nic, na volnoběh ano.
Napsal: 01 led 2008, 20:49
od Huml
při brzdění motorem sice nebere nic, ale na volnoběh dál dojede

Napsal: 01 led 2008, 21:17
od Jirass
Huml píše:při brzdění motorem sice nebere nic, ale na volnoběh dál dojede

Svatá pravda.

Napsal: 01 led 2008, 22:09
od Marek77
Z kopce na kvaltu jednoznačně ANO.
Zaprvé - motor má nulovou spotřebu paliva
Zadruhé - motor nesrovnatelně lépe maže - olejové čerpadlo je mechanicky spojené s rotujícími částmi motoru, z čehož plyne, že čím rychleji se točí motor, tím rychleji se točí olejové čerpadlo. Tím dochází k vyššímu tlaku mazání.
Zatřetí - motor lépe chladí - podobně jako u mazání je čerpadlo chladiva ovládané motorem a vyšší otáčky čerpadla znamenají rychlejší oběh a lepší odvod tepla
Za další - pokud je vůz brzděn motorem, je nesrovnatelně lépe ovladatelný (což zejména v zimě je prioritní - otázka bezpečnosti).
Má to jistě i další výhody, ale tyto čtyři mi přijdou tak zásadní, že se tím otázka vysvětluje téměř jednoznačně.
Napsal: 01 led 2008, 22:26
od dodosvk
Marek77 píše:Z kopce na kvaltu jednoznaènì ANO.
Zaprvé - motor má nulovou spotøebu paliva
Zadruhé - motor nesrovnatelnì lépe maže - olejové èerpadlo je mechanicky spojené s rotujícími èástmi motoru, z èehož plyne, že èím rychleji se toèí motor, tím rychleji se toèí olejové èerpadlo. Tím dochází k vyššímu tlaku mazání.
Zatøetí - motor lépe chladí - podobnì jako u mazání je èerpadlo chladiva ovládané motorem a vyšší otáèky èerpadla znamenají rychlejší obìh a lepší odvod tepla
Za další - pokud je vùz brzdìn motorem, je nesrovnatelnì lépe ovladatelný (což zejména v zimì je prioritní - otázka bezpeènosti).
Má to jistì i další výhody, ale tyto ètyøi mi pøijdou tak zásadní, že se tím otázka vysvìtluje témìø jednoznaènì.
vyplati se to i u benzinech ???
Napsal: 01 led 2008, 22:27
od Marek77
Samozřejmě - to je u všech motorů stejné - všechny motory pracují naprosto shodně, bez ohledu na pohonné médium.
Napsal: 01 led 2008, 22:38
od 1pavel
Ještě záleží na tom jestli pod kopcem je křižovatka nebo rovinka .
Napsal: 01 led 2008, 22:38
od Jirass
To co jsi tu napsal, s tím souhlasím, ale jednalo se o škodlivém vlivu neutrálu na motor. Já si myslím, že jestli jedeš z kopce na neutrál cca 10s. tak to tomu motoru nijak neuškodí. Navíc když brzdíš motorem, zase musíš dříve zařadit a přidat plyn

Napsal: 02 led 2008, 00:39
od Marek77
Jirass píše:To co jsi tu napsal, s tím souhlasím, ale jednalo se o škodlivém vlivu neutrálu na motor. Já si myslím, že jestli jedeš z kopce na neutrál cca 10s. tak to tomu motoru nijak neuškodí. Navíc když brzdíš motorem, zase musíš dříve zařadit a přidat plyn

Především - když z kopce brzdím motorem, rozhodně nemusím dříve zařadit, protože zařazeno mám.............
Obecně platí, že volnoběh všem motorům škodí. Je to nejméně vhodný provozní režim každého motoru bez výjimky. Možná si řekneš, že deset sekund Tvému motoru nic neudělá, ale já si myslím něco jiného.
Z kopce zásadně nevyřazuji rychlost za žádných okolností a při dojíždění do křižovatky či k přejezdu si podřazuji a dobrzďuji motorem. Pozitivním důkazem tohoto jednání je například skutečnost, že mi brzdové destičky vydrží až třikrát déle než průměrnému řidiči (na služební Octavii mi měnili poprvé přední destičky po 150.000 km, zadní jsou originál (vůz má 236.000 km)).
Napsal: 02 led 2008, 00:49
od lt.kubosh
Pozitivnim dusledkem je jedina vec - ze motor se zarazenym kvaltem nechcipne, a proto nevypadne posilovac rizeni/brzd. Jinak je to absolutne suma burt. Jak jiz bylo receno - co najezdim z kopce na neutral za celej zivot, to nastojim na volnobeh na cervenejch za jednu cestu do prace.
Napsal: 02 led 2008, 00:55
od 1pavel
Marku za tebou bych nechtěl jet

i když ja taky nevyřazuju ale ne kuli úsporám . Když jedu z kopce tak jede přede mnou hromada aut ,nebo je to samá zatáčka a když je rovina a žádný auto tak jedu na tempomat ale hlavně ta lenost vyřadit
Napsal: 02 led 2008, 09:09
od go.vojta
no u starších naftových motorů VW bylo známé, že jim vadilo dlouhodobé ježdění na neutrál z kopce.. měli totiš na volnoběh malé otáčky na vodní pumpě a pak to mělo pomalý oběh vody a při jízdě z kopce se voda v chladiči hodně ochladila, pod kopcem se zařadil kvalt, otáčky čerpadla rychle stoupli a hodně studené vody z chladiče vlítlo do motoru.. když se to dělalo často tak potom paskali hlavy.. ale to se týkalo motorů 1.6D, TD a 1.9D, TD.. u tdi už by to nemělo hrozit.. jinak já taky brzdím motorem, ale jinak je to asi jedno a záleží na jízdním stylu..