Potkávací a dálková světla najednou
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Potkávací a dálková světla najednou
Měl bych dotaz, jestli jde nějak udělat, aby při zapnutých dálkových světlech zůstaly svítit i potkávací. Jedná se o Boru rok výroby 2001. Na autě mám pro potkávací i dálkový samostatnou žárovku. U G3 to šlo vyřešit přidáním propojovacího plíšku do pojistkový skříně, tak jestli něco podobnýho nejde udělat i u Bory.
-
coltik
- Aktivista
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 23 led 2006, 15:12
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
nejjednodušší je rozebrat plasty okolo páček na přepnutí tlumený-dálkový,prozkoušet si voltmetrem kde po přepnutí na dálkový světla zmizí proud z potkávacích a tam ho drátkem odjinud dovízt.U každýho auta to je trochu jiný,chce trochu zkusit laborovat
nic těžkýho.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Hmm a pak tam ještě nacpat 100Watový žárovky a až tě začne za jízdy něco pálit na kolenou tak se nediv, budou to páčky který ti pomalu odkapávají.coltik píše:nejjednodušší je rozebrat plasty okolo páček na přepnutí tlumený-dálkový,prozkoušet si voltmetrem kde po přepnutí na dálkový světla zmizí proud z potkávacích a tam ho drátkem odjinud dovízt.U každýho auta to je trochu jiný,chce trochu zkusit laborovatnic těžkýho.
Když už tak bych to řešil samostatnejma relátkama někde blízko světel a samostatně jištěnym přívodem dostatečně dimenzovanym, protože samotný páčky a vypínač světel toho kolikrát maji plný zuby s jedním světlem (dálkový/potkávací) a když mu tam pověsíš dalších 2x55(60)Wattů tak tě budou mít faaaakt rádi.Jo jasně že to funguje, a vydrží to, jen je tomu trochu zkrácená životnost. A schválně zkošel jste někdo někdy měřit úbytek napětí při tomto zapojení??? Asi by jste se divily co udělaj dva volty na svítivosti žárovky typu H7,3,4. Proto jsem psal že bych to řešil relátkama a hlavně ke světlu novou pořádnou kostru. Ale jinak nic proti.
xenon je 35W na vybojke, spotreba aj s celou elektronikou je okolo 42W, v ustalenom stave, po dosiahnuti prevadzkovej teploty a tlaku vybojky... ale v prvych par desiatkach sekund po starte je ten prud vacsi, ako u halogenu.
tak isto napriklad golf IV bez xenonu - ma osobitne stretavacie vlakno H7, a osobitne dialkove H1.. pri zapnuti dialkovych stretavacie nezhasinaju. Vsetky su po 55W, takze 4*55 = 220W a je to len packou... ziadne relatko... a nikdy ziadny problem.. vsetky GIV to tak maju, ci halogen, ci xenon...
s tym ubytkom napatia je to pravda, 2V uz je obrovsky rozdiel... staci aj 1V pokles a uz je vidiet, ze to svieti slabsie... je tam kvadraticka zavislost, nie linerana, lebo s klesajucim napatim klesa aj prud, a vykon je sucin prudu a napatia. preto je to tak velmi vidno.
tak isto napriklad golf IV bez xenonu - ma osobitne stretavacie vlakno H7, a osobitne dialkove H1.. pri zapnuti dialkovych stretavacie nezhasinaju. Vsetky su po 55W, takze 4*55 = 220W a je to len packou... ziadne relatko... a nikdy ziadny problem.. vsetky GIV to tak maju, ci halogen, ci xenon...
s tym ubytkom napatia je to pravda, 2V uz je obrovsky rozdiel... staci aj 1V pokles a uz je vidiet, ze to svieti slabsie... je tam kvadraticka zavislost, nie linerana, lebo s klesajucim napatim klesa aj prud, a vykon je sucin prudu a napatia. preto je to tak velmi vidno.
svietivost vs. pokles napatia u ziaroviek je takato keby to niekoho zaujimalo 
Napatie (100% = 13.5V u 12V systemov) / Svietivost
100% (13.5V) / 100%
95% (12.8V) / 83%
90% (12.15V) / 67%
85% (11.48V) / 53%
Napatie (100% = 13.5V u 12V systemov) / Svietivost
100% (13.5V) / 100%
95% (12.8V) / 83%
90% (12.15V) / 67%
85% (11.48V) / 53%
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik 