FIAT DUCATO 2.8JTD 2004 schema el.motoru

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Petrt
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 pro 2008, 15:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

FIAT DUCATO 2.8JTD 2004 schema el.motoru

Příspěvek od Petrt »

měl by jste nekdo prosím el.schema motoru?
díky
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Toto mam tak dufam ze ti to pomoze

Obrázek

Obrázek

el.okruh
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Petrt
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 pro 2008, 15:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petrt »

super!!!díky :) řeším totiž problem se spouštěním motoru na ducatu a je to fakt zajímavá závada.motoru fakt dlouho(cca 7-10s)trvá než naskočí-nemá na to vliv teplota motoru ani olkolního prostředí,kouřivost žádná,po spuštění běží skvěle rovnoměrně, ECU hlásí snímač vačkového hřídele - sporadická chyba.Po měření osciloskopem na ECu je signál bez problému ale až po spuštění motoru.předtím je tam stav bez signálu cca 5s potom jsou dva zákmity a cca po dvou sec. naskočí a běží bez problému a signál je tky prima. snímač vačky byl již bohužel měněn v jiném servisu a samozřejmě to nepomohlo. kontroloval jsem impulzní kolo-je ok.
Napadá tě neco v čem by mohl být problem???díky p
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Skus to vycistit, lebo tam moze byt spina. A este ohmicky zmeraj snimac, ak je OK tak by si na nom mal namerat tak 800-2200 ohm.
Petrt
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 pro 2008, 15:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petrt »

mno vždyť je to Hall a na jeho funkci jaksi špína nemá vliv(ale je to všechno čistý jako nový a snímač byl dáván taky nový)

mě spíš zajímá proč se na nem začnou generovat impulsy až po cca 4-6otáčkách motoru(tj 2-3x otočení vačky)-před tímto je na pinu 3 0 impulsů

napájení na pinu 3 je a přesně palubní napětí a kostra je taky bez problemu.

to vše po zapnutí klíčku,výpadky v napájení nejsou a v kostře taky ne. jediné co tam fakt chybí jsou ty impulzy po max. dvou otáčkách kliky-napadá tě čím to může být???
Petrt
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 pro 2008, 15:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petrt »

pardon přepsal jsem se na pinu 1 je kostra na 3 je palubní napětí
Petrt
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 pro 2008, 15:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petrt »

na dvojce(2) jsou impulzy

jsem motal (LOL)
Petrt
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 pro 2008, 15:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petrt »

tak myslim že to mám :D při pořádným prostudování oscilogramu je na palubním napětí sice průběh normální ale 5,96V v prvním zasunutí pastorku do věnce což je fakt málo :o ,mělo by tam být cca 9V po roztočení motoru startérem je tam cca 9,3 což taky neni nic moc a hlavně to osciluje okolo 8,2-9,2V!!! a jelikož ECU umí pracovat až od 9V tak je to jasný :D ta potvora se při otáčení motoru vypíná a zapíná a nedokáže lokalizovat polohu vačky. a když to chytne tak nám poví chyba vačkového snímače

:-D
co si o tom myslíš?
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Osciloskop mera max. hodnotu el. napatia takze ak si tam nameral napatie medzi 8.2-9.2V max. tak po prevedeni na efektivnu (skutocnu) hodnotu je tam v skutocnosti 5,8- 6.5V. Efektivnu (skutocnu) hodnotu vypocitas podla vzorze Uef = Umax * 1/druha odmocnina z 2. Takze napr. Umax=9.3V je Uef=6.58V
Petrt
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 pro 2008, 15:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petrt »

a z toho plyne ???chceš poslat ten soubor ???aby jsi mel představu co jsem naměřil???soft si stahni na www.check-engine.net. a myslíš že jsem udeřil hřebíček na hlavičku???
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Pravdepodobne ti starter pri toceni robi velky ubitok palubneho napatia a az ked mu trochu stupnu startovacie otacky tak stupne palubne napatie a motor naskoci. Ja by som urcite skontroloval a precistil vsetky ukostrenia a vylucil aj vadu startera. Napr. znieto sice blbo, ale skus sa na 4ku spustit z nejakeho kopca ci to chitne na drc alebo tiez az po zopar otackach. Ak skoci na drc, tak by som problem videl v baterke, startery, alebo odpadnutej kostre.
Petrt
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 pro 2008, 15:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petrt »

mno tak to si mi neřekl nic nového (noteeth) startérem to nebude protože startovací otáčky jsou prima,typuju to na vadnou kostru nebo Druhé plus - na akumulátoru je svorkovnice s celkem třemi plusy od aku a jeden je přímo veden na startér ostatní dva někam dovnitř karoserie. kostra je vedena jedním kabelem na kasli a odtud na tělo startéru druhá je mezi převodovkou a karoerií. auto tu zatím nemam až v sobotu, dám vědět jak to dopadlo. ale myslim že jsem na to kapnul je to prima pocit takový vítězství nad hmotou:-D (každopádně to hrcnutí z kopce mě taky napadlo ale radeji jsem ho neuskutečnil-přeci jenom comon rail by se nemel takto spouštět)
díky a měření zdar (rofl)
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Chlapi tenhle samej problem řeším u kámoše na Puntu 1,3JTD dlouho točí než chytne ,už je tam nová aku. a vyčištěný všechny svorky prostě studený to chytne většinou hned ale teplí to dlouho točí a přitom to nekouří a jede normálně tak ještě mě zbejvá kouknout na starter a změřit to napetí při startu.
Neměli byste někdo el. zapojení tohodle motoru? a hodnoty čidel, abych to přeměřil zrovna všechno hlavně na kterej pin na řídící jednotce jde plus a mínus zatim dík.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
mates
Přispěvovatel
Příspěvky: 336
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mates »

tohle byval velký problém u TDi motorů kde starter se choval naprosto pohodově,jen byl slabší co se týče otáček.Startovací otáčky byli o malinko menší než by měli být a už byl problém s teplým startem.Podle sluchu to poznat nebylo byl to opravdu nepatrný rozdíl.Na tdi stačilo odpojit čidlo teploty chl. kapaliny a chytlo to na drcnutí.Třeba je to tady to samé....dobít baterku a zkusit a pak startér.
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Dal jsem novou aku. vyčistili všechny kontakty a zatim bez vysledku ještě zkusim vyměnit čidla otáček na klice a na vačce a uvidim ,půjčím si je z jiného motoru ktery startuje normalně.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“