Peugeot motor 1,9TD 66kW - kouření do sání - HELP

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
scopres
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29 kvě 2008, 17:36
Odpovědi: 0

Peugeot motor 1,9TD 66kW - kouření do sání - HELP

Příspěvek od scopres »

Kouří mi jako z výfuku z hadice od motoru do sání - odvětrání klikovky. Čím to může být? Jsou to opravdu pístní kroužky??

Začnu zeširoka ale pro pochopení problému je to nutný.

Nejprve se mi v té hadici začal po výměně vody za nemrznoucí směs v chladiči objevovat takový sajrajt - míchanina vody s olejem, něco jako gel. Když jsem tu hadici odpojil ze sání abych ji vyčistil tak jsem zjistil že navíc ještě za chodu motoru kouří. V oleji se začal objevovat olej a v oleji voda. Začala mizet jak voda tak olej. Na radu mechanika - výměna těsnění pod hlavou. Do té doby žádné problémy ani s vodu ani s olejem. Jestli se kouřilo z hadice netuším. Příjde mi to jako by ta nová chladící směs byla děsně agresivní a rozežrala to těsnění.

Vyměnilo se těsnění. Jako chladící kapalina je teď čistá voda. Těsně po výměně těsnění pod hlavou (včetně gufer na ventilech) jsem zkoušel jestli kouří hadice - nekouřila. Teď po 1000 km se voda neztrácí, olej se nezrácí, hadice je super čistá - žádný sajrajt, ale kouří zase jako z komína. Mechanik tvrdí pístní kroužky.

Nějak mi to hlava nebere aby se za 1000 km posraly pístní kroužky. Na muj dotaz jestli si třeba těsnění nesedlo a není nutný ho třeba dotáhnout odpověděl že dotahování těsnění není přípustný.

Za jakoukoli radu díky
Tak nevím, nerad bych investoval kupu peněz pro nic za nic.
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Změř kompresi. Možná to něco napoví.
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Ano,dotahování těsnění není přípustný.Jinak-jak moc se kouří z té hadice?Pokud z ní stoupá jenom takový malý obláček,nebo se vážně nekouří moc,tak bych to neřešil.čuchni k těm výparům,jestli smrdí naftově,nebo olejově.Na mém starém motoru,kterýn byl v prdeli to smrdělo naftově,na novém,který jezdí dobře to kouří olejově,olje se mi neztrácí,takže to řešit nebudu.

Pokud se nemíchá voda do oleje,olej do vody,a olej neubývá,tk bych te neřešil, azapojil odfuk zpět do sání,ty olejové páry přimazávají vršek motoru :)
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
scopres
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29 kvě 2008, 17:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od scopres »

čuchnu jestli olejově nebo naftově. Ale není to obláček ale normální kouř jako z výfuku
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

scopres píše:čuchnu jestli olejově nebo naftově. Ale není to obláček ale normální kouř jako z výfuku
To by možná ukazovalo na proražené těšnění pod hlavou.

Kdyby to byly kroužky,tak by motor ztrácel kompresi-špatně by startoval,a žral by olej,a hodně kouřil modře-olejem
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Může to dělat zaseknutý AGR ventil.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
scopres
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29 kvě 2008, 17:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od scopres »

??? a co to je? a kde to najdu?
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Pokud vím,tak je to EGR ventil,ale na označení nezáleží.
Ten ventil přidává do sání spaliny z výfuku,aby se docílilo větší ekologičnosti.Jinak,měl by být zezadu na parohách sání do válců,tudíž kdyby se nějak vyndaly parohy,tak by stačilo na kontrolu jeho funkce.Já osobně ho tam nemám,vyměnil jsem EGRové parohy za n bezEGRové,z důvodů abych neměl problémy,a hlavně se tím nezasírá sání.

Ten EGR mne nenapadl,taky to může být on,šmejd jeden :roll:
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
lib
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 lis 2006, 10:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib »

AGR ventil je stejná věc jako EGR ventil jen je jedna zkratka z němčiny a druhá z angličtiny tak příště nepoučuj
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Copak poučuju? (LOL)
Já jen říkal,že ho znám jako EGR ventil,pokud ho někdo zná jinak,tak klidně,je to možné,tak proč se hned rozčilovat? :roll:
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Dodis
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 16 kvě 2007, 09:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dodis »

JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Tím se jen odpojí ovládání toho ventilu,nevyřeší to jeho případnou netěsnost,když třeba nedovírá.Pokud ventil dovírá,tak tím ho odpojíš.
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“