Klepání a vibrace motoru ASZ za studena

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Colin2001
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 21 lis 2008, 11:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Orlicí, Kostelec nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Klepání a vibrace motoru ASZ za studena

Příspěvek od Colin2001 »

Zdravím

měsíc nazpět pořídil svůj sen A3 a po chvilkové spokojenosti, jsem zjistil, že mi to ZA STUDENA KLEPE MOTOR A HROZNE LITA V MOTOR. PROSTORU!!!!! (wallbash)
Jedná se o AUDI A3 1,9TDI PD 96KW rv 10/2001 motor ASZ najeto 124 000km
Musím sice co nejdříve udělat rozvody a oleje ale byl jsem na diagnostice abych vyřešil klepání motoru za studena. Ta mi zahlásila jen snímač teploty chladící kapaliny a tak jsem ho vyměnil a stále to dělá.....Když je motor zahřátý tak žádný problém není. Když nastartuju po ránu nebo dlouhé jízdní odmlce a motor úplně vystydne, tak při startu je žhhaví jen velmi krátce a po naskočení motoru jsou otáčky volnoběhu na standartních 800 nebo 900 jak u teplého motoru (žádný přidání otáček zastudena???). :? Po chvíli ale začne motor za doporvodu hroznýho vibrování klepat a celej se třepe, otáčky kolísají +-50 okolo volnoběhu. Motor v motorovým prostoru úplně lítá, takovým způsobem že to hází s celým airboxem a vším co je nějakým způsobem na motoru uchyceno..... Nikdy jsem ještě neměl koule na to abych to nechal klepat a zkoušel jak dlouho to bude klepat, i jsem četl že volnověh není pro diesel dobrý kvuli mazaní a tak radši po chvíli vyjedu a klepat to přestane jak se motor nějak rozumně ohřeje (např po ujetí 2-3km, rafika teploty je stále na 60 ale motor už je rozhodně teplejší a hadioce taky) Kouřivost není skoro žádná, žádnej černej ani bílej dým, prostě v normě.... Původně jsem si myslel že se jedná o problém se vstřikem a tak jsem koupil přípravek (jakési aditivum do nafty) na pročištění palivového systému a do plné nádrže to nalil, už je vyježděná a stále to dělá. Dále jsem zjistil, když vymáčknu spojku tak je klid, což mě trochu nesedí na původně myšlený problém se vstřikem..... Kdyby bylo ale něco na spojce, tak to přeci bude vibrovat stále a ne jen za studena ne? Každopádně pokud se hned po studeném startu rozjedu a jedu tak vibrace necitím, jen pokud auto stojí a nechám ho kuckat na volnověh..... I když zkusím přidat třeba na 1200ot tak to tam stále slyším...... Další věc co mi moc nesedí je, že občas, ale hodně zřídka motor žhaví dobu například 5x delší než standartně (ale standartně se mi zdá žhavení hrozně krátký) a potom při startu bez přidání plynu vylítnou otáčky třeba na 2-2500 a hned spadnou a do toho si na volnoběh jak kdyby pustí sytič a drží volnoběh na 1100-1200 a zase ho nechá spadnout.... zase si přidá, zase to spadne...... (hm)

VAG hlásil 17664 snímač teploty chladící kapaliny G62 - přerušní/zkrat na plus SP
ale servisák mi řekl že je dost možný že to je dvouhmostností setrvák, kterej se na tehle motorech dost sere a že to mu VAG neřekne, stejná varianta problému napadla i Satase když jsem se ho ptal.... a ještě další lidi kterým jsme už stačil popsat co to je........ Ale taky tu měli všichni názor, že kdyby to byla dvouhmota, tak to dělá stále a ne jen studené...... Už mi i někdo psal na audiforu že to jsou žhavičky a tady mi napsali že to je napínací kladka.....tak mozci, řekněte mi jsem v háji? Co musím udělat abych zjistitl na 100% že to je ono nebo že to ono není, co to znamená a obnáší, rady, nápady, všechno beru, díky

diskuse k tomu jsou na http://www.audi-club.cz/forum.php?prispevek=38535


:(
OOOO AUDI OOOO
A3
1,9 TDI PD 96KW
6-kvalt
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

jestli to reaguje na sešlápnutí spojky, tak bych to viděl na ten setrvák. žhavení se může přidat VAGEM :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Colin2001
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 21 lis 2008, 11:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Orlicí, Kostelec nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Colin2001 »

(wallbash) (wallbash) (wallbash)
to neee..... co jsem zjištoval, tak stojí přes 15 000,- mě asi vomejou....
Mám nějakou šanci to v tom bazaru co mi to auto prodali uplatnovat jako skrytou zavadu? To auto jsem neslyšel studený, prvně mi s ním přijel bazarista naproti na pumpu a když jsem pro něj jel tak s ním vyřizoval stk a tak, protože to byl čerstvej dotah z Italie
OOOO AUDI OOOO
A3
1,9 TDI PD 96KW
6-kvalt
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

kolísání otáček - tam máš jasně to čidlo chl. kapaliny, a to drbání je z 99% setrvák, aletaky ještě zkontroluj volnoběžku na altíku
Uživatelský avatar
rici.houba
Přispěvovatel
Příspěvky: 937
Registrován: 01 črc 2007, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rici.houba »

Taky myslim,že dvouhmota...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

spojku asi neuplatníš. Ale na druhou stranu, jestli je to jedinej problém a auto si chceš pár let nechat, tak kup novou a máš na min 200 tis pokoj a jistotu. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

oni ty motory s tím mají problém normálně, s tím studeným kodrcáním, natož, když je blbej setrvák, mě toto dělal po výměně setrvák od LuKu, i když byl novej meldovalo se to tak, že jsem myslel, že ten motor vypadne, zkus snížit volnoběžný otáčky, mě to pomohlo natolik, že jsem to pak dál neřešil, pokud nepomůže, pak jedině asi ten novej setrvák a pokud bude možnost tak vem od Sachse
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Humle, jak to přesně myslíš s tím, že tyto motory mají za studena s tím mlácením problém běžně? Máme alhambru, najeto asi 45tis a teď po ránu taky mlátí chvíli, docela to kouří bíle. Tipoval bych to, že to taky blbě pálí. Motor je to tuším taky ASZ, konkrétně 1.9TDi PD 96kw. Táta to neřeší, ale vypadá to, že je to asi u tohoto motoru běžný. Já když nahodím svoji PD 77kw tak to jde pěkně.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Jinak to že za studena ten motor drží otáčky jako za tepla, to nám dělá taky, na mé jettě si to samo přidá, a to skoro na 1000ot/min
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Luke píše:Jinak to že za studena ten motor drží otáčky jako za tepla, to nám dělá taky, na mé jettě si to samo přidá, a to skoro na 1000ot/min
Když mrzne tak si každej TDI motor přidá otacky za studena. A ma je vyžsi dokud se drobet nezahreje. Jinak pri startování za tepla i studena otacky vyskocí na treba 1200 a hned padnou,je to normalní jev. A stim mlacením a celkově chodem tehle motoru se nic moc delat neda,stací když se jen malinko na jakemkoli valci opozdí doba vstriku tak hed jde nepravidelně skoro i pomalu na tri valce. A když mlatí za studena a hulí tak je cas skontrolovat vstriky ,než bude po pístech.
Colin2001
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 21 lis 2008, 11:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Orlicí, Kostelec nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Colin2001 »

dlouho jsme tu nepsal novinky, koukal se na to dneska ráno další člověk co by tomu měl rozumět a take si myslíš že sde jedná o setrvák...... dneska po práci jedu za Mirkem a on mi bue snižovat volnoběžný otáčky, tak zejtra napíšu jestli to pomohlo bo nee (hm)
OOOO AUDI OOOO
A3
1,9 TDI PD 96KW
6-kvalt
Colin2001
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 21 lis 2008, 11:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Orlicí, Kostelec nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Colin2001 »

MirekX mi snížil volnoběžný otáčky z 900 na 800 (díky Miro ;) ) ale i tak při ranním studeným startu dvouhmota začne vibrovat... sice jí to dlouho trvá než se rozvibruje.... čekal jsem cca 5 minut a když furt nic tak jsem zkusil s autem popojet a poté začla jako standartně klepat a klepala.... sice kratší dobu než obyvykle ale stejně..... bude se teda asi nejspíš muzset vyměnit
OOOO AUDI OOOO
A3
1,9 TDI PD 96KW
6-kvalt
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Deivid »

Tak já mám opačný problém,mě to lehce pocukává když se motor zahřeje a jen když stojím z kopce,nebo mírně z kopce,na sešlápnutí spojky to nereaguje.Viz můj topic problém PD AXR.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“