Stránka 1 z 2

Motor AUY - interval výmeny rozvodov

Napsal: 09 led 2008, 18:39
od matelko22
Ahojte,

mam motor AUY a zisťoval som si interval vymeny rozvodov. V servisnej knihe sa uvadza tusim ze je to 60tis km ale pocul som aj názory ze to staci menit po 90tis km. Co je pravda? Nerad by som ich menil "zbytocne". A s vymenou rozvodov suvisi aj moja druha otazka. Je nejaky vyrobca ktoremu sa je lepsie vyhnut, alebo naopak viete mi niekto odporucit od akeho vyrobcu mam kupit diely (popripade ake su rozdiely v cenach)?

Dakujem za rady a nazory. Ak sa tu toto tema uz rozoberalo tak sa ospravedlnujem.

Re: Motor AUY - interval výmeny rozvodov

Napsal: 09 led 2008, 19:29
od x-man
60 000km

no tak muzes zkusit 90 000km ale kdyz se ti to posere a znicis motor tak si muzes nadavat akoratr sam sobe,nevim jestli je lepsi zaplatit sadu rozvodu nebo shanet jinej motor (noteeth)

vyrobce : original je original

Re: Motor AUY - interval výmeny rozvodov

Napsal: 09 led 2008, 19:55
od ruya
jj po 60 000 a tusim ze v predpisu vw je dokonce i s pumpou. Rozvody nemenis "zbytecne" nikdy .. mno i kdyz popravde na escortu mne stvalo kdyz sem je musel vymenit po 2 000 protoze mi prdlo cerpadlo a vsechna nafta mi pres ne krasne protekla :)

vyrobcu bych se nebal .. prasknuti remene/kladky si nikdo nelajsne.

Jinac mne pred cca 5ti mesicema staly na AUY rozvody + kladky + pumpa s praci 6kkc

Napsal: 09 led 2008, 20:14
od slovacek.milos
taky podle značky 90 i 150.000 km, v každém servisu ti řeknou 60, v čase max 8 let, pokud ti někde prolíná olej do roka KO, pumpu dělají ob jednu výměnu miloš

Napsal: 09 led 2008, 20:26
od yirka
Nevim za jak dlouho najezdíš 60 000, já za rok a vždy vyměním vše, od řemenu přes všechny kladky a vodní pumpu. Zas tolik peněz to nestojí

Napsal: 09 led 2008, 20:29
od Jarda563
Ted jsem se o to taky zajimal !A taky zalezi jakou sadu koupis.Jeden prodejce uvadel u octavie 9O a i 120 a oduvodnil to tim podle toho jakej tam byl remen ten po 120 prej nakej zesilenej,tak jestli to nebude podobny !!

Napsal: 09 led 2008, 20:53
od slovacek.milos
Jarda563 píše:Ted jsem se o to taky zajimal !A taky zalezi jakou sadu koupis.Jeden prodejce uvadel u octavie 9O a i 120 a oduvodnil to tim podle toho jakej tam byl remen ten po 120 prej nakej zesilenej,tak jestli to nebude podobny !!
ono taky jak u čeho to měnit někde je to i pěkná makačka a může se to zvrhnout i v pořádné drama, klima zavazí, motor po havárce je víc vpravo, protočené imbusy, dneka jsem dělal starého eskorta 1.6D deklíček čtyři pérka, kladka jeden šroubek, řemen šup šup, kladka, deklíček čtyřikrát cvak a bylo to pohoda jahoda miloš

Napsal: 09 led 2008, 21:13
od MirekX
já jsem teda pochopil z českýho návodu k sharanovi s AUY, že po 60 tis jen s automatem, jinak 90 tis a taky to má 270tis a jdu potřetí :)

Napsal: 09 led 2008, 21:16
od slovacek.milos
MirekX píše:já jsem teda pochopil z českýho návodu k sharanovi s AUY, že po 60 tis jen s automatem, jinak 90 tis a taky to má 270tis a jdu potřetí :)
to máš jak 1.9 D felda v jedné servisce máš olej 7500 v druhé 15000, tak si vyber kod motoru stejný miloš

Napsal: 09 led 2008, 21:32
od Marek77
OT: Výměnný interval oleje u motoru Felicia 1,9D AEF je 7500 km (žádná servisní literatura vydaná a autorizovaná výrobcem nikdy neuvádí 15000 km - to je výplod Tvé fantazie).

Jinak ohledně servisního intervalu rozvodů u motoru AUY - pokud výrobce motoru předepisuje výměnný interval rozvodů 60.000 km, pak je to dáno a jediné, co uživateli zbývá, je smířit se s tím. Jakékoli snahy o prodlužování tohoto intervalu jsou jednoznačně hazardní hrou a každý rozumně uvažující uživatel (ještě k tomu vlastního vozu!!!) by měl postupovat v souladu s předpisem výrobce. Jinak jen pro doplnění - při výměně rozvodového řemenu u motorů PD se vždy musí měnit i kladky (doporučuji i vodní čerpadlo - i to je kladka).

A navíc - o výměnném intervalu rozhoduje výrobce motoru, nikdy ne výrobce řemenu !!!

Riskneš si vyměnit olej později než máš ?????

Napsal: 09 led 2008, 22:01
od MirekX
schválně, jak to pochopíte, je to teda napsaný, aby se v tom nevyznalo snad ani to prase :(
českej návod k Sharanovi AUY, ale koukal jsem do servisky a skutečně to předchozímu majiteli dělali v servisu po 60 a 120 tis, já to nechal udělat při 180 tis a teď jsem teda najel 90Obrázek
Obrázek

Napsal: 09 led 2008, 22:10
od Marek77
O Sharanu TDi s kódem AUY a manuální převodovkou tam není ani slovo.

Ale veškerá literatura uvádí: ANU 66kW a AUY 85kW - 60.000 km, ASZ 96kW a BTB 110kW (Galaxy) - 90.000 km.

Napsal: 09 led 2008, 22:25
od MirekX
no já jsem právě pochopil, že když u 60tis výměny rozvoďáku nezmiňují AUY, tak pro něj platí 90 tis interval :o

Napsal: 09 led 2008, 22:46
od Marek77
MirekX píše:no já jsem právě pochopil, že když u 60tis výměny rozvoďáku nezmiňují AUY, tak pro něj platí 90 tis interval :o
To by ho uváděli v 90.000 km (tam je uveden pouze AVG, což je čerpadlo 81kW).

Napsal: 09 led 2008, 22:53
od pafka
mělo by to být opravdu 60 000KM, ale co je zajímavější, když si pořádně přečteš ten návod k použití, tak tam nikde není ani zmínka že by se měla měnit i napínací kladka, je to uvedeno zvlášť, až pro motor AJM