Potkávací a dálková světla najednou

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

k_lada
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 16 lis 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Potkávací a dálková světla najednou

Příspěvek od k_lada »

Měl bych dotaz, jestli jde nějak udělat, aby při zapnutých dálkových světlech zůstaly svítit i potkávací. Jedná se o Boru rok výroby 2001. Na autě mám pro potkávací i dálkový samostatnou žárovku. U G3 to šlo vyřešit přidáním propojovacího plíšku do pojistkový skříně, tak jestli něco podobnýho nejde udělat i u Bory.
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

nejjednodušší je rozebrat plasty okolo páček na přepnutí tlumený-dálkový,prozkoušet si voltmetrem kde po přepnutí na dálkový světla zmizí proud z potkávacích a tam ho drátkem odjinud dovízt.U každýho auta to je trochu jiný,chce trochu zkusit laborovat ;) nic těžkýho.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

coltik píše:nejjednodušší je rozebrat plasty okolo páček na přepnutí tlumený-dálkový,prozkoušet si voltmetrem kde po přepnutí na dálkový světla zmizí proud z potkávacích a tam ho drátkem odjinud dovízt.U každýho auta to je trochu jiný,chce trochu zkusit laborovat ;) nic těžkýho.
Hmm a pak tam ještě nacpat 100Watový žárovky a až tě začne za jízdy něco pálit na kolenou tak se nediv, budou to páčky který ti pomalu odkapávají. (LOL) Když už tak bych to řešil samostatnejma relátkama někde blízko světel a samostatně jištěnym přívodem dostatečně dimenzovanym, protože samotný páčky a vypínač světel toho kolikrát maji plný zuby s jedním světlem (dálkový/potkávací) a když mu tam pověsíš dalších 2x55(60)Wattů tak tě budou mít faaaakt rádi.
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

na tej packe to prepojit, ako pisal coltik.. odskusane, overene, funguje, nic nehori :)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ty kontakty v páčce nebo otočném přepínači jsou dimenzované tak, že vydržej spínat světla bez žádného relé?
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

ano, je to tak, nie su tam ziadne relatka, vsetko je robene len tymito kontaktami v spinacoch.... aj ked mas original xenony, tak je to spinane len packou, naraz stretavacie (xenon) a dialkove (napr H1,H7) vlakno...
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

Alex píše:ano, je to tak, nie su tam ziadne relatka, vsetko je robene len tymito kontaktami v spinacoch.... aj ked mas original xenony, tak je to spinane len packou, naraz stretavacie (xenon) a dialkove (napr H1,H7) vlakno...
xenon je 35W ;)
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Jo jasně že to funguje, a vydrží to, jen je tomu trochu zkrácená životnost. A schválně zkošel jste někdo někdy měřit úbytek napětí při tomto zapojení??? Asi by jste se divily co udělaj dva volty na svítivosti žárovky typu H7,3,4. Proto jsem psal že bych to řešil relátkama a hlavně ke světlu novou pořádnou kostru. Ale jinak nic proti.
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

xenon je 35W na vybojke, spotreba aj s celou elektronikou je okolo 42W, v ustalenom stave, po dosiahnuti prevadzkovej teploty a tlaku vybojky... ale v prvych par desiatkach sekund po starte je ten prud vacsi, ako u halogenu.

tak isto napriklad golf IV bez xenonu - ma osobitne stretavacie vlakno H7, a osobitne dialkove H1.. pri zapnuti dialkovych stretavacie nezhasinaju. Vsetky su po 55W, takze 4*55 = 220W a je to len packou... ziadne relatko... a nikdy ziadny problem.. vsetky GIV to tak maju, ci halogen, ci xenon...

s tym ubytkom napatia je to pravda, 2V uz je obrovsky rozdiel... staci aj 1V pokles a uz je vidiet, ze to svieti slabsie... je tam kvadraticka zavislost, nie linerana, lebo s klesajucim napatim klesa aj prud, a vykon je sucin prudu a napatia. preto je to tak velmi vidno.
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

mas pravdu. na fabii tiez ked prepnes na dialkove tak stretvacie ostavaju svietit... a packa je ta ista takze je to dimenzovane ;)
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

no je to spolu skoro 20A, aj ja sa cudujem, ze to prezivaju tie packy vcelku v zdravi.. relatkom by sa mi to pacilo viac... ale to by sa vyrobne predrazilo :) a funguje to aj takto vcelku dobre.. tak s tym dokazem zit ;)
codll
Přispěvovatel
Příspěvky: 874
Registrován: 07 pro 2008, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Beroun

Příspěvek od codll »

no mozna bych dal naradu ja si tez propojil dalkove s potkavackama z duvodu ze jsem daval rs svetla a dal tam puze pojistku a uz my dvakrat prdla takze asi budu muset do budoucna udelat nejake to relatko ale jeste mam mlhovky kdyz se neco stane (noteeth)
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

zrejme si to prepojil tak, ze teraz ti cez poistky stretavacich svetiel idu aj dialkove a preto su pretazene.... ale original to tak nie je, z fabriky ma kazde vlakno vlastnu poistku - prave stretavacie, lave stretavacie, prave dialkove aj lave dialkove - 4 poistky.
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

svietivost vs. pokles napatia u ziaroviek je takato keby to niekoho zaujimalo :)

Napatie (100% = 13.5V u 12V systemov) / Svietivost
100% (13.5V) / 100%
95% (12.8V) / 83%
90% (12.15V) / 67%
85% (11.48V) / 53%
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

To je dalsia vyhoda xenonov, ze tym je to jedno. :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“