Velky odber z baterie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

benno
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 11 čer 2008, 00:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Malacky

Velky odber z baterie

Příspěvek od benno »

Caute, uz tyzden ma trapi velky odber baterie pri zamklom aute.
Odber sa pohybuje okolo 3.2A az 3.8A. Niekde je skrat a neviem ho nikde najst. Cesta hladania skoncila pod volantom na velkej svorkovnici.
Ked som to napychol na Vag, vypisalo to vela skratov od meraca vahy vduchu az po soferove dvere, airbagov a podobne. Chcem sa preto spytat, ci uz niekto z Vas mal podobny problem. Mimochodom bateria je uplne nova 74Ah. :(
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Velky odber z baterie

Příspěvek od slovacek.milos »

benno píše:Caute, uz tyzden ma trapi velky odber baterie pri zamklom aute.
Odber sa pohybuje okolo 3.2A az 3.8A. Niekde je skrat a neviem ho nikde najst. Cesta hladania skoncila pod volantom na velkej svorkovnici.
Ked som to napychol na Vag, vypisalo to vela skratov od meraca vahy vduchu az po soferove dvere, airbagov a podobne. Chcem sa preto spytat, ci uz niekto z Vas mal podobny problem. Mimochodom bateria je uplne nova 74Ah. :(
j (hm) edna z cest jak hledat závadu :? mezi + baterka a svorku si dej žárovku mášli odběr svítí, poté odpojuj jednu pojistku za druhou a dívej se na tu žárovku :o a pak napiš při které pojistce zhasla :-D miloš
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Při takovým odběru bych to nejspíš viděl na proseklou diodu v altíku. Odpoj baterku pak odpoj altík, dráty nějak zafixuj ať si neškrtneš o kostru a připoj znovu baterku a měř odběr.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Defmanik píše:Při takovým odběru bych to nejspíš viděl na proseklou diodu v altíku. Odpoj baterku pak odpoj altík, dráty nějak zafixuj ať si neškrtneš o kostru a připoj znovu baterku a měř odběr.
a co kotrolka dobíjení při proseklé diodě ta fachčí jak má? neproblikne nerožnese? miloš
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

slovacek.milos píše: a co kotrolka dobíjení při proseklé diodě ta fachčí jak má? neproblikne nerožnese? miloš
To by museli bejt v pr... budící diody a s tím jsem se ještě nesetkal.
Teď jsem dělal tři altíky po sobě s šluslou diodou v můstku a chodily naprosto normálně včetně kontrolky, jen žraly proud z baterky. Vždycky se ta spotřeba pohybovala kolem 2 až nějakejch 4 ampér.
benno
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 11 čer 2008, 00:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Malacky

Příspěvek od benno »

Defmanik píše:
slovacek.milos píše: a co kotrolka dobíjení při proseklé diodě ta fachčí jak má? neproblikne nerožnese? miloš
To by museli bejt v pr... budící diody a s tím jsem se ještě nesetkal.
Teď jsem dělal tři altíky po sobě s šluslou diodou v můstku a chodily naprosto normálně včetně kontrolky, jen žraly proud z baterky. Vždycky se ta spotřeba pohybovala kolem 2 až nějakejch 4 ampér.
Mas pravdu, vcera som kontroloval 70% kablov a nic som nenasiel.
Po neuspesnom hladani som este raz premeraval nezavisle kabel a zistil som ze ten cierny s bielim pruzkom ma odber 3.6A. Ten kabel ide priamo z bateriky do alternatora. Takze to bude asi ta dioda.
Prosim ta nemas navod ako sa dava dole alternator? Vcera uz bolo neskoro ked som to zistil a nechcelo sa mi nad tim maturovat. Dale, tea dioda je v legrery? Nejaky ten navod by bodol. Som na vw forach a nikde mi nenapisali co to moze byt. Si jediny ktory to hned trafil .Dikes. :roll: :)
VW Bora 81kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Defmanik píše:
slovacek.milos píše: a co kotrolka dobíjení při proseklé diodě ta fachčí jak má? neproblikne nerožnese? miloš
To by museli bejt v pr... budící diody a s tím jsem se ještě nesetkal.
Teď jsem dělal tři altíky po sobě s šluslou diodou v můstku a chodily naprosto normálně včetně kontrolky, jen žraly proud z baterky. Vždycky se ta spotřeba pohybovala kolem 2 až nějakejch 4 ampér.
já v tom altíku ještě nikdy nebyl začal jsem opravovat z felicie,
rozdělat ten altík asi moc složité nebude změřit ty dioty to bych uměl, alepotřeboval bych vědět měníš celý můstek, musí se letovat? a co to stojí, elit chce snad 5000 za GO což je hodně, co jsem to vozil k jednomu staršímu pánovi tak chce dvojku ale problémy třeba altík má dávat 14.3 a dává 13.5 , nedávno jsem dal jednomu tady valeo v háji kolektory se v tom povrtal jak malý kluk, polámal relátko a přinesl mi hromádku v igelitce že to nejde díky miloš
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

benno píše:
Mas pravdu, vcera som kontroloval 70% kablov a nic som nenasiel.
Po neuspesnom hladani som este raz premeraval nezavisle kabel a zistil som ze ten cierny s bielim pruzkom ma odber 3.6A. Ten kabel ide priamo z bateriky do alternatora. Takze to bude asi ta dioda.
Prosim ta nemas navod ako sa dava dole alternator? Vcera uz bolo neskoro ked som to zistil a nechcelo sa mi nad tim maturovat. Dale, tea dioda je v legrery? Nejaky ten navod by bodol. Som na vw forach a nikde mi nenapisali co to moze byt. Si jediny ktory to hned trafil .Dikes. :roll: :)
Hmmm návod by se třeba i našel jen nevim o jaké auto jde??? Poslal bych ti třeba kus dílenský příručky na vymontování altíku a k tomu nějakej popis jak najít tu špatnou diodu. Jen pochybuju že jí vyměníš jednotlivě, dnešní můstky jsou dělaný nerozebiratelně a bude potřeba ho vyměnit celej. Počítám že do toho spadneš cca za 1500 až 2500kč. Teď jsem dělal na jedný starý mazdě a tam stál 1700kč.
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

slovacek.milos píše: já v tom altíku ještě nikdy nebyl začal jsem opravovat z felicie,
rozdělat ten altík asi moc složité nebude změřit ty dioty to bych uměl, alepotřeboval bych vědět měníš celý můstek, musí se letovat? a co to stojí, elit chce snad 5000 za GO což je hodně, co jsem to vozil k jednomu staršímu pánovi tak chce dvojku ale problémy třeba altík má dávat 14.3 a dává 13.5 , nedávno jsem dal jednomu tady valeo v háji kolektory se v tom povrtal jak malý kluk, polámal relátko a přinesl mi hromádku v igelitce že to nejde díky miloš
Rozdělat jakejkoli altík neni problém většinou jsou tam tři až čtyři šrouby který ho držej, ale to asi znáš je to všechno stejný. Co se týče můstků tak je to jak jsem psal výše že jsou to většinou nerozebiratelný kusy s navařenejma diodama a ty prostě bez poškození nevyndáš. Nehledě na to že když už se ti to podaří a ten můstek opravíš tak se ti stejně za chvíly vrátí zpět, protože když je v hajzlu jedna dioda tak zbylý dvě dostávaj o to větší čočku a jsou taky načatý a za chvíly taky chcípnou.
Co se týče letování tak musíš z toho můstku odletovat jen vinutí, zbytek je většinou šroubovanej a ohledně napětí a proudovýho zatížení tak je potřeba mít dokonale čistý všechny spoje hlavně ty kde se můstek případně regulátor dotýká (je přišroubovanej) kostry, tam je to většinou zahnilý(je to hliník).
benno
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 11 čer 2008, 00:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Malacky

Příspěvek od benno »

Defmanik píše:
slovacek.milos píše: já v tom altíku ještě nikdy nebyl začal jsem opravovat z felicie,
rozdělat ten altík asi moc složité nebude změřit ty dioty to bych uměl, alepotřeboval bych vědět měníš celý můstek, musí se letovat? a co to stojí, elit chce snad 5000 za GO což je hodně, co jsem to vozil k jednomu staršímu pánovi tak chce dvojku ale problémy třeba altík má dávat 14.3 a dává 13.5 , nedávno jsem dal jednomu tady valeo v háji kolektory se v tom povrtal jak malý kluk, polámal relátko a přinesl mi hromádku v igelitce že to nejde díky miloš
Rozdělat jakejkoli altík neni problém většinou jsou tam tři až čtyři šrouby který ho držej, ale to asi znáš je to všechno stejný. Co se týče můstků tak je to jak jsem psal výše že jsou to většinou nerozebiratelný kusy s navařenejma diodama a ty prostě bez poškození nevyndáš. Nehledě na to že když už se ti to podaří a ten můstek opravíš tak se ti stejně za chvíly vrátí zpět, protože když je v hajzlu jedna dioda tak zbylý dvě dostávaj o to větší čočku a jsou taky načatý a za chvíly taky chcípnou.
Co se týče letování tak musíš z toho můstku odletovat jen vinutí, zbytek je většinou šroubovanej a ohledně napětí a proudovýho zatížení tak je potřeba mít dokonale čistý všechny spoje hlavně ty kde se můstek případně regulátor dotýká (je přišroubovanej) kostry, tam je to většinou zahnilý(je to hliník).
Ahoj,
takze po
1> mam boru 1.9tdi 81kW
2> tu prirucku na boru by nebolo zle mat. Najlepsie v CZ.
3> takze lepsie ho radsej dat dole a odniest do opravy.
4> Zatim dik. :P :)
VW Bora 81kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33811
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Defmanik píše:
slovacek.milos píše: a co kotrolka dobíjení při proseklé diodě ta fachčí jak má? neproblikne nerožnese? miloš
To by museli bejt v pr... budící diody a s tím jsem se ještě nesetkal.
Teď jsem dělal tři altíky po sobě s šluslou diodou v můstku a chodily naprosto normálně včetně kontrolky, jen žraly proud z baterky. Vždycky se ta spotřeba pohybovala kolem 2 až nějakejch 4 ampér.
ještě jsem si tak vzpoměl na ten hliník není nějaký sprej jako konzervovat, že by ta hliníková koroze nešla tak rychle? jsem se dnes ptal co se týče náhradních dílů tak v pohodě, cokoliv na altíky a startery do 24 hodin miloš
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Defmanik píše:
slovacek.milos píše: a co kotrolka dobíjení při proseklé diodě ta fachčí jak má? neproblikne nerožnese? miloš
To by museli bejt v pr... budící diody a s tím jsem se ještě nesetkal.
Teď jsem dělal tři altíky po sobě s šluslou diodou v můstku a chodily naprosto normálně včetně kontrolky, jen žraly proud z baterky. Vždycky se ta spotřeba pohybovala kolem 2 až nějakejch 4 ampér.
né každý alternátor má pomocné diody.Některé typy regulátorů berou info o napětí z první větve vynutí.
Nafta patří do TDi!
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

slovacek.milos píše:ještě jsem si tak vzpoměl na ten hliník není nějaký sprej jako konzervovat, že by ta hliníková koroze nešla tak rychle?
Já to po vyčištění a smontování štříkám lakem na plošný spoje, ale pozor je lepší ho smontovat a vyzkoušet a pak to stříknout protože ten lak je izolant. Viděl jsem i udělanej altík a všude byl nacpanej šelak na elmotory a to je neštěstí to z toho pak dostat. Ten lak na tišťáky jde krásně umejt acetonem.
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

benno píše: Ahoj,
takze po
1> mam boru 1.9tdi 81kW
2> tu prirucku na boru by nebolo zle mat. Najlepsie v CZ.
3> takze lepsie ho radsej dat dole a odniest do opravy.
4> Zatim dik. :P :)
Hmm tak to mě mrzí, ale boru zrovna nemam, ale myslim si že by ti tady někdo z fóra s tou příručkou pomohl. Co se týče vymontování altíku tak to vážně neni vůbec žádná věda, odpojíš baterku pak odpojíš všechny vedení z altíku, sundáš řemen a altík je přšroubovanej na dvou šroubech k motoru. Se samotnou opravou by ti tady taky někdo určitě pomoch zkus pohledat na fóru kdo je k tobě nejblíž.
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Toledak píše:
né každý alternátor má pomocné diody.Některé typy regulátorů berou info o napětí z první větve vynutí.
To bych tipnul na nějakého japonce nebo korejce ne??? U koncernu jsem to zatím ještě neviděl, ale možné je všechno.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“