jak poznám typ motoru

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tomsuva
Sběrač informací
Odpovědi: 0

jak poznám typ motoru

Příspěvek od tomsuva »

ahoj jsem naprostý laik a chtel bych se zeptat jak poznám typ motoru a jaký je rozdíl např v 1z nebo ahf jak se všude udává, a co mám vlastne já za typ mám G III variant 19tdi 66kw v techničáku je typ 1HX varianta 1,9d nejak tomu nerozumím, prosím o radu co to vlastně mám a jak jsou ty motory dobré moc díky za odpovědi Tomáš ajaký je vlastne rozdíl mezi AHU a ALE
Marek77
Aktivista

Příspěvek od Marek77 »

Základní rozdíl mezi naftovými motory s rotačním čerpadlem je asi výrobní platforma.
Starší výrobní platforma je označena A3 (nemá nic společného s vozem Audi A3) - to jsou například motory 1Y, 1Z, AHU, ALE, AFN, AVG a třeba i feliciácký AEF. Poznáš ho podle toho, že má víko ventilů a vanu z plechu, vodní čerpadlo není na rozvodech, ale poháněno klínovým řemenem, rozvody mají jen jednu kladku (někdy ještě malou přítlačnou kladečku mezi vačkovým kolem a kolem čerpadla navíc).
Platforma A4 (opět nemá nic společného s vozem Audi A4) jsou motory novější, například ASV, AHF, ALH, AGR, AGP a podobně - víka motoru jsou hliníková, vodní čerpadlo na rozvodech, rozvody mají tři až čtyři kladky.

Typ (kód) motoru je vyražen na bloku v oblasti mezi třetím a čtvrtým válcem na straně čerpadla. Ovšem zpravidla je to natolik vyrezlé, že to moc ke čtení nebývá.
Kód motoru je rovněž vyznačen na horním krytu rozvodů na papírové nálepce, je tam i číslo motoru.

Rozdíl mezi motory 1Z, AHU a ALE je takový jako rozdíl mezi motory AFN a AVG nebo mezi AHF, ASV a ALH - laickým okem žádný :wink:.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 29 zář 2008, 09:20, celkem upraveno 4 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Miso.S.
Přispěvovatel

Příspěvek od Miso.S. »