Stránka 1 z 1
Proud alternátoru.
Napsal: 13 led 2009, 11:45
od Bosis
Dobrý den,
Prosím Vás,měl bych takový dotaz týkající se alternátoru ,který má výkon 1330W a 90A/14V.Zajímalo by mne,při jakých otáčkách motoru má dávát ten proud 90A,jestli už za volnoběhu,nebo až třeba v 3000ot/min.Nemám dostatečně silný ampermetr,abych si to mohl změřit.Děkuji za odpoveď.
Napsal: 13 led 2009, 17:25
od Marek77
Většinou se udává při 5000 otáčkách alternátoru (což při převodu 3:1 až 4:1 do rychla je při relativně nízkých otáčkách motoru).
Ale pozor!!! Tento proud je alternátor schopen dát a neznamená to, že jej dává pokaždé. Alternátor vyrábí pouze tolik proudu, kolik elektrické spotřebiče a akumulátor ve vozidle právě potřebují. Čili pokud pouze pojedeš, nebudeš mít zapnutý žádný spotřebič ani světla a pouze budeš alternátorem dobíjet baterku, bude vyrábět třeba jen 5 Ampér (bez ohledu na jeho otáčky).
Napsal: 13 led 2009, 17:49
od Smoke
ze škole si pamatuju že by měl dávat max proud už od 1/3 max ot. což je cca 1800ot.
tuším že kolem 60% by mělo být už od volnoběhu.
Napsal: 13 led 2009, 17:53
od origoš
Je to prostě ohmův zákon: I = U/R. Regulátor v alternátoru je napěťový a to znamená, že udržuje při změnách otáček i zmenách zatížení "konstantní" napětí 13,8 - 14,2V. Vnitřní odpor baterie se mění se stupněm vybití. Po nastartování motoru do baterie teče vyšší proud, než po ojetí několika km. Když je baterie hodně vybitá, je ten proud někdy tak velký, že prokluzuje chvíli řemen.
Jednoduš řečeno alternátor dodává takový proud, jaký je potřeba k vyrovnání úbytku napětí, terý vzniká na vnitřním odporu baterie v důsledku odběru proudu spoptřebiči.
Napsal: 13 led 2009, 20:10
od Marek77
Smoke píše:ze škole si pamatuju že by měl dávat max proud už od 1/3 max ot. což je cca 1800ot.
tuším že kolem 60% by mělo být už od volnoběhu.
Tak nějak. Ono to přibližně vychází - když je řemenice alternátoru třikrát menší než řemenice kliky, bude při 1800 otáčkách motoru přibližně 5000 - 5500 otáček na alternátoru (a to je už dostatečný fofr k tomu, aby byl schopen dát maximum).
Některé vozy mají díky elektronice zajímavou vymoženost - když po studeném startu je z alternátoru velký odběr (třeba díky dožhavení, hodně vybité baterce a třeba zapnutým světlům a výhřevu skla), motor si mírně zvýší otáčky volnoběhu - tím alternátor dává větší proud.
Napsal: 13 led 2009, 20:13
od Ladas
neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulace

Napsal: 13 led 2009, 20:52
od Bosis
Děkuji a znova oceňuji úroven tohoto fora a ochotu poradit či vysvětlit dotazy odborně méně zdatným amatérum jako jsem já.
Děkuji pánové.

Napsal: 13 led 2009, 22:30
od chiptuning
Ladas píše:neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulace

tak,regulaci buzeni ridi jednotka mototu podle zatizeni svorka DFM
Napsal: 13 led 2009, 22:47
od Ladas
chiptuning píše:Ladas píše:neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulace

tak,regulaci buzeni ridi jednotka mototu podle zatizeni svorka DFM
ono napsat jen DFM by asi nestačilo zkusil jsem to rozepsat

ale dík za doplnění má to Ford Audi....
Napsal: 14 led 2009, 09:50
od Marek77
U VW se to označuje svorka DF+. Jenže já ji vyvedenou nemám, takže jednotka o proudové rezervě ví prdlajs.
Napsal: 16 led 2009, 22:14
od KARLIN80
Ladas píše:chiptuning píše:Ladas píše:neřekl bych spíš jednotka podpoří plný výkon signálem do regulace

tak,regulaci buzeni ridi jednotka mototu podle zatizeni svorka DFM
ono napsat jen DFM by asi nestačilo zkusil jsem to rozepsat

ale dík za doplnění má to Ford Audi....
omyl páni, svorka DF u VW slúžila na zdvihnutie otáčok motora a už sa na nových autách nepoužíva a reguláciu riadi kombi alebo BEM cez sv.61
Napsal: 16 led 2009, 23:59
od Smoke
není to fuk? stejně když odběrem klesnou ot. řj přidá (aby vyrovnala na stanové volnoběhem)- umožní rozjezd na volnoběh.
mělo by to tak fungovat i na starejch D a TD ot. regulátorem
nebo se mílím?