Peugeot motor 1,9TD 66kW - kouření do sání - HELP
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Peugeot motor 1,9TD 66kW - kouření do sání - HELP
Kouří mi jako z výfuku z hadice od motoru do sání - odvětrání klikovky. Čím to může být? Jsou to opravdu pístní kroužky??
Začnu zeširoka ale pro pochopení problému je to nutný.
Nejprve se mi v té hadici začal po výměně vody za nemrznoucí směs v chladiči objevovat takový sajrajt - míchanina vody s olejem, něco jako gel. Když jsem tu hadici odpojil ze sání abych ji vyčistil tak jsem zjistil že navíc ještě za chodu motoru kouří. V oleji se začal objevovat olej a v oleji voda. Začala mizet jak voda tak olej. Na radu mechanika - výměna těsnění pod hlavou. Do té doby žádné problémy ani s vodu ani s olejem. Jestli se kouřilo z hadice netuším. Příjde mi to jako by ta nová chladící směs byla děsně agresivní a rozežrala to těsnění.
Vyměnilo se těsnění. Jako chladící kapalina je teď čistá voda. Těsně po výměně těsnění pod hlavou (včetně gufer na ventilech) jsem zkoušel jestli kouří hadice - nekouřila. Teď po 1000 km se voda neztrácí, olej se nezrácí, hadice je super čistá - žádný sajrajt, ale kouří zase jako z komína. Mechanik tvrdí pístní kroužky.
Nějak mi to hlava nebere aby se za 1000 km posraly pístní kroužky. Na muj dotaz jestli si třeba těsnění nesedlo a není nutný ho třeba dotáhnout odpověděl že dotahování těsnění není přípustný.
Za jakoukoli radu díky
Tak nevím, nerad bych investoval kupu peněz pro nic za nic.
Začnu zeširoka ale pro pochopení problému je to nutný.
Nejprve se mi v té hadici začal po výměně vody za nemrznoucí směs v chladiči objevovat takový sajrajt - míchanina vody s olejem, něco jako gel. Když jsem tu hadici odpojil ze sání abych ji vyčistil tak jsem zjistil že navíc ještě za chodu motoru kouří. V oleji se začal objevovat olej a v oleji voda. Začala mizet jak voda tak olej. Na radu mechanika - výměna těsnění pod hlavou. Do té doby žádné problémy ani s vodu ani s olejem. Jestli se kouřilo z hadice netuším. Příjde mi to jako by ta nová chladící směs byla děsně agresivní a rozežrala to těsnění.
Vyměnilo se těsnění. Jako chladící kapalina je teď čistá voda. Těsně po výměně těsnění pod hlavou (včetně gufer na ventilech) jsem zkoušel jestli kouří hadice - nekouřila. Teď po 1000 km se voda neztrácí, olej se nezrácí, hadice je super čistá - žádný sajrajt, ale kouří zase jako z komína. Mechanik tvrdí pístní kroužky.
Nějak mi to hlava nebere aby se za 1000 km posraly pístní kroužky. Na muj dotaz jestli si třeba těsnění nesedlo a není nutný ho třeba dotáhnout odpověděl že dotahování těsnění není přípustný.
Za jakoukoli radu díky
Tak nevím, nerad bych investoval kupu peněz pro nic za nic.
Ano,dotahování těsnění není přípustný.Jinak-jak moc se kouří z té hadice?Pokud z ní stoupá jenom takový malý obláček,nebo se vážně nekouří moc,tak bych to neřešil.čuchni k těm výparům,jestli smrdí naftově,nebo olejově.Na mém starém motoru,kterýn byl v prdeli to smrdělo naftově,na novém,který jezdí dobře to kouří olejově,olje se mi neztrácí,takže to řešit nebudu.
Pokud se nemíchá voda do oleje,olej do vody,a olej neubývá,tk bych te neřešil, azapojil odfuk zpět do sání,ty olejové páry přimazávají vršek motoru
Pokud se nemíchá voda do oleje,olej do vody,a olej neubývá,tk bych te neřešil, azapojil odfuk zpět do sání,ty olejové páry přimazávají vršek motoru

Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
To by možná ukazovalo na proražené těšnění pod hlavou.scopres píše:čuchnu jestli olejově nebo naftově. Ale není to obláček ale normální kouř jako z výfuku
Kdyby to byly kroužky,tak by motor ztrácel kompresi-špatně by startoval,a žral by olej,a hodně kouřil modře-olejem
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Pokud vím,tak je to EGR ventil,ale na označení nezáleží.
Ten ventil přidává do sání spaliny z výfuku,aby se docílilo větší ekologičnosti.Jinak,měl by být zezadu na parohách sání do válců,tudíž kdyby se nějak vyndaly parohy,tak by stačilo na kontrolu jeho funkce.Já osobně ho tam nemám,vyměnil jsem EGRové parohy za n bezEGRové,z důvodů abych neměl problémy,a hlavně se tím nezasírá sání.
Ten EGR mne nenapadl,taky to může být on,šmejd jeden
Ten ventil přidává do sání spaliny z výfuku,aby se docílilo větší ekologičnosti.Jinak,měl by být zezadu na parohách sání do válců,tudíž kdyby se nějak vyndaly parohy,tak by stačilo na kontrolu jeho funkce.Já osobně ho tam nemám,vyměnil jsem EGRové parohy za n bezEGRové,z důvodů abych neměl problémy,a hlavně se tím nezasírá sání.
Ten EGR mne nenapadl,taky to může být on,šmejd jeden

Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář