Výfukové plyny do sání
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výfukové plyny do sání
Zdar chlapi, o weekendu jsem měnil turbo 110PS za 130PS (díky, Andre). V sání za podtlakovým ovládáním přisáváním spalin jsem měl kupu mastných sazí a ten mechanismus byl taky zasraný jak jetel. Čím to? Emise 100%. Měl jsem pak ale nějakou dobu RACING BOX = černá clona. Žeby proto? A ještě: k čemu tam ten mechanismus vlastně je? Mě napadá jen snížení teploty ve válcích vlivem menšího množství nasátého kyslíku. Taky to asi bere výkon, ne? Nedával to už někdo někdy pryč? Co hrozí? Poškození motoru? Odrovnání turba teplejšími plyny? Co na to ŘJ? Jen přemýšlím....
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
to cudo sa vola egr ventil... na nete je toho popisane na mraky, niekto tvrdi ze je to na znizenie teploty vo valcoch pri spalovani degradaciou zmesi... nie koli turbu ale koli tomu ze pri vyssej teplote spalovana nafta viacej karbonuje.... druhy nazor hovori o tom ze je to koli ekologii... recyklujes spaliny :-)... ako je to naozaj? to by zaujimalo aj mna :-)...
Peugeot 406, HDI, 110ps
- frantacech
- Aktivista
- Příspěvky: 4289
- Registrován: 23 led 2006, 14:15
- Bydliště: Ostrava, CZ
Re: Výfukové plyny do sání
Je to tam ciste kvuli snizeni emisi NOx pri nizkem zatizeni motoru. Na plny plyn se ma vypnout.TDIPOWER píše:Zdar chlapi, o weekendu jsem měnil turbo 110PS za 130PS (díky, Andre). V sání za podtlakovým ovládáním přisáváním spalin jsem měl kupu mastných sazí a ten mechanismus byl taky zasraný jak jetel. Čím to? Emise 100%. Měl jsem pak ale nějakou dobu RACING BOX = černá clona. Žeby proto? A ještě: k čemu tam ten mechanismus vlastně je? Mě napadá jen snížení teploty ve válcích vlivem menšího množství nasátého kyslíku. Taky to asi bere výkon, ne? Nedával to už někdo někdy pryč? Co hrozí? Poškození motoru? Odrovnání turba teplejšími plyny? Co na to ŘJ? Jen přemýšlím....
Na vykon to ma vliv negativni, na druhe strane pokud ecu pozna ze nefunguje, snizi vykon udajne o 20proc. Pozna to pry podle MAF.
Takze pokud funguje ok, je lepsi ho jen nastavit vagem at prepousti co nejmene a nechat byt. pokud je vadny, tak vymenit nebo zaslepit..

záleží na motoru, většina TDI má ten ventil ovládanej pneumaticky a tam ECU nepozná když ho vypněš, respektivě to pozná že tam jde víc vzduchu přes váhu vzduchu , ale výkon to neomezí, nejlepší je omezit ho softwarově, třeba u reeshy, když si budeš nechat dělat chip může ti i vypnou EGR v ECU, to je asi nejčístší řešení
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp


- frantacech
- Aktivista
- Příspěvky: 4289
- Registrován: 23 led 2006, 14:15
- Bydliště: Ostrava, CZ
Tvrdili mi na autodiagnostice.cz ze to ecu pozna a omezi, ale nevim.mvolesko píše:záleží na motoru, většina TDI má ten ventil ovládanej pneumaticky a tam ECU nepozná když ho vypněš, respektivě to pozná že tam jde víc vzduchu přes váhu vzduchu , ale výkon to neomezí, nejlepší je omezit ho softwarově, třeba u reeshy, když si budeš nechat dělat chip může ti i vypnou EGR v ECU, to je asi nejčístší řešení
Jinak nastaveni je zde
http://www.dieselpower.cz/forum_old/vie ... 20&t_id=14
Speciální nastavení: Login 12233:
- abyste mohli nastavit následující věci (kromě volnoběhu), potřebujete použít funkci Login
- vložte 12233 jako Login code
- varování: špatné použití těchto funkcí může vést k poruše na motoru
[Vyberte]
[01 - Motor]
[Login - 11]
vložte 12233 abyste aktivovali speciální nastavení,
[Udělat]
[Úprava - 10]
Vložte „číslo kanálu“
Vložte „návrh“ nové hodnoty do pole „nová hodnota“
[Test]
Pozorujte „testovací hodnotu“, abyste se přesvědčili, zda je akceptovatelná
[Uložit]
Kanál 1: vstřikované množství paliva:
- zkontrolujte vstřikované množství při volnoběhu, motor zahřátý a všechna zařízení spotřebovávající výkon vypnutá
- norma je 2.5 až 9 mg/h
- jestliže máte s rozjezdy problémy, můžete zvýšit množství na 3-4 mg/h
- pro jemné zvýšení odezvy plynu můžete vyzkoušet snížení hodnoty
Kanál 2: rychlost motoru na volnoběh
- sériové nastavení by mělo být 32768 (asi 903 ot./min)
Kanál 3: EGR
- pro snížení doby EGR, zvyšte číslo na nejvyšší možnou hodnotu (typicky 33768)
- toto sníží zanášení sacího potrubí a zredukuje kouř

to jsem asi psal jált.kubosh píše:Zajimave, pred par mesici me tu nekdo poucil, ze vadny EGR pozna ECU podle MAF (hehe krasna veta).
Nicmene v mem pripade to nejak nefunguje. Na VAGu si pekne kresli graf otevreni EGR, ale jen ja vim, ze ten ventil je ve stavu "naveky zarezly". ECU nijak nereflektuje a zadnou chybu neregistruje.

TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp


- frantacech
- Aktivista
- Příspěvky: 4289
- Registrován: 23 led 2006, 14:15
- Bydliště: Ostrava, CZ
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
No prostě je všechno v softwaru v jednotce. Pokud chce programátor, aby jí to vadilo, tak se to nastaví. Pokud ne, tak to jednotce vadit nebude.frantacech píše:Muzes to prosim rozvest, at v tom mam jasno?reesha píše:Ona to pozná, ale nastavení (chip) říká, kdy jí to má vadita kdy ne.
Proto mé auto jezdí bez váhy vzduchu, bez čidla tlaku a všech ventilů .. a nejezdí špatně. A do nouzáku taky nikdy nespadne, ani kdybych se maximálně snažil

Nic bližšího k tomu asi nepovím

mvolesko> No prave, ze ten dotycny tvrdil, ze to pozna. Kdyz totiz otevre EGR, tak by ji diky tomu melo klesnout mnozstvi vzduchu protekajici pres MAF.
Pokud se tahle hodnota nesnizi, tak pry vyhodnoti vadny EGR. Ale jak rikam, to neni pripad toho meho 5valcoveho blba. Tedy pokud nepodnika neco o cem na vypisu zavad neni rec.
Ha Reeshane! Ty proste nejakou hodnotu bud zanedbas nebo nahradis konstantou! Priznej se.
Pokud se tahle hodnota nesnizi, tak pry vyhodnoti vadny EGR. Ale jak rikam, to neni pripad toho meho 5valcoveho blba. Tedy pokud nepodnika neco o cem na vypisu zavad neni rec.

Ha Reeshane! Ty proste nejakou hodnotu bud zanedbas nebo nahradis konstantou! Priznej se.

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 23 led 2006, 20:01
- Bydliště: Brno /Prievidza
no u mne to ecu poznala... svine jedna:) jak bude teplo tak to zacnu resit. podle mne reseni: modulovat signal z vahy pomoci pulzu na EGR ventil.
kdyz vymazu pamet zavad tak to vali,ale casem to znizi vykon a je tam chyba egr.
nebo chip? to reesha: kolik by stalo jen vypnuti egr? pak by mohla jet vaha pric, ne?
kdyz vymazu pamet zavad tak to vali,ale casem to znizi vykon a je tam chyba egr.
nebo chip? to reesha: kolik by stalo jen vypnuti egr? pak by mohla jet vaha pric, ne?