Zdravím
měsíc nazpět pořídil svůj sen A3 a po chvilkové spokojenosti, jsem zjistil, že mi to ZA STUDENA KLEPE MOTOR A HROZNE LITA V MOTOR. PROSTORU!!!!!
Jedná se o AUDI A3 1,9TDI PD 96KW rv 10/2001 motor ASZ najeto 124 000km
Musím sice co nejdříve udělat rozvody a oleje ale byl jsem na diagnostice abych vyřešil klepání motoru za studena. Ta mi zahlásila jen snímač teploty chladící kapaliny a tak jsem ho vyměnil a stále to dělá.....Když je motor zahřátý tak žádný problém není. Když nastartuju po ránu nebo dlouhé jízdní odmlce a motor úplně vystydne, tak při startu je žhhaví jen velmi krátce a po naskočení motoru jsou otáčky volnoběhu na standartních 800 nebo 900 jak u teplého motoru (žádný přidání otáček zastudena???).

Po chvíli ale začne motor za doporvodu hroznýho vibrování klepat a celej se třepe, otáčky kolísají +-50 okolo volnoběhu. Motor v motorovým prostoru úplně lítá, takovým způsobem že to hází s celým airboxem a vším co je nějakým způsobem na motoru uchyceno..... Nikdy jsem ještě neměl koule na to abych to nechal klepat a zkoušel jak dlouho to bude klepat, i jsem četl že volnověh není pro diesel dobrý kvuli mazaní a tak radši po chvíli vyjedu a klepat to přestane jak se motor nějak rozumně ohřeje (např po ujetí 2-3km, rafika teploty je stále na 60 ale motor už je rozhodně teplejší a hadioce taky) Kouřivost není skoro žádná, žádnej černej ani bílej dým, prostě v normě.... Původně jsem si myslel že se jedná o problém se vstřikem a tak jsem koupil přípravek (jakési aditivum do nafty) na pročištění palivového systému a do plné nádrže to nalil, už je vyježděná a stále to dělá. Dále jsem zjistil, když vymáčknu spojku tak je klid, což mě trochu nesedí na původně myšlený problém se vstřikem..... Kdyby bylo ale něco na spojce, tak to přeci bude vibrovat stále a ne jen za studena ne? Každopádně pokud se hned po studeném startu rozjedu a jedu tak vibrace necitím, jen pokud auto stojí a nechám ho kuckat na volnověh..... I když zkusím přidat třeba na 1200ot tak to tam stále slyším...... Další věc co mi moc nesedí je, že občas, ale hodně zřídka motor žhaví dobu například 5x delší než standartně (ale standartně se mi zdá žhavení hrozně krátký) a potom při startu bez přidání plynu vylítnou otáčky třeba na 2-2500 a hned spadnou a do toho si na volnoběh jak kdyby pustí sytič a drží volnoběh na 1100-1200 a zase ho nechá spadnout.... zase si přidá, zase to spadne......
VAG hlásil 17664 snímač teploty chladící kapaliny G62 - přerušní/zkrat na plus SP
ale servisák mi řekl že je dost možný že to je dvouhmostností setrvák, kterej se na tehle motorech dost sere a že to mu VAG neřekne, stejná varianta problému napadla i Satase když jsem se ho ptal.... a ještě další lidi kterým jsme už stačil popsat co to je........ Ale taky tu měli všichni názor, že kdyby to byla dvouhmota, tak to dělá stále a ne jen studené...... Už mi i někdo psal na audiforu že to jsou žhavičky a tady mi napsali že to je napínací kladka.....tak mozci, řekněte mi jsem v háji? Co musím udělat abych zjistitl na 100% že to je ono nebo že to ono není, co to znamená a obnáší, rady, nápady, všechno beru, díky
diskuse k tomu jsou na
http://www.audi-club.cz/forum.php?prispevek=38535
