jak poznám typ motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 26
- Registrován: 16 říj 2007, 23:26
- Bydliště: jižní čechy
Odpovědi: 0
jak poznám typ motoru
ahoj jsem naprostý laik a chtel bych se zeptat jak poznám typ motoru a jaký je rozdíl např v 1z nebo ahf jak se všude udává, a co mám vlastne já za typ mám G III variant 19tdi 66kw v techničáku je typ 1HX varianta 1,9d nejak tomu nerozumím, prosím o radu co to vlastně mám a jak jsou ty motory dobré moc díky za odpovědi Tomáš ajaký je vlastne rozdíl mezi AHU a ALE
Základní rozdíl mezi naftovými motory s rotačním čerpadlem je asi výrobní platforma.
Starší výrobní platforma je označena A3 (nemá nic společného s vozem Audi A3) - to jsou například motory 1Y, 1Z, AHU, ALE, AFN, AVG a třeba i feliciácký AEF. Poznáš ho podle toho, že má víko ventilů a vanu z plechu, vodní čerpadlo není na rozvodech, ale poháněno klínovým řemenem, rozvody mají jen jednu kladku (někdy ještě malou přítlačnou kladečku mezi vačkovým kolem a kolem čerpadla navíc).
Platforma A4 (opět nemá nic společného s vozem Audi A4) jsou motory novější, například ASV, AHF, ALH, AGR, AGP a podobně - víka motoru jsou hliníková, vodní čerpadlo na rozvodech, rozvody mají tři až čtyři kladky.
Typ (kód) motoru je vyražen na bloku v oblasti mezi třetím a čtvrtým válcem na straně čerpadla. Ovšem zpravidla je to natolik vyrezlé, že to moc ke čtení nebývá.
Kód motoru je rovněž vyznačen na horním krytu rozvodů na papírové nálepce, je tam i číslo motoru.
Rozdíl mezi motory 1Z, AHU a ALE je takový jako rozdíl mezi motory AFN a AVG nebo mezi AHF, ASV a ALH - laickým okem žádný
.
Starší výrobní platforma je označena A3 (nemá nic společného s vozem Audi A3) - to jsou například motory 1Y, 1Z, AHU, ALE, AFN, AVG a třeba i feliciácký AEF. Poznáš ho podle toho, že má víko ventilů a vanu z plechu, vodní čerpadlo není na rozvodech, ale poháněno klínovým řemenem, rozvody mají jen jednu kladku (někdy ještě malou přítlačnou kladečku mezi vačkovým kolem a kolem čerpadla navíc).
Platforma A4 (opět nemá nic společného s vozem Audi A4) jsou motory novější, například ASV, AHF, ALH, AGR, AGP a podobně - víka motoru jsou hliníková, vodní čerpadlo na rozvodech, rozvody mají tři až čtyři kladky.
Typ (kód) motoru je vyražen na bloku v oblasti mezi třetím a čtvrtým válcem na straně čerpadla. Ovšem zpravidla je to natolik vyrezlé, že to moc ke čtení nebývá.
Kód motoru je rovněž vyznačen na horním krytu rozvodů na papírové nálepce, je tam i číslo motoru.
Rozdíl mezi motory 1Z, AHU a ALE je takový jako rozdíl mezi motory AFN a AVG nebo mezi AHF, ASV a ALH - laickým okem žádný

Naposledy upravil(a) Marek77 dne 29 zář 2008, 09:20, celkem upraveno 4 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Šak ale vysvetli prosím ťa ten rozdiel mna by to tiež zaujímalo a ktorý motor je najlepší. Ja mám ALH/Dúfam, že ten je najlepší/ Dík moc MisoMarek77 píše:Typ motoru je vyražen na bloku v oblasti mezi třetím a čtvrtým válcem na straně čerpadla. Ovšem zpravidla je to natolik vyrezlé, že to moc ke čtení nebývá.
Kód motoru je rovněž vyznačen na horním krytu rozvodů na papírové nálepce, je tam i číslo motoru.
Rozdíl mezi motory 1Z, AHU a ALE je takový jako rozdíl mezi motory AFN a AVG nebo mezi AHF, ASV a ALH - laickým okem žádný.
Pokud budeme brát motory s čerpadlem (tedy ne motory PD), nejlepší z hlediska materiálů a vývoje je motor ASV. Má malinko lepší písty než AHF a ALH, jsou totožné s písty motorů PD - s vnitřním tlakovým chladicím kanálem dna pístů). Jinak se dá říci, že AHF a ALH jsou motory identické (liší se jen vstřiky), ASV se od nich mechanicky liší jen těmi písty.
Já mám radši motory řady A3 - tedy AFN a AVG - jsou konstrukčně jednodušší a méně náročné na servis.
Já mám radši motory řady A3 - tedy AFN a AVG - jsou konstrukčně jednodušší a méně náročné na servis.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Dík za vysvetlenie. To je škoda, že ALH nieje najlepší. Uvidíme ako bude slúžiť. Dúfam, že dobre.Marek77 píše:Pokud budeme brát motory s čerpadlem (tedy ne motory PD), nejlepší z hlediska materiálů a vývoje je motor ASV. Má malinko lepší písty než AHF a ALH, jsou totožné s písty motorů PD - s vnitřním tlakovým chladicím kanálem dna pístů). Jinak se dá říci, že AHF a ALH jsou motory identické (liší se jen vstřiky), ASV se od nich mechanicky liší jen těmi písty.
Já mám radši motory řady A3 - tedy AFN a AVG - jsou konstrukčně jednodušší a méně náročné na servis.
Přesně takMarek77 píše:ALH je vynikající motor. Velké turbo VTG, robustní konstrukce.......
Stačí mu jen jiné trysky a na softu lehce poladit a jede jak vítr.


G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
Pojem ako lepsi piest je velmi relativny
Niekomu vydrzia piesty v AGR motore viac ako niekomu druhemu v ASV motore. Je to dane konstrukcnymi a materialovymi vadami pri vyrobe, lebo aj ked tie motory vyrobila a kompletovala linka, kazdy jeden je v vo svojej podstate unikat.

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
mas aj nemas pravdu...ten piest z ASV je kvalitnejsi matros ako s AGR....ale samozrejme zalezi ako sa kto k tomu motoru správa...subz3ro_tdi píše:Pojem ako lepsi piest je velmi relativnyNiekomu vydrzia piesty v AGR motore viac ako niekomu druhemu v ASV motore. Je to dane konstrukcnymi a materialovymi vadami pri vyrobe, lebo aj ked tie motory vyrobila a kompletovala linka, kazdy jeden je v vo svojej podstate unikat.

BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
cupra: to bez debaty, ja som len chcel povedat ze niekedy sa netreba riadit tym aky tam je typ motoru, ale ako ten motor chodi (co ako vychytim lepsi kus AGR ako horsi kus ASV? co je lepsie?).... samozrejme plati stare zname na serioznejsi tuning 1Z nebrat apod. 

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Chci se zeptat jestli do motoru 1Z muzu dat pisty z motoru ASV??? To vnitrni chlazeni maji i pisty 1Z?Marek77 píše:Pokud budeme brát motory s čerpadlem (tedy ne motory PD), nejlepší z hlediska materiálů a vývoje je motor ASV. Má malinko lepší písty než AHF a ALH, jsou totožné s písty motorů PD - s vnitřním tlakovým chladicím kanálem dna pístů).
Dekuji za odpoved...
VW Vento 1.9TDi
EX Ford Fiesta XR2i
EX Volvo S70 2,5
EX Seat Ibiza 1,9 tdi 66kw+chip
EX R5 GT Turbo
EX Ford Fiesta XR2i
EX Volvo S70 2,5
EX Seat Ibiza 1,9 tdi 66kw+chip
EX R5 GT Turbo
Piesty pasuju ale niesom si isty ci aj ojnioce. Nechcem zbytocne zavadzat, ale piesty ASV su uz ako u PDckach a muju lichobeznikove oko na ojnici (piestnom cape) ak ma moja chaba pamat neklame. Takze do 1Z pasuju ale musia ist aj s ojnicami.
ALE NIESOM SI NA 100% ISTY TAKZE AK SA MYLIM TAK MA OPRAVTE PRIPADNE DOPLNTE. 

