jak poznám typ motoru

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tomsuva
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:26
Bydliště: jižní čechy

jak poznám typ motoru

Příspěvek od tomsuva »

ahoj jsem naprostý laik a chtel bych se zeptat jak poznám typ motoru a jaký je rozdíl např v 1z nebo ahf jak se všude udává, a co mám vlastne já za typ mám G III variant 19tdi 66kw v techničáku je typ 1HX varianta 1,9d nejak tomu nerozumím, prosím o radu co to vlastně mám a jak jsou ty motory dobré moc díky za odpovědi Tomáš ajaký je vlastne rozdíl mezi AHU a ALE
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Základní rozdíl mezi naftovými motory s rotačním čerpadlem je asi výrobní platforma.
Starší výrobní platforma je označena A3 (nemá nic společného s vozem Audi A3) - to jsou například motory 1Y, 1Z, AHU, ALE, AFN, AVG a třeba i feliciácký AEF. Poznáš ho podle toho, že má víko ventilů a vanu z plechu, vodní čerpadlo není na rozvodech, ale poháněno klínovým řemenem, rozvody mají jen jednu kladku (někdy ještě malou přítlačnou kladečku mezi vačkovým kolem a kolem čerpadla navíc).
Platforma A4 (opět nemá nic společného s vozem Audi A4) jsou motory novější, například ASV, AHF, ALH, AGR, AGP a podobně - víka motoru jsou hliníková, vodní čerpadlo na rozvodech, rozvody mají tři až čtyři kladky.

Typ (kód) motoru je vyražen na bloku v oblasti mezi třetím a čtvrtým válcem na straně čerpadla. Ovšem zpravidla je to natolik vyrezlé, že to moc ke čtení nebývá.
Kód motoru je rovněž vyznačen na horním krytu rozvodů na papírové nálepce, je tam i číslo motoru.

Rozdíl mezi motory 1Z, AHU a ALE je takový jako rozdíl mezi motory AFN a AVG nebo mezi AHF, ASV a ALH - laickým okem žádný :wink:.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 29 zář 2008, 09:20, celkem upraveno 4 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Miso.S.
Přispěvovatel
Příspěvky: 97
Odpovědi: 0
Registrován: 12 zář 2008, 09:43
Bydliště: Kuklov

Příspěvek od Miso.S. »

Marek77 píše:Typ motoru je vyražen na bloku v oblasti mezi třetím a čtvrtým válcem na straně čerpadla. Ovšem zpravidla je to natolik vyrezlé, že to moc ke čtení nebývá.
Kód motoru je rovněž vyznačen na horním krytu rozvodů na papírové nálepce, je tam i číslo motoru.

Rozdíl mezi motory 1Z, AHU a ALE je takový jako rozdíl mezi motory AFN a AVG nebo mezi AHF, ASV a ALH - laickým okem žádný :wink:.
Šak ale vysvetli prosím ťa ten rozdiel mna by to tiež zaujímalo a ktorý motor je najlepší. Ja mám ALH/Dúfam, že ten je najlepší/ Dík moc Miso
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud budeme brát motory s čerpadlem (tedy ne motory PD), nejlepší z hlediska materiálů a vývoje je motor ASV. Má malinko lepší písty než AHF a ALH, jsou totožné s písty motorů PD - s vnitřním tlakovým chladicím kanálem dna pístů). Jinak se dá říci, že AHF a ALH jsou motory identické (liší se jen vstřiky), ASV se od nich mechanicky liší jen těmi písty.

Já mám radši motory řady A3 - tedy AFN a AVG - jsou konstrukčně jednodušší a méně náročné na servis.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Miso.S.
Přispěvovatel
Příspěvky: 97
Odpovědi: 0
Registrován: 12 zář 2008, 09:43
Bydliště: Kuklov

Příspěvek od Miso.S. »

Marek77 píše:Pokud budeme brát motory s čerpadlem (tedy ne motory PD), nejlepší z hlediska materiálů a vývoje je motor ASV. Má malinko lepší písty než AHF a ALH, jsou totožné s písty motorů PD - s vnitřním tlakovým chladicím kanálem dna pístů). Jinak se dá říci, že AHF a ALH jsou motory identické (liší se jen vstřiky), ASV se od nich mechanicky liší jen těmi písty.

Já mám radši motory řady A3 - tedy AFN a AVG - jsou konstrukčně jednodušší a méně náročné na servis.
Dík za vysvetlenie. To je škoda, že ALH nieje najlepší. Uvidíme ako bude slúžiť. Dúfam, že dobre.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

ALH je vynikající motor. Velké turbo VTG, robustní konstrukce.......

Stačí mu jen jiné trysky a na softu lehce poladit a jede jak vítr.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Marek77 píše:ALH je vynikající motor. Velké turbo VTG, robustní konstrukce.......

Stačí mu jen jiné trysky a na softu lehce poladit a jede jak vítr.
Přesně tak :) ASV má opravdu jiné písty :roll:
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Pojem ako lepsi piest je velmi relativny :) Niekomu vydrzia piesty v AGR motore viac ako niekomu druhemu v ASV motore. Je to dane konstrukcnymi a materialovymi vadami pri vyrobe, lebo aj ked tie motory vyrobila a kompletovala linka, kazdy jeden je v vo svojej podstate unikat.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
cupra
Aktivista
Příspěvky: 1330
Odpovědi: 0
Registrován: 25 bře 2007, 07:47
Bydliště: Nemšova,SK

Příspěvek od cupra »

subz3ro_tdi píše:Pojem ako lepsi piest je velmi relativny :) Niekomu vydrzia piesty v AGR motore viac ako niekomu druhemu v ASV motore. Je to dane konstrukcnymi a materialovymi vadami pri vyrobe, lebo aj ked tie motory vyrobila a kompletovala linka, kazdy jeden je v vo svojej podstate unikat.
mas aj nemas pravdu...ten piest z ASV je kvalitnejsi matros ako s AGR....ale samozrejme zalezi ako sa kto k tomu motoru správa... :)
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

cupra: to bez debaty, ja som len chcel povedat ze niekedy sa netreba riadit tym aky tam je typ motoru, ale ako ten motor chodi (co ako vychytim lepsi kus AGR ako horsi kus ASV? co je lepsie?).... samozrejme plati stare zname na serioznejsi tuning 1Z nebrat apod. :)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
jhonsee
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Odpovědi: 0
Registrován: 07 bře 2006, 18:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od jhonsee »

Marek77 píše:Pokud budeme brát motory s čerpadlem (tedy ne motory PD), nejlepší z hlediska materiálů a vývoje je motor ASV. Má malinko lepší písty než AHF a ALH, jsou totožné s písty motorů PD - s vnitřním tlakovým chladicím kanálem dna pístů).
Chci se zeptat jestli do motoru 1Z muzu dat pisty z motoru ASV??? To vnitrni chlazeni maji i pisty 1Z?
Dekuji za odpoved...
VW Vento 1.9TDi
EX Ford Fiesta XR2i
EX Volvo S70 2,5
EX Seat Ibiza 1,9 tdi 66kw+chip
EX R5 GT Turbo
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Můžeš.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Piesty pasuju ale niesom si isty ci aj ojnioce. Nechcem zbytocne zavadzat, ale piesty ASV su uz ako u PDckach a muju lichobeznikove oko na ojnici (piestnom cape) ak ma moja chaba pamat neklame. Takze do 1Z pasuju ale musia ist aj s ojnicami.
:? ALE NIESOM SI NA 100% ISTY TAKZE AK SA MYLIM TAK MA OPRAVTE PRIPADNE DOPLNTE. :?
Uživatelský avatar
AlesShi
Přispěvovatel
Příspěvky: 586
Odpovědi: 0
Registrován: 17 úno 2006, 18:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od AlesShi »

do 1Z pisty ASV jdou, mel jsem je na pasikovi
i s ojnicema
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

AlesShi píše:do 1Z pisty ASV jdou, mel jsem je na pasikovi
i s ojnicema
Takze musia ist bezpodmienecne aj s ojnicami alebo stacia len piesty ASV a ojnice 1Z?
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“