KO turbo, pls poradte

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
21Grams
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 06 zář 2007, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Pressburg:)

KO turbo, pls poradte

Příspěvek od 21Grams »

Nazdar, novy rok som nezacal zrovna dobre...auto mi zacalo dost dymit, nabielo, tak som skontroloval olej a od poslednej kontroly mi to zozralo asi pol cm na ryske(predtym mi tolko neubudlo medzi dvomi vymenami, skratka olej to nezralo vobec). Dal som dole intercooler, vsade kopa oleja, v sani, na kryte ventilov, pri poslednom vstrekovaci sa mi urobila z neho normalne mlaka. Vyzera to len na turbo alebo mozu byt v prdeli aj ventily, pripadne nieco z hlavou? Mam druhe dobre turbo, takze vymena by ma az tak netoto(len som si neni isty ci mam na aute tiez kkk alebo garett, ale to dobre kkkcko mam kompletne aj s potrubiami takze by nemal byt problem), len ci je to skutocne len turbom?

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Peugeot 306 XRDT po facelifte ale este s mechanickym klepatkom:)
stefi
Přispěvovatel
Příspěvky: 803
Registrován: 14 pro 2008, 16:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od stefi »

Skontroluj ci neni privelka vola na oske turba,je k nemu trosku zlý pristup ale stoji to zato
21Grams
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 06 zář 2007, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Pressburg:)

Příspěvek od 21Grams »

stefi píše:Skontroluj ci neni privelka vola na oske turba,je k nemu trosku zlý pristup ale stoji to zato
no ten pristup je este horsi nez zly:D ja by som najradsej vybral cele turbo a skusil tam dat druhe, kedze liter oleja sa len tak nestrati a z medzichladica mi dobre 2 dl vytiekli:P Vobec by som to neriesil a dal to spravit v servise ale potrebujem mat auto pojazdne...Potreboval by som vediet ci sa da dat dole sanie bez toho aby sa poskodilo tesnenie(pochybujem ze to v nejakych autodieloch v Leviciach budu mat skladom) keby sa mi to stalo aspon v BA, ale tu a na sviatky, aach...
Peugeot 306 XRDT po facelifte ale este s mechanickym klepatkom:)
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

přesně tak, měnit turbo na tomhle motoru je něco děsnýho. Nejspíš máš velkou vůli na ose turba. To okolo toho vstřiku může být tím, že ti to tam třeba nakapalo z intecooleru, nebo taky častá závada těhlech motorů, tekoucí víko ventilů. nedávals jinej olej?
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
21Grams
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 06 zář 2007, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Pressburg:)

Příspěvek od 21Grams »

misa.89 píše:přesně tak, měnit turbo na tomhle motoru je něco děsnýho. Nejspíš máš velkou vůli na ose turba. To okolo toho vstřiku může být tím, že ti to tam třeba nakapalo z intecooleru, nebo taky častá závada těhlech motorů, tekoucí víko ventilů. nedávals jinej olej?
no daval popravde...ale len inu znacku, predty esso 10/40 turbodiesel, teraz total quartz 7000 10/40 turbodiesel...oba oleje by to al emalo papat v pohode, viskozita rovnaka. V intercooleri bolo par dl oleja, ale z vonka nebol od oleja vobec, je mozne ze su to dva nezavisle problemy, netesniace viko a KO turbo? Alebo kade sa potom moze dostavat olej do sania, bolo ho najviac na vstupe. No a sacie potrubie na tom je asi polcentimetrova vrstva oleja zmiesaneho s prachom, mam ale este jedno, vycistene;) en ako neposkodit to tesnenie :?
Peugeot 306 XRDT po facelifte ale este s mechanickym klepatkom:)
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

ten olej by neměl nic udělat, leda že by to nějak rozežralo karbon a něco se uvolnilo...asi prostě šlo turbo do kopru, kdy jsi měnil vzducháč? my to turbo měnili hned po koupi, než se stačil vyměnit filtr vzduchovej, tak si turbo kousek toho filtru pujčilo...to víko bude asi jiná závada, ale zaráží mě, jak je od toho oleje vyloženě postříkaná ta trubka na kterou se nasazuje IC...
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
stefi
Přispěvovatel
Příspěvky: 803
Registrován: 14 pro 2008, 16:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od stefi »

kolko oleja to vlastne zozerie na vymenu?,servisujem niekolko pazotov z týmto motorom a v niektorých je ten olej v intercoolery už dost dlho a kedze su to pracovné stroje tak to pokial nemusím ani neriešim pokial turbo nezomrie (LOL) vieš ten motor zomiera pomaly horšie je že potom treba vymenit celý stred turba aj z vrtulkamy,tak ak chces tak ho daj vymenit a mas pokoj
21Grams
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 06 zář 2007, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Pressburg:)

Příspěvek od 21Grams »

misa.89 píše:ten olej by neměl nic udělat, leda že by to nějak rozežralo karbon a něco se uvolnilo...asi prostě šlo turbo do kopru, kdy jsi měnil vzducháč? my to turbo měnili hned po koupi, než se stačil vyměnit filtr vzduchovej, tak si turbo kousek toho filtru pujčilo...to víko bude asi jiná závada, ale zaráží mě, jak je od toho oleje vyloženě postříkaná ta trubka na kterou se nasazuje IC...
Vzduchac som menil na jar, asi 14000 doozadu, zabudol som ho kupit pri poslednej vymene oleja, tak som menil len olej a ol. filter. Pocul som ze sa rozpustil karbon ked niekto zacal liat miesto polo plnu syntetiku, ale inak nie...niesom zastancom ziadnych sraciek do oleja a pod, pouzivam len aditivum do nafty..zajtra skusim vybrat to sanie tak aby sa neposkodilo tesnenie(malo by byt kovove asi, spolocne s vyfukovym) a dat dole turbo...a porovnat ich..je to fakt o hubu pristup a ja mam od automechanika daleko, ale co uz...ked zvlanem rozobrat a poskladat nokiu E90 zmaknem aj toto hadam (crazy)
Peugeot 306 XRDT po facelifte ale este s mechanickym klepatkom:)
21Grams
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 06 zář 2007, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Pressburg:)

Příspěvek od 21Grams »

stefi píše:kolko oleja to vlastne zozerie na vymenu?,servisujem niekolko pazotov z týmto motorom a v niektorých je ten olej v intercoolery už dost dlho a kedze su to pracovné stroje tak to pokial nemusím ani neriešim pokial turbo nezomrie (LOL) vieš ten motor zomiera pomaly horšie je že potom treba vymenit celý stred turba aj z vrtulkamy,tak ak chces tak ho daj vymenit a mas pokoj
no ja mam nahradne turbo(kolega zhanal na tento motor hlavu a zohnal nakoniec z buracky pol motora:). olej to predtym nezralo vobec, fakt mozno 3mm na ryske za 10tkm, ono keby tam bolo trochu oleja tak by ma to nesralo ale ono hozacalo fakt dost zrat, biely dym, smradlavy. Z intercoolera vytiekol olej, ten je asi cerstvy. to co je v sani, asi pol centimetrov vrstva prachu s olejom, to sa tam muselo ukladat roky, kazde turbo trochu oleja pusta myslim...len toto sa zhorsilo z nicoho nic. Ked je tam vela oleja moze ti ho naraz nasat a pretocit motor a pojde to cele do kytek:P
Peugeot 306 XRDT po facelifte ale este s mechanickym klepatkom:)
stefi
Přispěvovatel
Příspěvky: 803
Registrován: 14 pro 2008, 16:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od stefi »

tak len dobre nervy znamemu som ho menil presne pred rokom a dostat ho von je dost hrozne ,ludia co vymyslaju francuzov maju fakt bohatú fantaziu
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

21Grams píše:
misa.89 píše:ten olej by neměl nic udělat, leda že by to nějak rozežralo karbon a něco se uvolnilo...asi prostě šlo turbo do kopru, kdy jsi měnil vzducháč? my to turbo měnili hned po koupi, než se stačil vyměnit filtr vzduchovej, tak si turbo kousek toho filtru pujčilo...to víko bude asi jiná závada, ale zaráží mě, jak je od toho oleje vyloženě postříkaná ta trubka na kterou se nasazuje IC...
Vzduchac som menil na jar, asi 14000 doozadu, zabudol som ho kupit pri poslednej vymene oleja, tak som menil len olej a ol. filter. Pocul som ze sa rozpustil karbon ked niekto zacal liat miesto polo plnu syntetiku, ale inak nie...niesom zastancom ziadnych sraciek do oleja a pod, pouzivam len aditivum do nafty..zajtra skusim vybrat to sanie tak aby sa neposkodilo tesnenie(malo by byt kovove asi, spolocne s vyfukovym) a dat dole turbo...a porovnat ich..je to fakt o hubu pristup a ja mam od automechanika daleko, ale co uz...ked zvlanem rozobrat a poskladat nokiu E90 zmaknem aj toto hadam (crazy)
zkus sundat sací hadici od filtru k turbu(zestrany turba) a zahýbat ve všech směrech s tou rotační částí turba(ted nvm jak se tomu nadává), prostě u kompresorový části, jestli má velký vůle, je to jasný, je prostě už vyjetý ložisko a okolo osičky ti to hází olej...
Naposledy upravil(a) misa.89 dne 01 led 2009, 21:36, celkem upraveno 1 x.
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
21Grams
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 06 zář 2007, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Pressburg:)

Příspěvek od 21Grams »

stefi píše:tak len dobre nervy znamemu som ho menil presne pred rokom a dostat ho von je dost hrozne ,ludia co vymyslaju francuzov maju fakt bohatú fantaziu
tak neni tam miesta v tej 306...1.4ka sa tam musi opravovat jedna basen, ale takyto jak krava velky motor...no, uvidim zajtra jak to pojde, podla chytrej knizky (wallbash)
Peugeot 306 XRDT po facelifte ale este s mechanickym klepatkom:)
21Grams
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 06 zář 2007, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Pressburg:)

Příspěvek od 21Grams »

Takze dostal som sa dnes k turbu konecne, je neuveritelne kolko veci cloveku zavadzia a co vsetko musi odmontovat aby dal dole to debilne sacie potrubie kedze francuzki sudruhovia nemohli vymysliet upevnenie srobmi ale matkami pricom sroby trcia z hlavy. Od nervov som zlomil koncovku na podtlakovu hadicu na EGR, ale nevadi, co uz..jednak mam druhy ventil a jednak ho aj tak zaslepim:P. Turbo na aute je KKK K14, nahradne turbo K03, mali by sa dat zamenit, zajtra idem na vec...Tesnenie som samozrejme ako inac dosral, nema niekto napad z coho dostupneho ho vystrihnut? kym zozeniem nove? taky barbarsky pocin cisto na odskusanie druheho turba?:D
Peugeot 306 XRDT po facelifte ale este s mechanickym klepatkom:)
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“